Λεφτά υπάρχουν: Ένα εκατομμύριο ευρώ πριμ στους παίκτες της Εθνικής Ελλάδος από την ΕΠΟ για τη νίκη στην Σκωτία!

Πρόστιμο 700 ευρώ για χιλιάδες αυτοκίνητα στην Ελλάδα – Αυτό είναι το αξεσουάρ που πρέπει να βγάλουν οι οδηγοί

Εάν οδηγείτε συχνά τη νύχτα, είναι πολύ πιθανό να σας έχουν «τυφλώσει» τα φώτα κάποιου διερχόμενου οχήματος

Πρόστιμο 700 ευρώ για χιλιάδες αυτοκίνητα στην Ελλάδα – Αυτό είναι το αξεσουάρ που πρέπει να βγάλουν οι οδηγοί

Αυξάνεται ο αριθμός των οδηγών που ενοχλούνται από τους προβολείς διερχόμενων αυτοκινήτων. 

Εάν οδηγείτε συχνά τη νύχτα, είναι πολύ πιθανό να σας έχουν «τυφλώσει» τα φώτα κάποιου διερχόμενου οχήματος, που κινείται είτε στο αντίθετο ρεύμα είτε βρίσκεται πίσω από το αυτοκίνητό σας, με το φως των προβολέων του να αντανακλάται στον εσωτερικό καθρέπτη.

Οι λαμπτήρες LED έχουν αυξήσει κατακόρυφα την απόδοση των φωτιστικών σωμάτων των αυτοκινήτων σε σύγκριση με μοντέλα που φέρουν λάμπες πυρακτώσεως ακόμη και έναντι αυτοκινήτων που έχουν λάμπες αλογόνου ή Xenon.

Ωστόσο όλο και συχνότερη είναι στις μέρες μας η αντικατάσταση των εργοστασιακών λαμπτήρων με μη πιστοποιημένες λάμπες LED, αλογόνου ή Xenon. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να βλέπουν οι οδηγοί καλύτερα τη νύχτα, αλλά να τυφλώνουν τους υπόλοιπους χρήστες των δρόμων, αφού τα φωτιστικά σώματα του αυτοκινήτου τους δεν έχουν σχεδιαστεί για να διαχειρίζονται με επιτυχία το σημαντικά περισσότερο φως που παράγουν οι παραπάνω τεχνολογίες.

Σε συνδυασμό με το κάτοπτρο, το φως που εκπέμπουν οι after market λάμπες ενοχλεί τους υπόλοιπους οδηγούς στον δρόμο, με το πρόβλημα να έχει γιγαντωθεί στη Μεγάλη Βρετανία, όπου μάλιστα έχουν συγκεντρωθεί πάνω από 2.300 υπογραφές πολιτών σε ένα έγγραφο που πρόκειται να αποσταλεί στην κυβέρνηση και εισηγείται την καθολική απαγόρευση των LED φώτων.

Μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε από τη Βασιλική Λέσχη Αυτοκινήτου (RAC) στη Μεγάλη Βρετανία, αποκάλυψε ότι το 89% των οδηγών βρίσκουν ενοχλητικούς τους προβολείς αρκετών οχημάτων. Μάλιστα το 91% δηλώνει ότι του έχει τύχει να θαμπωθεί από τους προβολείς κάποιου διερχόμενου οχήματος, ενώ το 74% των οδηγών δηλώνει ότι αυτό συμβαίνει τακτικά.

Επιπλέον, το 64% πιστεύει ότι αυτή η κατάσταση μπορεί δυνητικά να οδηγήσει σε τροχαίο ατύχημα. Το πιο ανησυχητικό είναι ότι το 7% των οδηγών αποφεύγουν να οδηγούν τη νύχτα, ακριβώς εξαιτίας αυτού του προβλήματος, ποσοστό που αυξάνεται στο 14% στην κατηγορία των οδηγών άνω των 65 ετών.

Αξιοσημείωτο είναι ωστόσο ότι η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου ανέθεσε στην εταιρεία Transport Research Laboratory να διερευνήσει τις καταγγελίες. Για τον σκοπό αυτό, ένα αυτοκίνητο εξοπλισμένο με ειδικά όργανα μέτρησης ξεκίνησε να ταξιδεύει στους δρόμους της Μ. Βρετανίας τον περασμένο Οκτώβριο και θα ολοκληρώσει την πορεία του την άνοιξη του 2025, συλλέγοντας πολύτιμα δεδομένα που ενδέχεται να αξιοποιηθούν για την καταπολέμηση του φαινομένου.

Σημειώνουμε ότι στην Ελλάδα, στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι οι προβολείς του αυτοκινήτου προκαλούν θάμπβωση, είτε εξαιτίας της έντασής τους είτε λόγω απορρύθμισής τους, η χρηματική ποινή που προβλέπεται κυμαίνεται μεταξύ 200 και 700 ευρώ, ενώ αφαιρείται και η άδεια οδήγησης για ένα μήνα. Σημειώστε ότι τα φωτιστικά σώματα ενός οχήματος πρέπει να είναι καθαρά και δεν επιτρέπεται να επικολλιούνται σε αυτά αξεσουάρ που μειώνουν την επιφάνειά τους.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.