
Έχεις χρυσοπληρώσει την αγαπημένη σου McLaren, έχει 600, 700 ή 800 ίππους. Τα υγρά της έχουν ζεσταθεί, βρίσκεις μια άδεια ευθεία χωρίς άλλο όχημα όσο φτάνει το μάτι στον ορίζοντα, πατάς τέρμα το γκάζι και… απογοήτευση.
Είναι το GPS που σε πρόδωσε. Δεν βρίσκεσαι σε πίστα αλλά σε δημόσιο δρόμο. Ναι, σωστά διάβασες: H McLaren έχει καταθέσει αίτηση ευρεσιτεχνίας για αυτή ακριβώς την τεχνολογία.
Σε αυτή την περίπτωση, το GPS θα δίνει «το πράσινο φως» ώστε να ξεκλειδώνεται η πλήρης ισχύς. Ένα είδος «λειτουργίας αγωνιστικού mode», το οποίο θα παραμένει απρόσιτο σε δημόσιο δρόμο.

Άραγε θα φτάσει αυτή η τεχνολογία στα μοντέλα παραγωγής; Ας ξεκαθαρίσουμε ότι οι πατέντες δεν σημαίνουν πως μια εταιρεία θα τις εφαρμόσει. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατοχυρώνουν εκατοντάδες ευρεσιτεχνίες κάθε χρόνο, όμως λίγες περνούν στα αυτοκίνητα παραγωγής. Φαίνεται πως η McLaren απλώς θέλει να καλυφθεί, σε περίπτωση που οι μελλοντικοί κανονισμοί ασφαλείας γίνουν ακόμη πιο αυστηροί. Αν πάντως γίνει πραγματικότητα, η McLaren δεν θα είναι ο πρώτος κατασκευαστής που το επιχειρεί. Τον περασμένο Μάιο, οι κάτοχοι των Xiaomi SU7 Ultra ξύπνησαν ένα ωραίο πρωινό για να διαπιστώσουν ότι το καμάρι τους είχε χάσει πάνω από το 1/3 της ισχύος του. Χωρίς να τους ρωτήσει κανείς. Τι είχε συμβεί; Όσοι κατέβασαν το over-the-air λογισμικό 1.7.0 ανακάλυψαν με τρόμο ότι το αυτοκίνητο «κλείδωσε» στους 900 ίππους, από τους 1.548 ίππους που απέδιδε κανονικά. Και όχι μόνο αυτό: η ενεργοποίηση του launch control απαιτούσε πλέον 60 δευτερόλεπτα, ώστε να αποφευχθεί το ενδεχόμενο να χρησιμοποιηθεί «απερίσκεπτα» σε κάποια κόντρα σε φανάρι. Μόνο σε πίστα και υπό ελεγχόμενες συνθήκες. Όποιος κάτοχος επιθυμούσε να «ξεκλειδώσει» ξανά την πλήρη ισχύ, θα έπρεπε να επισκεφτεί πίστα εγκεκριμένη από την Xiaomi και να ολοκληρώσει έναν γύρο κάτω από το όριο χρόνου που είχε θέσει η εταιρεία. Ο χρόνος θα καταγραφόταν -και θα επαληθευόταν- από το ενσωματωμένο Qualifying Mode της κινεζικής μπερλίνας. Μετά τη γενική κατακραυγή, η Xiaomi απέσυρε το επίμαχο λογισμικό -και το κλείδωμα της ισχύος, αλλά και τα 60 δευτερόλεπτα του launch control. 
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.