Solid state μπαταρίες 1.000 km το 2026, ποιος τις φέρνει;
Η Dongfeng αλλάζει το παιχνίδι με solid-state μπαταρίες, κορυφαία αυτονομία και φόρτιση 2 MW
Newsroom | email: info@pronews.gr
Οι solid state -στερεάς κατάστασης- μπαταρίες αναμένεται να αποτελέσουν το επόμενο «big thing» της ηλεκτροκίνησης, διορθώνοντας πολλά από τα σημερινά μειονεκτήματα των συμβατικών συστοιχιών.
Κι ενώ πολλοί κατασκευαστές θέτουν ως χρονικό ορόσημο της ευρείας διάθεσής τους το τέλος της δεκαετίας, η Dongfeng υπόσχεται ότι θα είναι μαζί μας του χρόνου.
Η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής που θα τροφοδοτείται από τη νέα γενιά solid state μπαταριών θα κυκλοφορήσει στους δρόμους τον επόμενο Σεπτέμβριο. Απέχει δηλαδή λιγότερο από 12 μήνες.
Η νέα μπαταρία της Dongfeng έχει δηλωμένη ενεργειακή πυκνότητα 350 Wh/kg. Λέγεται ότι θα προσφέρει αυτονομία άνω των 1.000 χιλιομέτρων με μία φόρτιση, αναφέρει το CarNewsChina.
Ομολογουμένως, αυτό αφορά τον υπεραισιόδοξο κινεζικό κύκλο δοκιμών. Αλλά ακόμη και στην πραγματική ζωή δεν θα είναι παράλογο να περιμένουμε 600–650 km στον αυτοκινητόδρομο και 800 km σε αστικό περιβάλλον.
Η Dongfeng ισχυρίζεται επίσης ότι έχει δοκιμάσει την μπαταρία σε θερμοκρασίες έως και -30°C, όπου διατήρησε πάνω από το 72% της χωρητικότητάς της.
Η εταιρεία δεν ανέφερε πόσο γρήγορα θα φορτίζει η νέα μπαταρία, αλλά σημείωσε ότι εργάζεται πάνω σε μια αρχιτεκτονική 1.200 volt που επιτρέπει φόρτιση 2 MW.
Με τόσο υψηλή ισχύ εισόδου, η πλατφόρμα Mach Super-kV Pure-Electric θα μπορεί να αναπληρώνει έως 2,5 km αυτονομίας ανά δευτερόλεπτο.
Καθώς όμως αυτή είναι η μέγιστη τιμή, μια πιο ρεαλιστική μέτρηση είναι τα 450 km πρόσθετης αυτονομίας σε πέντε λεπτά ταχυφόρτισης.
Όπως συμβαίνει με όλους τους ισχυρισμούς για μπαταρίες στερεάς κατάστασης, ακούμε πολλά αλλά ακόμα είμαστε στην αναμονή. Δεν υπάρχει όμως αμφιβολία ότι η Κίνα παραμένει πρωτοπόρος στην τεχνολογία μπαταριών.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.