
Αρκετοί οδηγοί φέρεται να μην γνωρίζουν πότε πρέπει να χρησιμοποιούν τα αλάρμ στο αυτοκίνητό τους.
Η εύρεση θέσης στάθμευσης μπορεί να είναι πολύ δύσκολη, ειδικά στα κεντρικά σημεία των μεγάλων πόλεων. Γι’ αυτό πολλοί οδηγοί ανάβουν τα αλάρμ και καταφεύγουν στο παράνομο διπλοπαρκάρισμα.
Η αλήθεια είναι ότι η πλειοψηφία των οδηγών έχει παρερμηνεύσει την έννοια των αλάρμ και των φλας και όταν τα χρησιμοποιεί, συνήθως το κάνει λανθασμένα. Οι Έλληνες οδηγοί φέρεται βα χρησιμοποιούν τα φλας μόνο όταν πρόκειται να στρίψουν και για όλες τις άλλες περιπτώσεις στάσης ή στάθμευσης χρησιμοποιούν τα αλάρμ. Κάτι σαν άγραφος νόμος.
Η πραγματικότητα όμως είναι ότι υπάρχει κανονικός, γραμμένος νόμος, που αναφέρει πότε πρέπει να χρησιμοποιούμε το ένα και πότε το άλλο. Τα αλάρμ ή σύστημα φωτεινού συναγερμού ή φώτα έκτακτης ανάγκης όπως τα αναφέρει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο όταν το όχημα έχει ακινητοποιηθεί και δημιουργείται κίνδυνος για τρίτους από την ακινησία. Εκτός από την περίπτωση ακινησίας του οχήματος, επιτρέπεται να τεθούν σε λειτουργία τα αλάρμ, μόνο όταν κινδυνεύουν άλλοι χρήστες του δρόμου από το δικό μας όχημα (κάποιο πρόβλημα εν κινήσει). Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, η χρήση των αλάρμ τιμωρείται με πρόστιμο 20 ευρώ.
Σχετικά με την χρήση των φλας, θα πρέπει θυμίσουμε ότι επιβάλλεται η χρήση τους από τον οδηγό που προτίθεται να πραγματοποιήσει ελιγμό για αλλαγή πορείας ή στάθμευση και στάση. Πρώτα απ’ όλα όμως οφείλει προηγουμένως να βεβαιωθεί ότι μπορεί να κάνει τον ελιγμό χωρίς κίνδυνο, ή παρακώλυση των λοιπών χρηστών του δρόμου, λαμβάνοντας υπόψη τη θέση, την κατεύθυνση και την ταχύτητά τους.
Τώρα βέβαια, εάν πάτε να παρκάρετε σε μια πλευρά του δρόμου με την χρήση του αντίστοιχου φλας, το πιθανότερο είναι να μην μπορέσετε να πραγματοποιήσετε τον ελιγμό. Και αυτό γιατί ο επερχόμενος οδηγός θα νομίζει ότι θέλετε να στρίψετε στο τέλος του δρόμου και όχι να σταθμεύσετε. Σε κάθε περίπτωση το σωστό και το νόμιμο είναι να ενεργοποιήσουμε το αντίστοιχο φλας κάθε φορά που θέλουμε να παρκάρουμε.
Όσον αφορά το πρόστιμο για την μη χρήση των φλας, αυτό είναι στα 80 ευρώ, ενώ σε περίπτωση που δεν λειτουργούν με τον προβλεπόμενο τρόπο ή απουσιάζουν, ο οδηγός τιμωρείται με πρόστιμο 150 ευρώ.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.