
Πόσοι αγοράζουν μια εξωτική κατασκευή, την κρύβουν στο γκαράζ τους και την πουλούν μετά από λίγο, θησαυρίζοντας; Θα θυμάσαι εκείνον που έβγαλε 63 ευρώ για κάθε χιλιόμετρο που οδήγησε την 911 Dakar του. Ωστόσο, υπάρχουν και οι μεγάλοι χαμένοι. Όπως αυτός ο ιδιοκτήτης Maserati MC20 Cielo.
Στα αγγλικά ονομάζεται «depreciation» κι αποτελεί τον εφιάλτη οποιουδήποτε προσπαθεί να πουλήσει ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο. Βέβαια, για κάθε έναν που χάνει χρήματα πουλώντας, υπάρχει κάποιος άλλος που νιώθει ευτυχής αγοράζοντας μισοτιμής ένα εξαιρετικό μοντέλο.

Τι φταίει για την τόσο μεγάλη απαξίωση του ιταλικού κεντρομήχανου; Πρώτον, η κακή πορεία που έχει η Maserati τα τελευταία χρόνια. Με τον Όμιλο Stellantis να φημολογείται ότι σκέφτηκε ακόμη και να την πουλήσει σε κινεζικά συμφέροντα. Αναμενόμενα, η έλλειψη νέων πωλήσεων συμπαρασύρει προς τα κάτω τις τιμές των μεταχειρισμένων.
Ο δεύτερος ένοχος είναι τα περίπου 42 χιλιάρικα σε έξτρα, χρήματα που σπάνια παίρνει πίσω ο πρώτος ιδιοκτήτης. Και βέβαια, τρίτο και σημαντικότερο, όσο ακριβότερο είναι ένα μοντέλο, τόσο μεγαλύτερο ποσοστό απαξίωσης βιώνει. Διότι απευθύνεται σε βαθιά πορτοφόλια που προτιμούν πάντα το καινούργιο κι αμόλυντο -ώστε να βρίσκονται στο επίκεντρο της προσοχής, κυκλοφορώντας με ό,τι νεότερο και πιο μοδάτο υπάρχει. Ίσως φταίει η έλλειψη ενός V12 ή ακόμα και ενός V8. Ίσως το ότι πρόκειται για μια Maserati και όχι για Ferrari ή Lamborghini. Κάθε νόμισμα έχει δύο πλευρές -έτσι κι εδώ, η χασούρα του ενός έγινε αιτία χαράς για κάποιον άλλο. Αγόρασε ένα αυτοκίνητο που δεν έχει καν ολοκληρώσει το στρώσιμο, σε χρήματα που στις ΗΠΑ αντιστοιχούν σε ένα Tesla Model 3 Performance του κουτιού για τις καθημερινές μετακινήσεις. Και σε ένα Ford F-150 με τις ζελατίνες για παιχνίδι εκτός δρόμου. 
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.