ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Στην Ελλάδα ότι πιο μεγάλο είναι το έγκλημα, τόσο πιο μικρή είναι η τιμωρία - Τι, όχι;

Κι όμως σας περιμένει πρόστιμο αν φοράτε μπουφάν κατά την διάρκεια της οδήγησης – Ποιος είναι ο λόγος

Τι αναφέρει το άρθρο 13 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Κι όμως σας περιμένει πρόστιμο αν φοράτε μπουφάν κατά την διάρκεια της οδήγησης – Ποιος είναι ο λόγος

Σύμφωνα με τη 2η παράγραφο του άρθρου 13 του ΚΟΚ, ο οδηγός ενός αυτοκινήτου είναι υποχρεωμένος να φροντίζει ώστε να έχει πλήρη ελευθερία αναφορικά με τις κινήσεις των άκρων του.

Ο λόγος είναι για να μπορεί να εκτελεί ελεύθερα τους όποιους χειρισμούς είναι αναγκαίοι ώστε να κινείται με ασφάλεια σε δημόσιο δρόμο.

Οι χαμηλές όμως θερμοκρασίες που επικρατούν τον χειμώνα επιφέρουν σημαντικές αλλαγές στην ένδυση των οδηγών, η οποία είναι αναγκαστικά «βαρύτερη».

Για να παραμείνουν ζεστοί, κάποιοι οδηγοί επιλέγουν να οδηγούν φορώντας ακόμη και το παλτό ή το μπουφάν τους και κάνοντάς το αυτό μπορεί να βρεθούν αντιμέτωποι με το γράμμα του νόμου.

Το άρθρο 13 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας υποχρεώνει τους οδηγούς να έχουν πλήρη σχετική ελευθερία κινήσεων.

Σε γενικές γραμμές όμως παρουσιάζεται ασαφές ως προς το πώς θα επιτύχουν πλήρη ελευθερία κινήσεων οι οδηγοί, αφού δεν αναφέρεται συγκεκριμένα στον τύπο του ρουχισμού που επιτρέπεται κατά την οδήγηση.

Βέβαια η κοινή λογική «συμβουλεύει» να οδηγούμε ντυμένοι με ρούχα που δεν περιορίζουν τις κινήσεις μας και ένα χοντρό παλτό ή μπουφάν σίγουρα δεν περιλαμβάνεται σε αυτή την κατηγορία ένδυσης.

Αν οδηγούμε φορώντας το μπουφάν ή το παλτό μας το πιο πιθανό είναι να μην δεχθούμε κάποιο πρόστιμο από την Τροχαία σε ενδεχόμενο έλεγχο.

Όμως αν εμπλακούμε σε τροχαίο ατύχημα φορώντας ρούχα που περιορίζουν την ελευθερία των κινήσεων μας και αποδειχθεί ότι ο ρουχισμός μας συνέβαλε στο ατύχημα, το ενδεχόμενο να πάρουμε κλήση είναι υπαρκτό.

Τα γάντια, ανάλογα με το υλικό κατασκευής τους (υφασμάτινα) και το πάχος τους μπορούν επίσης να θεωρηθούν ως ρουχισμός που περιορίζει την ελευθερία στις κινήσεις μας, καθώς υπάρχει περίπτωση τα χέρια μας να γλιστρούν επάνω στο τιμόνι όταν προσπαθούμε να στρίψουμε ή να μην μας αφήνουν να το πιάσουμε σωστά.

Να σημειωθεί ότι στη 2η παράγραφο του ΚΟΚ γίνεται σαφής αναφορά στο τι απαγορεύεται να χρησιμοποιεί ο οδηγός κατά τη διάρκεια της οδήγησης και αυτά είναι τα ακουστικά «που έχουν συνδεθεί με φορητά ραδιόφωνα, μαγνητόφωνα και άλλες παρεμφερείς ηχητικές συσκευές, καθώς και τηλεόραση».

Η χρήση κινητού τηλεφώνου επιτρέπεται μόνο όταν είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση ή όταν χρησιμοποιείται με ακουστικό ασύρματης επικοινωνίας.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Το πρόστιμο για παράβαση των διατάξεων της 2ης παραγράφου του άρθρου 13 του ΚΟΚ είναι χρηματικό και διοικητικό. Το χρηματικό ανέρχεται στα 100 ευρώ, ενώ επί τόπου αφαιρείται η άδεια ικανότητας του οδηγού για διάστημα 30 ημερών.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.