Δημοκρατία έχουμε, ότι θέλουμε λέμε, έτσι Αλέξη;

Scania: Κινητήρας plug-in hybrid για λεωφορεία! Για καλό ή για κακό;

Λύση ανάμεσα σε ντίζελ και EV, με ευελιξία αλλά και ερωτήματα για πρόοδο στη βιώσιμη κινητικότητα

Scania: Κινητήρας plug-in hybrid για λεωφορεία! Για καλό ή για κακό;

Μέχρι σήμερα, είχαμε συνηθίσει κυρίως σε λεωφορεία θερμικά και αργότερα με φυσικό αέριο ή ηλεκτρικά. Τα μοντέλα με επαναφορτιζόμενο υβριδικό είναι σπάνια -αν υπάρχουν. Η Scania όμως αποφάσισε να επενδύσει σε αυτήν την τεχνολογία και παρουσιάζει μια νέα μονάδα, βασισμένη στο «Scania Super».

Με τον νέο επαναφορτιζόμενο υβριδικό κινητήρα για λεωφορεία, η Scania θέλει να προσφέρει μια εναλλακτική λύση. Με αυτονομία περίπου 80 km σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, το σύστημα επιτρέπει την κυκλοφορία σε κέντρα πόλεων με περιορισμούς ρύπων, διατηρώντας παράλληλα την ευελιξία του θερμικού κινητήρα για μεγαλύτερες αποστάσεις. Η εταιρεία διευκρινίζει ότι η νέα μονάδα PHEV  βασίζεται στον θερμικό κινητήρα Scania Super που κυκλοφορεί ήδη στην αγορά.

Η πρωτοβουλία στοχεύει κυρίως τα τουριστικά και υπεραστικά λεωφορεία που μέχρι σήμερα δεν είχαν κάποια αξιόπιστη ηλεκτροκίνητη εναλλακτική. Ενώ τα αστικά λεωφορεία έχουν ήδη στραφεί σε μεγάλο βαθμό στην ηλεκτροκίνηση, οι υπεραστικές γραμμές εξακολουθούν να εξαρτώνται από το ντίζελ.

Μια τεχνολογία plug-in hybrid θα μπορούσε να αποτελέσει ένα ενδιάμεσο βήμα προς την ηλεκτροκίνηση χωρίς να ανατρέψει πλήρως το οικονομικό μοντέλο των φορέων εκμετάλλευσης. Έξυπνο, τουλάχιστον από οικονομικής πλευράς.

Σε αντίθεση με ένα πλήρως ηλεκτρικό λεωφορείο, ένα PHEV δεν εξαρτάται τόσο από την ύπαρξη υποδομών φόρτισης. Θα μπορεί να φορτίζεται στον σταθμό της εταιρείας και, προαιρετικά, στον δρόμο. Όλα αυτά κάνουν το νέο σύστημα ιδιαίτερα ελκυστικό για τους επαγγελματίες του κλάδου. Ωστόσο, παραμένει το ερώτημα: Tα υποσχόμενα 80 km επαρκούν πραγματικά για τις ανάγκες σε ζώνες χαμηλών ρύπων;

Όπως και στα επιβατικά αυτοκίνητα, υπάρχουν δύο κίνδυνοι: Aπό τη μια, η χρήση να παραμένει κυρίως θερμική και από την άλλη, η τεχνολογία αυτή να καθυστερήσει τη μετάβαση σε πλήρως ηλεκτρικά λεωφορεία. Η απλότητα των PHEV μπορεί να τα κάνει ελκυστικά, αλλά ίσως αναβάλει τις επενδύσεις που θα οδηγήσουν στην πλήρη ηλεκτροκίνηση. Επιπλέον, η παραγωγή και συντήρηση δύο κινητήριων συστημάτων αυξάνει τη συνολική περιβαλλοντική επιβάρυνση.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.