
Ας ξεκινήσουμε πρώτα με το τι είναι η ρεζέρβα ανάγκης και γιατί υπάρχει;
Οι ρεζέρβες αυτού τύπου -δηλαδή οι λεπτοί και πιο μικροί τροχοί έκτακτης ανάγκης- δεν είναι υποχρεωτικοί από τη νομοθεσία. Έτσι πολλές σύγχρονες αυτοκινητοβιομηχανίες τις έχουν αντικαταστήσει με κιτ επισκευής ελαστικών. Παρ’ όλα αυτά, το συγκεκριμένο είδος ρεζέρβας διατηρεί την αξία του: Είναι ελαφρύ, καταλαμβάνει ελάχιστο χώρο στο πορτμπαγκάζ και σου επιτρέπει να συνεχίσεις νόμιμα να κινείσαι… αλλά μόνο για περιορισμένο χρονικό διάστημα.
Αν και δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη διάταξη του ΚΟΚ που να καθορίζει ανώτατο όριο χιλιομέτρων ή ημερών χρήσης της ρεζέρβας ανάγκης, υπάρχουν αυστηροί κανόνες για την κατάσταση του ίδιου του ελαστικού. Σύμφωνα με το Άρθρο 88 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, η κυκλοφορία με φθαρμένα ή επικίνδυνα ελαστικά (π.χ. με εμφανή νήματα, σκισίματα ή βάθος πέλματος κάτω από 1,6 χιλιοστά) συνιστά παράβαση.

Σε τέτοια περίπτωση, προβλέπεται:
– Πρόστιμο €80 ανά ελαστικό
– Αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας
– Ακινητοποίηση του οχήματος, μέχρι να αντικατασταθεί το προβληματικό ελαστικό
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.