Λέγε-λέγε οι Βρετανοί στο τέλος θα πείσουν τους Ρώσους να τους ρίξουν πυρηνικά

Ο εξηλεκτρισμός των εταιρικών στόλων αυξάνει σημαντικά το κόστος για τα λάστιχα

Έως και 30% ακριβότερα τα ελαστικά των εταιρικών EV, με σαφώς ταχύτερη φθορά από των θερμικών

Ο εξηλεκτρισμός των εταιρικών στόλων αυξάνει σημαντικά το κόστος για τα λάστιχα

Σύμφωνα με τα δεδομένα της πλατφόρμας 1link Service Network της Epyx, ο εξηλεκτρισμός των στόλων συνεπάγεται σαφή επιβάρυνση στο κονδύλι για τα λάστιχα όσον αφορά τις επιχειρήσεις. 

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρουσιάζουν πιο γρήγορη φθορά των ελαστικών τους σε σύγκριση με τα αντίστοιχα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Κατά μέσο όρο, η πρώτη αντικατάσταση ελαστικών στα ηλεκτρικά γίνεται ύστερα από 336 ημέρες και 23.000 km, έναντι 383 ημερών και 29.500 km για τα θερμικά μοντέλα -στοιχείο που επιβεβαιώνουν και οι ίδιοι οι κατασκευαστές ελαστικών.

Η Michelin εκτιμά ότι η φθορά είναι έως και 20% ταχύτερη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εξαιτίας του μεγαλύτερου βάρους και της υψηλής ροπής που ασκείται κατά την επιτάχυνση. Παράγοντες που αυξάνουν τον λογαριασμό των εταιρειών σε… λάστιχο.

Η μελέτη επισημαίνει επίσης ότι το κόστος αγοράς ελαστικών για ηλεκτρικά είναι σχεδόν 30% υψηλότερο.

«Ο κλάδος ήλπιζε πως με τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης, η διαφορά τιμής μεταξύ ελαστικών για ηλεκτρικά και θερμικά αυτοκίνητα θα μειωνόταν, όμως τα δεδομένα μας δεν δείχνουν κάτι τέτοιο», δηλώνει ο Tim Meadows, εμπορικός διευθυντής της Epyx.

Παρά το αυξημένο αρχικό κόστος, τα ειδικά λάστιχα για ηλεκτρικά προσφέρουν βελτιωμένη ενεργειακή απόδοση. Σύμφωνα με δοκιμές της Tire Rack σε Tesla Model 3, ένας οδηγός μπορεί να εξοικονομεί περίπου 11 ευρώ ανά 1.000 km χάρη σε λάστιχα χαμηλής αντίστασης κύλισης -δηλαδή περίπου 165 ευρώ ετησίως για χρήση 15.000 km. Η απόσβεση της διαφοράς τιμής επιτυγχάνεται έπειτα από περίπου 20.000 km, χάρη σε μείωση της κατανάλωσης κατά 1,2 kWh/100 km και μεγαλύτερη αντοχή.

«Καθώς οι στόλοι εξηλεκτρίζονται, ο έλεγχος του κόστους και των επιδόσεων των ελαστικών γίνεται κρίσιμος παράγοντας», καταλήγει ο Meadows. Οι επιχειρήσεις καλούνται να εκπαιδεύσουν τους οδηγούς τους στην οικολογική οδήγηση, έτσι ώστε να περιοριστεί η φθορά και το συνολικό κόστος χρήσης των αυτοκινήτων.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
defencenet.ru
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.