
Το Nissan Tekton θα κατασκευάζεται στην Ινδία και θα εξάγεται σε επιλεγμένες αγορές ανά τον κόσμο, με στόχο να προσφέρει τον συνδυασμό στιβαρότητας, τεχνολογία αιχμής και αξιοπιστία, όπως όλα τα μοντέλα της ιαπωνικής φίρμας.
Στην πραγματικότητα, το Tekton βασίζεται στη νέα γενιά του Dacia Duster, όμως η Nissan έχει φροντίσει να το διαφοροποιήσει αισθητικά και τεχνολογικά, δίνοντάς του τη δική της ξεχωριστή ταυτότητα. Το όνομα του μοντέλου προέρχεται από την ελληνική λέξη τέκτων, που σημαίνει «μάστορας» ή «δημιουργός». Μια επιλογή που αντικατοπτρίζει τη φιλοσοφία της Nissan για προσεγμένη και ευφυή κατασκευή.
Οι πρώτες εικόνες αποκαλύπτουν ένα SUV με δυναμική και επιβλητική παρουσία, έντονες γραμμές και λεπτομέρειες που θυμίζουν το Nissan Patrol. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν οι LED προβολείς σχήματος «C», η μάσκα με χρωμιωμένες λεπτομέρειες και η επιγραφή «Tekton» στο κέντρο του καπό.

Στο προφίλ, η εικόνα είναι ίδια με του Duster, πλην όμως οι ζάντες και οι πλαϊνές εισαγωγές αέρα διαφοροποιούν το Nissan Tekton από το ρουμανικό μοντέλο. Πίσω, τα φωτιστικά σώματα LED παραπέμπουν άμεσα στο Patrol και συνδέονται το σήμα της Nissan, προσδίδοντας στο Tekton μια πιο premium εικόνα. Οι διαστάσεις του δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημα, όμως το Tekton δεν θα ξεπερνά σε μήκος τα 4,34 m.
H Nissan ακόμα δεν έχει αποκαλύψει πλήρως το εσωτερικό του Tekton ωστόσο υπόσχεται γυαλιστερές λεπτομέρειες, μεταλλικές επιφάνειες και υλικά που θα αναβαθμίζουν τη συνολική αίσθηση ποιότητας. Από εκεί και πέρα, η καμπίνα αναμένεται πλήρως ψηφιακή με ντίτζιταλ πίνακα οργάνων και infotainment με το τελευταίο λογισμικό της ιαπωνικής φίρμας. Το νέο Nissan Tekton πατά στην πλατφόρμα CMF-B, που χρησιμοποιείται ήδη σε πλήθος μοντέλων των Renault, Dacia και Nissan. Αν και δεν έχουν επιβεβαιωθεί οι κινητήρες, θεωρείται σχεδόν βέβαιο όμως ότι θα υιοθετήσει τους κινητήρες του Dacia Duster. Η παραγωγή του Nissan Tekton θα πραγματοποιείται στο εργοστάσιο της Chennai στην Ινδία, το οποίο λειτουργεί από κοινού με τη Renault. Η παρουσίαση αναμένεται μέσα στο 2026, ενώ η διάθεσή του στις αγορές θα ξεκινήσει λίγο αργότερα την ίδια χρονιά. Παράλληλα με την ενίσχυση της παρουσίας της στην Ινδία, η Nissan σκοπεύει να εξάγει το Tekton σε επιλεγμένες αγορές όπως της Ασίας και της Μέσης Ανατολής. Στοχεύοντας στο κοινό που αναζητά ένα προσιτό αλλά ικανό SUV με ποιοτικά χαρακτηριστικά. Θα το δούμε στην Ευρώπη; Ακόμα δεν το γνωρίζουμε. Το γεγονός όμως ότι πατά στην πλατφόρμα CMF-B, την οποία χρησιμοποιούν πολλά ευρωπαϊκά μοντέλα, όπως τα Renault Clio, Dacia Sandero και Nissan Juke αφήνει μια χαραμάδα αισιοδοξίας. Η πλατφόρμα πληροί ήδη τις προδιαγραφές ασφαλείας και εκπομπών της Ε.Ε., κάτι που αποτελεί βασική προϋπόθεση για έγκριση τύπου. Άρα από τεχνικής τουλάχιστον πλευράς, το Tekton θα μπορούσε να περάσει στην Ευρώπη χωρίς μεγάλες τροποποιήσεις. Η τελική απόφαση όμως ανήκει στη Nissan. 
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.