ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Χρειάζονται και στοιχεία για τη νοθεία. Όχι μόνο ενδείξεις...

Λωρίδα επιτάχυνσης: Αυτό είναι το λάθος που κάνουν οι περισσότεροι οδηγοί όταν την χρησιμοποιούν

Πολλοί οδηγοί, δεν γνωρίζουν τι είναι οι λωρίδες επιτάχυνσης και επιβράδυνσης

Λωρίδα επιτάχυνσης: Αυτό είναι το λάθος που κάνουν οι περισσότεροι οδηγοί όταν την χρησιμοποιούν

Σε μια μεγάλη μερίδα οδηγών επικρατεί άγνοια σχετικά με το ποιος είναι ο σωστός τρόπος να χρησιμοποιούν τη λωρίδα επιτάχυνσης.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να ελλοχεύει ο κίνδυνος πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων.

Σημαντικά ασφαλέστερη είναι η οδήγηση σε εθνικές οδούς και αυτοκινητοδρόμους, συγκριτικά με το αστικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο, δεδομένου ότι δεν υπάρχουν διασταυρώσεις, STOP και φανάρια, όπως και, επίσης, ευάλωτοι χρήστες, όπως είναι οι πεζοί και οι ποδηλάτες.

Η μεγαλύτερη ασφάλεια που προσφέρουν βέβαια οι εθνικές οδηγοί και οι αυτοκινητόδρομοι, δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να είμαστε προσεκτικοί ενώ βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι, δεδομένου ότι ένα λάθος μπορεί να αποβεί μοιραίο.

Σίγουρα, αν ακολουθούμε τις βέλτιστες πρακτικές προσπεράσματος (βλ. ενεργοποίηση φλας) και σεβόμαστε τα όρια ταχύτητας, θα έχουμε κάνει ένα αποφασιστικό βήμα για τη θωράκισή μας. Πολλές φορές, ωστόσο, δεν αρκεί.

Διότι πολλοί οδηγοί, δεν γνωρίζουν τι είναι οι λωρίδες επιτάχυνσης και επιβράδυνσης, και επομένως τους διαφεύγει πώς να συμπεριφερθούν.

Αρχικά να ξεκαθαρίσουμε ότι η λωρίδα επιτάχυνσης είναι ουσιαστικά η λωρίδα σε αυτοκινητόδρομο ή οδό ταχείας κυκλοφορίας που αποτελεί συνέχεια του δρόμου που οδηγεί σε αυτοκινητόδρομο ή δρόμο ταχείας κυκλοφορίας. Από την άλλη, λωρίδα επιβράδυνσης είναι μία χωριστή λωρίδα πριν από μία έξοδο που προορίζεται για τα οχήματα που σκοπεύουν να εξέλθουν από τον αυτοκινητόδρομο (βλ. τη λωρίδα πριν από μία έξοδο στην Αττική Οδό).

Πολλοί οδηγοί, ακόμα και αν γνωρίζουν για τις παραπάνω ιδιαίτερες λωρίδες, πολλές φορές υιοθετούν μια συμπεριφορά που μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα επικίνδυνη για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.

Ειδικότερα, προτού εισέλθουν στη λωρίδα επιτάχυνσης, φοβούμενοι ότι μπορεί να παρασυρθούν από τα οχήματα που κινούνται ήδη στον αυτοκινητόδρομο, πολλές φορές βυθίζουν το πόδι τους στον φρένο, αγνοώντας το γεγονός ότι η οδός στην οποία βρίσκονται μετατρέπεται σε λωρίδα επιτάχυνσης και, με δεδομένο ότι προορίζεται αποκλειστικά για τους ίδιους, και είναι προστατευμένοι.

H απότομη επιβράδυνση λίγο πριν τη λωρίδα επιτάχυνσης εγκυμονεί ιδιαίτερα σοβαρούς κινδύνους, με σοβαρότερο να προκληθεί καραμπόλα, από τη πρόσκρουση των οχημάτων που ακολουθούν πάνω στο αυτοκίνητο του οδηγού που έχει πατήσει το πόδι του στο πεντάλ του φρένου.

Λάθος χρήση παρατηρείται ότι γίνεται και στη λωρίδα επιβράδυνσης, με αρκετούς οδηγούς να είναι αφηρημένοι και να εισέρχονται σε αυτή την τελευταία στιγμή, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Σημειώνεται ότι τόσο η χρήση των λωρίδων επιβράδυνσης και επιτάχυνσης διέπεται από συγκεκριμένους κανόνες (Άρθρο 29 ΚΟΚ) που εφόσον παραβιαστούν επέρχεται τιμωρία με διοικητικό πρόστιμο ύψους 200 ευρώ.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.