
Η Nissan βρίσκεται σε βαθιά επιχειρησιακή και οικονομική κρίση, με τις συνολικές περικοπές προσωπικού να ανέρχονται πλέον σε 20.000 θέσεις εργασίας – περίπου το 15% του παγκόσμιου ανθρώπινου δυναμικού της.
Όπως μετέδωσε πρώτο το ιαπωνικό NHK, η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε άλλες 10.000 απολύσεις, πέραν των 9.000 που είχαν δημοσιοποιηθεί από τις αρχές του 2025, σε μια ύστατη προσπάθεια να μειώσει τα κόστη και να εξασφαλίσει τη βιωσιμότητά της.
Το νέο κύμα περικοπών ανακοινώθηκε μόλις μία ημέρα πριν τη δημοσιοποίηση των ετήσιων οικονομικών αποτελεσμάτων, με τη Nissan να καταγράφει τελικά καθαρές ζημίες $5 δισεκατομμυρίων για το οικονομικό έτος που ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο.
Πρόκειται για τις μεγαλύτερες απώλειες στην ιστορία της εταιρείας, αποτέλεσμα αδύναμων πωλήσεων, απομειώσεων παγίων, εξόδων αναδιάρθρωσης αλλά και δασμών που επηρεάζουν αρνητικά τις δραστηριότητες στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το αρχικό πλάνο αναδιάρθρωσης -που προέβλεπε ήδη δραστικές μειώσεις σε ανθρώπινο δυναμικό, κλείσιμο εργοστασίων και μείωση της παγκόσμιας παραγωγικής ικανότητας κατά 20%- αποδείχθηκε ανεπαρκές. Η επιδείνωση της κατάστασης οδήγησε στην παραίτηση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου, Makoto Uchida, τον Μάρτιο, μετά την αποτυχία των διαπραγματεύσεων συγχώνευσης με τη Honda. Στη θέση του τοποθετήθηκε ο Ivan Espinosa, ο οποίος αναλαμβάνει την ευθύνη για την υλοποίηση ενός νέου στρατηγικού πλάνου με αιχμή του δόρατος τα νέα μοντέλα που θα παρουσιαστούν τους προσεχείς μήνες. Τη συγκυρία εκμεταλλεύτηκε ο Carlos Ghosn, πρώην επικεφαλής της Renault-Nissan και κεντρικό πρόσωπο του σκανδάλου που συγκλόνισε τη βιομηχανία το 2018, για να επανέλθει στο δημόσιο λόγο. Μιλώντας στο γαλλικό BFM Business, χαρακτήρισε τη Nissan «σε δεινή θέση» και υποστήριξε ότι είχε προβλέψει την καθοδική της πορεία, όπως και τη ρήξη της συμμαχίας με τη Renault – αν και η τελευταία δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί. Παράλληλα, άσκησε δριμεία κριτική στη διοίκηση που τον διαδέχθηκε, αποδίδοντας την ευθύνη για τη σημερινή κατάσταση στις «αργές και κακές αποφάσεις» της. Ανέφερε μάλιστα πως η Nissan «αναγκάστηκε να ζητήσει βοήθεια από έναν από τους κύριους ανταγωνιστές της στην Ιαπωνία», αναφερόμενος σαφώς στην Honda και τις αποτυχημένες διαπραγματεύσεις για στρατηγική συνεργασία. «Θα ήταν σαν να προσπαθούσε η Renault να συγχωνευτεί με την Peugeot στη Γαλλία», είπε χαρακτηριστικά. «Δεν έχει κανένα νόημα». 
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.