
Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), προβλέπει τσουχτερό πρόστιμο για την παράνομη στάθμευση σε θέσεις αναπήρων και σε σημεία προσβασιμότητας για άτομα με αναπηρία.
Η νέα νομοθεσία προβλέπει πρόστιμο ύψους 1.000 ευρώ για υποτροπιάζοντες οδηγούς, καθώς και μακροχρόνια αφαίρεση διπλώματος.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ, η πρώτη παράβαση για στάθμευση σε θέση ΑμεΑ, σε ράμπα διάβασης ή μπροστά από οδηγούς τυφλών, τιμωρείται με πρόστιμο 150 ευρώ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 30 ημέρες.
Ωστόσο, εάν ο ίδιος οδηγός υποπέσει ξανά στην ίδια παράβαση εντός ενός έτους, τότε οι κυρώσεις αυστηροποιούνται δραματικά: Το πρόστιμο εκτοξεύεται στα 1.000 ευρώ, ενώ η αφαίρεση της άδειας μπορεί να φτάσει μέχρι και 180 ημέρες.
Οι συγκεκριμένες παραβάσεις του ΚΟΚ εντάσσονται πλέον στην κατηγορία «Σ», που αφορά τις αντικοινωνικές και επικίνδυνες οδικές συμπεριφορές.
Το νέο αυστηρότερο πλαίσιο δεν αφήνει περιθώρια για παρερμηνείες ή επιείκεια, καθώς στόχος των αρχών είναι να προστατεύσουν τους ευάλωτους συμπολίτες και να διαμορφώσουν συνθήκες ουσιαστικής προσβασιμότητας στις πόλεις.
Με το συγκεκριμένο μέτρο, η Πολιτεία στέλνει ηχηρό και αδιαπραγμάτευτο μήνυμα: Η στάθμευση σε χώρους που προορίζονται για ανθρώπους με αναπηρία δεν είναι απλώς παράνομη, είναι πράξη κοινωνικής αναλγησίας που δεν θα γίνεται πλέον ανεκτή.
Πάνω από 3.000 κλήσεις για κράνος με τον νέο ΚΟΚ
Συνεχίζονται εντατικά οι έλεγχοι υπό τον νέο ΚΟΚ, με τα ανάλογα πρόστιμα από την ΕΛ.ΑΣ., στο πλαίσιο της εκστρατείας «Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους», με στόχο τη συμμόρφωση των οδηγών και επιβατών δίκυκλων, καθώς και των χρηστών ηλεκτρικών πατινιών (ΕΠΗΟ ελαφρά προσωπικά ηλεκτρικά οχήματα).
Μάλιστα, όπως ανακοινώθηκε από την ΕΛ.ΑΣ., κατά τη δεύτερη εβδομάδα εφαρμογής της δράσης (7-13 Ιουλίου 2025), πραγματοποιήθηκαν 25.041 έλεγχοι, στο πλαίσιο των οποίων βεβαιώθηκαν 2.578 παραβάσεις σε οδηγούς (από τις οποίες 141 σε εργαζόμενους σε υπηρεσίες διανομής), καθώς και 461 παραβάσεις σε επιβάτες.
Ενδεικτικά, μεταξύ των παραβάσεων, οι 2.404 αφορούσαν σε οδηγούς δίκυκλων (από τους οποίους 141 διανομείς), 446 επιβάτες δίκυκλων, 113 οδηγούς ΕΠΗΟ και 55 οδηγούς οχημάτων ATV («γουρούνες»).
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.