Ένα έμπειρο μάτι δεν χρειάζεται πολλές ώρες για να διακρίνει το καλό από το μέτριο η το κακό. Όταν κάποιο αυτοκίνητο ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά μπορούμε να πούμε ότι θα κυριαρχήσει.

Το νέο Peugeot 208 θα κυκλοφορήσει σε λίγες εβδομάδες και στην Ελλάδα. Και όταν το δείτε θα καταλάβετε ότι δεν υπερβάλω. Από όποια πλευρά και αν το δεις έχει κάτι το ξεχωριστό. Διακρίνεις τη σχεδιαστική λεπτομέρεια από τη μάσκα και τους προβολείς μέχρι τα πίσω φώτα. Από το ταμπλό μέχρι τα καθίσματα. Οι Γάλλοι έκαναν και πάλι το θαύμα τους.

Η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου Peugeot 208 έγινε στη Λισαβόνα. Εκεί οδηγήσαμε και τις τρεις εκδόσεις του 208 με κινητήρες βενζίνης , πετρελαίου καθώς επίσης και το εντυπωσιακό ηλεκτροκίνητο. Όλες τις νέες εκδόσεις του 208 θα τις δούμε στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού ,στην έκθεση αυτοκίνητου «Αυτοκίνηση 2019» από τις 8-16 Νοεμβρίου.

Σχεδίαση, τεχνολογία, οδική συμπεριφορά

Τις ημέρες που στην Ελλάδα το πρώτο θέμα ήταν η κακοκαιρία με τις καταρρακτώδεις βροχές και το χαλάζι, στην Πορτογαλία οι καιρικές συνθήκες ήταν ιδανικές για τις δοκιμές που κάναμε τόσο στους εθνικούς δρόμους όσο και στις δασικές διαδρομές.

Περάσαμε αρκετές φορές από τη γέφυρα Βάσκο ντα Γκάμα στα βόρεια της Λισαβόνας που ενώνει τις δύο πλευρές του ποταμού Τάγου. Η καλωδιωτή γέφυρα με συνολικό μήκος 17,2 χιλιόμετρα (μαζί με τους δρόμους πρόσβασης μήκους 4.8 χλμ) είναι η μακρύτερη γέφυρα στην Ευρώπη και η 9η σε μήκος στον κόσμο.

Γιατί το αναφέρω;

Απλά γιατί ξεκινώντας από τη βόρεια πλευρά της πόλης τόσο οι Πορτογάλοι όσο και οι τουρίστες δεν πληρώνουν διόδια. Αντίθετα με εμάς που πληρώνουμε στο Ρίο Αντίρριο 13.50 ευρώ (για τα Ι.Χ) σε κάθε διέλευση.

Όλα τα Peugeot που οδήγησα με εντυπωσίασαν στο σύστημα διεύθυνσης , στην οδική συμπεριφορά και στα φρένα. Το αυτοκίνητο «πατάει» καλά στο δρόμο και δεν «ξεκολλάει» ακόμη και όταν κινείσαι πέρα από τα επιτρεπτά όρια. Φυσικά εκτός από το καλό στήσιμο βοηθάει και η ποιότητα της ασφάλτου.

Το 208 ανήκει στην B κατηγορία και απευθύνεται τόσο σε νεανικές ηλικίες όσο και σε οικογενειάρχες που ζητούν ποιότητα και ασφάλεια. Εκτός από τις βενζινοκίνητες και τη μία πετρελαιοκίνητη έκδοση, οδήγησα και το 100 % ηλεκτρικό Peugeot 208 που είναι εντυπωσιακό αλλά προς το παρόν αυτοί που θα το χαρούν είναι οι Ευρωπαίοι πολίτες. (Θα κάνω άλλο άρθρο σχετικά με το ηλεκτρικό 208 και τις προοπτικές της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα).

Εσωτερικά

Στο εσωτερικό μπορείς να βρεις δυο επίπεδα στο ταμπλό. Το νέο PEUGEOT 208 καινοτομεί με το i-Cockpit νέας γενιάς. Μόνο μια έκδοση δεν έχει i-Cockpit. Όλες οι άλλες είναι εξοπλισμένες με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 3D καθώς επίσης και τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης που μόνο σε μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών βρίσκεις. Καμιά όμως έκδοση δεν σε αφήνει αδιάφορο.

Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει οθόνη αφής 7 ιντσών αλλά μπορείς να παραγγείλεις το αυτοκίνητο και με οθόνη 10 ιντσών. Υπάρχει και μία που είναι 5 ιντσών. Οι οθόνες βρίσκονται κοντά στον ψηφιακό πίνακα οργάνων και έχουν μια κλίση προς την πλευρά του οδηγού για πιο εύκολη ενημέρωση.

Ανάλογα με τις προδιαγραφές του εξοπλισμού, ο 3D πίνακας οργάνων στο PEUGEOT i-Cockpit εμφανίζει πληροφορίες που μπορούν να διαβαστούν σε δύο επίπεδα. Στο άνω ψηφιακό τμήμα οι πληροφορίες παρουσιάζονται σε μορφή ολογράμματος. Τα δεδομένα εμφανίζονται δυναμικά, κοντά ή πιο μακριά στα μάτια του οδηγού ανάλογα με τη σημασία ή την επείγουσα ανάγκη, αυξάνοντας έτσι την ταχύτητα αντίδρασης κατά περίπου μισό δευτερόλεπτο.

Όλες οι λειτουργίες γίνονται με την αφή . Από το επίπεδο Active το ταμπλό είναι επενδυμένο και το κεντρικό του τμήμα είναι διακοσμημένο με επένδυση “carbon”.

Η καμπίνα έχει τη μορφή ενός cockpit που περιβάλλει τους επιβάτες. Τα καθίσματα είναι εξαιρετικά άνετα και πολύ εύκολα στο χειρισμό τους.

Και στις νέες εκδόσεις το τιμόνι του 208 είναι μικρής διαμέτρου. Ο οδηγός για να έχει καλή ορατότητα στον πίνακα οργάνων πρέπει να ρυθμίσει το κάθισμά του σε ανάλογο ύψος ώστε να βλέπει τα όργανα μέσα από το άνοιγμα του τιμονιού. Τα υλικά του ταμπλό είναι μαλακά και φυσικά καλής ποιότητας.

Το νέο PEUGEOT 208 βασίζεται πάνω στην Common Modular Platform (CMP) που είναι η τελευταία γενιά πλατφόρμα του ομίλου PSA, αποκλειστικά σχεδιασμένη για τα μοντέλα των κατηγοριών B και C.

Οι Γάλλοι εκτός από το σχεδιασμό, την άνεση, τη συνδεσιμότητα και την ασφάλεια έριξαν μεγάλο βάρος στην οικονομία (κατανάλωση) αλλά και στον περιορισμό εκπομπών του CO2.

Πέτυχαν σε σχέση με την πλατφόρμα F1 μείωση του βάρους (30κιλά ελαφρύτερη), βελτίωσαν τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, μείωσαν την αντίσταση κύλισης (ελαστικά Κλάσης A, μειωμένες τριβές ανάρτησης) και βελτίωσαν τη λειτουργία του κινητήρα με καλύτερη απόδοση καύσης , “down-sizing”, μειωμένες μηχανικές απώλειες και γενίκευση της χρήσης του συστήματος Stop & Start.

Ο μοχλός του κιβωτίου EAT 8 «Shift and Park by Wire» είναι εργονομικός και εύκολος στη χρήση του. Τα χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων πίσω από το τιμόνι (paddles) δίνουν τη δυνατότητα αλλαγών με χειροκίνητο τρόπο, κατά την επιλογή του οδηγού, χωρίς να χάνεται ποτέ η αυτόματη λειτουργία του κιβωτίου.

Όλοι οι κινητήρες του 208 πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6.d . Ακόμη και η πετρελαιοκίνητη έκδοση είναι με προδιαγραφές euro 6.d-temp ,πραγμα που σημαίνει ότι η κυκλοφορία είναι ελεύθερη ακόμη και σε πόλεις που απαγορεύουν την κίνηση σε αυτοκίνητα με Euro 6 κινητήρες. Οι τιμές ακολουθούν το πρωτόκολλο του WLTP. Η μέση κατανάλωση είναι 5,5 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές μεταξύ 122-134 γρ. CO2/χλμ. Για την έκδοση με κινητήρα πετρελαίου η κατανάλωση είναι 4,2 λίτρα και οι εκπομπές μεταξύ 109-111 γρ. CO2/χλμ.

Οι κινητήρες PureTech αποδίδουν 100hp και 130hp και διατίθενται και με το αυτόματο κιβώτιο EAT8 (Efficient Automatic Transmission) των 8 σχέσεων.

Κινητήρες- απόδοση

3-κύλινδροι κινητήρες βενζίνης χωρητικότητας 1.2λ.:

• PureTech 75 S&S με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων

• PureTech 100 S&S με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων

• PureTech 100 S&S με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (EAT8)

• PureTech 130 S&S με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (EAT8)

4-κύλινδρος κινητήρας Diesel χωρητικότητας 1.5λ.:

• BlueHDi 100 S&S με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων

Και δύο λόγια για το ηλεκτρικό 208-Χαρακτηριστικά:

• 100 KW (136 ίπποι) και 260Nm ροπής (διαθέσιμα από 0 χλμ/ώ) για άμεση απόκριση,

• αθόρυβος κινητήρας, μηδενικοί κραδασμοί,

• απεικόνιση της τεχνολογίας στην κεντρική οθόνη (εμφάνιση της λειτουργίας παροχής ενέργειας σε πραγματικό χρόνο).

Το νέο PEUGEOT e-208 προσφέρει τρεις επιλογές οδήγησης:

1. Eco: για βέλτιστη αυτονομία

2. Normal: για ιδανικό επίπεδο άνεσης στην καθημερινή χρήση

3. Sport: προτεραιότητα στις επιδόσεις και στη σπορ αίσθηση, με μέγιστη απόδοση ισχύος και ροπής (0 – 100 χλμ/ώ σε 8.1δλ.).

Μπορεί να σας φανεί περίεργο αλλά η μεγάλη έκπληξη είναι η βασική έκδοση με τον κινητήρα που αποδίδει 75 ίππους. Το μυστικό κρύβεται στο «γρανάζωμα» του κιβωτίου είναι αυτό το οποίο δίνει πνοή στον κινητήρα.

Μου άρεσε ακόμη το τράβηγμα του 208 με τον PureTech 100 S&S με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων αλλά και η έκδοση με τα 130 PS που ανεβάζει το επίπεδο και γίνεται δυνατός αντίπαλος στον ανταγωνισμό.

Το νέο PEUGEOT 208 ξεχωρίζει από το τραβηγμένο προς τα πίσω παρμπρίζ που αφήνει χώρο για το μακρύτερο και σμιλευμένο καπό από την σπορ εμφάνιση, τις άκρες των φώτων με τη μεγάλη κλίση που εναρμονίζονται οπτικά με τη γραμμή του πίσω φτερού. Οι τροχοί και οι ζάντες διαφέρουν ανάλογα με την έκδοση. Οι 17άρες ζάντες ταιριάζουν καλύτερα στο 208.

Το νέο 208 ξεχωρίζει ακόμη από τον μοντέρνο σχεδιασμό με τρεις χαρακτηριστικές «νυχιές» στα Full LED φωτιστικά σώματα. Τα χρώματα του αυτοκινήτου είναι κίτρινο Faro μεταλλικό,μπλε Vertigo τριπλής επίστρωσης, κόκκινο Elixir με έγχρωμη επίστρωση. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν σε κίτρινο χρώμα.

Οι σχεδιαστές γέμισαν με αποθηκευτικούς χώρους το εσωτερικό του αυτοκινήτου ενώ υπάρχει και ειδικός χώρος για smartphone και φυσικά με επαγωγική φόρτιση.

Στο δρόμο ο οδηγός έχει στη διάθεση του το σύστημα Drive Assist ( ημι-αυτόνομη οδήγηση),ενεργό Cruise Control με λειτουργία Stop & Go σε συνδυασμό με κιβώτιο EAT8 το οποίο ενημερώνει και ρυθμίζει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Σε μποτιλιάρισμα, το αυτοκίνητο ξεκινά αυτόματα όταν η στάση διαρκεί πάνω από 3 δευτερόλεπτα. Έχει ακόμη σύστημα υποβοήθησης διατήρησης θέσης στη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane positioning assist), πλήρη υποβοήθηση στάθμευσης (Full Park Assist) με πλευρικούς αισθητήρες (με το κιβώτιο EAT8 AGB). Το σύστημα αναλαμβάνει αυτόματα το χειρισμό του τιμονιού, του γκαζιού και των φρένων κατά την είσοδο ή έξοδο από μία θέση παρκινγκ.

Διαθέτει τελευταίας γενιάς σύστημα υποβοήθησης πέδησης έκτακτης ανάγκης (Αctive Safety Brake) για τον εντοπισμό πεζών και ποδηλατών ημέρα και νύχτα, ενεργό με ταχύτητες από 5 έως και 140χλμ/ώ.

Προειδοποιεί τον οδηγό για τον κίνδυνο επικείμενης σύγκρουσης (Forward collision warning). Για πιο ξεκούραστα ταξίδια υπάρχει ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης πορείας στα όρια της λωρίδας (ή του δρόμου) (Active Lane keeping assist) που διορθώνει την πορεία με ταχύτητα κίνησης πάνω από τα 65χλμ/ώρα, σύστημα ελέγχου απόσπασης προσοχής του οδηγού (Driver attention alert), που αναγνωρίζει τα σημάδια απόσπασης της προσοχής του οδηγού κατά τη διάρκεια μεγάλων ταξιδιών, με ταχύτητα πάνω από 65χλμ/ώ.

Το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό με μικρές δονήσεις στο τιμόνι. Υπάρχει ακόμη αυτόματο σβήσιμο των προβολέων,αυτόματη εναλλαγή μεσαίας-μεγάλης σκάλας προβολεών (High Beam Assist), αναγνώριση ορίων ταχύτητας και σύσταση για την τήρησή τους, εκτεταμένη λειτουργία αναγνώρισης πινακίδων οδικής σήμανσης (Stop, απαγορευτικό),ενεργό σύστημα παρακολούθησης τυφλών γωνιών (με διόρθωση πορείας). Ενεργοποιείται πάνω από τα 12χλμ/ώρα και ηλεκτρικό χειρόφρενο.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Τιμές δεν μπορούμε ακόμη να σας πούμε. Περιμένουμε το επίσημα λανσάρισμα στην Ελλάδα. Αλλά πάντα ο Όμιλος Συγγελίδη που εκπροσωπεί τα γαλλικά αυτοκίνητα στη χώρα μας, κάνει …εκπληκτικές προσφορές.