Δημοκρατία έχουμε, ότι θέλουμε λέμε, έτσι Αλέξη;

Ποιο αυτοκίνητο διένυσε 2.831 km με ένα ντεπόζιτο;

Η Škoda Superb έγραψε ρεκόρ: 2.831 km με ένα ντεπόζιτο, αποδεικνύοντας την κορυφαία της αποδοτικότητα

Ποιο αυτοκίνητο διένυσε 2.831 km με ένα ντεπόζιτο;

Η Škoda φέρνει ξανά στο προσκήνιο την ουσία της αποδοτικότητας, αυτή τη φορά όχι μέσα από ηλεκτροκινητήρες, αλλά μέσω της παραδοσιακής μηχανολογίας της. Το Superb κατέρριψε το παγκόσμιο ρεκόρ «Greatest Distance Driven on a Single Tank of Fuel», διανύοντας 2.831 km με ένα μόνο γέμισμα πετρελαίου -μια επίδοση που επιβεβαιώθηκε και επίσημα από το Guinness World Records.

Στο τιμόνι βρέθηκε ο Miko Marczyk, φετινός πρωταθλητής του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ (ERC), ο οποίος οδήγησε ένα Superb 2.0 TDI 150 hp DSG. Η προσπάθεια ξεκίνησε στις 5 Μαρτίου 2025 από το Λοτζ της Πολωνίας και ακολούθησε μια διαδρομή μέσα από Γερμανία, Ολλανδία, Βέλγιο και Γαλλία, πριν επιστρέψει ξανά στην Πολωνία έπειτα από 28 ώρες συνεχούς οδήγησης.

Η μέση κατανάλωση; Μόλις 3,1 lt/100 km – τιμή που αποδεικνύει πόσο αποδοτικός μπορεί να είναι ο συνδυασμός του δίλιτρου TDI με το αυτόματο DSG και τη βελτιωμένη αεροδυναμική του νέου Superb. Μια επίδοση που αναδεικνύει τη δυνατότητα της σύγχρονης μηχανικής να εξισορροπεί ισχύ, κατανάλωση και ρύπους χωρίς θυσίες στην απόδοση ή στην άνεση.

Ο Marczyk δεν άφησε τίποτα στην τύχη. Το εγχείρημα προετοιμάστηκε μήνες πριν, με τον ίδιο να έχει ήδη διανύσει πάνω από 20.000 km με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, ώστε να το γνωρίσει απόλυτα. Παρότι το αυτοκίνητο ήταν απολύτως εργοστασιακό, έγιναν ελάχιστες βελτιώσεις: χαμηλωμένο αμάξωμα με ελατήρια Sportline (-15 mm), ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης και πλήρωση του ρεζερβουάρ των 66 lt μέχρι επάνω.

Στην πράξη, η στρατηγική του βασίστηκε στη διατήρηση σταθερής ταχύτητας περίπου 80 km/h, με χρήση του Eco Mode και αποφυγή άσκοπων επιταχύνσεων ή φρεναρισμάτων. Η προνοητικότητα, η υπομονή και η προσοχή στη λεπτομέρεια ήταν καθοριστικές -χαρακτηριστικά που του έχουν δώσει αρκετές νίκες στα ράλλυ, αλλά εδώ απέδωσαν με διαφορετικό τρόπο.

Το ρεκόρ του Superb δεν είναι απλώς ένα εντυπωσιακό στατιστικό. Είναι απόδειξη ότι η τεχνολογία των ντίζελ κινητήρων παραμένει ζωντανή και αποδοτική, ειδικά όταν συνδυάζεται με σύγχρονες τεχνολογίες διαχείρισης ενέργειας και βελτιωμένη αεροδυναμική. Παρά την εποχή της ηλεκτροκίνησης, η επίδοση αυτή δείχνει ότι υπάρχει ακόμη χώρος για εξέλιξη στα συμβατικά συστήματα κίνησης.

Η Škoda, με μακρά παράδοση στην αξιοπιστία και στη χρηστικότητα, αποδεικνύει ότι η οικονομία καυσίμου δεν σημαίνει απαραίτητα συμβιβασμούς. Το Superb παραμένει ένα πλήρες μοντέλο, ικανό να συνδυάζει άνεση, πολυτέλεια και χαμηλό κόστος χρήσης -με μια προσέγγιση που παντρεύει την πρακτικότητα με την τεχνολογική ωριμότητα.

Το νέο Skoda Superb είναι ήδη διαθέσιμο και στη χώρα μας, με τιμές που ξεκινούν από €46.950 για την έκδοση βενζίνης με τεχνολογία mild-hybrid, €52.950 για το ντίζελ, ενώ στην κορυφαία έκδοση Laurent & Klement, με τον κινητήρα 2.0 TDI 150 ίππων και το αυτόματο DSG, κοστίζει €57.950.
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.