
Σε περίπτωση βλάβης ή δυσλειτουργίας του αυτοκινήτου, δεν είναι σπάνιο ο εισαγωγέας/αντιπρόσωπος να αρνηθεί την κάλυψη ή συμμετοχή στην επισκευή, είτε κατά τη διάρκεια της εγγύησης είτε και ύστερα από τη λήξη της.
Οι περισσότεροι από τους καταναλωτές που αντιμετωπίζουν μια τέτοια κατάσταση χάνονται μέσα σε ένα λαβύρινθο συμβουλών από φίλους, από «ειδικούς» ή ενεργώντας με βάση τη δική τους αντίληψη για το θέμα. Μια πρώτη ενδεδειγμένη κίνηση θα ήταν να υποβάλει έγγραφη αναφορά στον Συνήγορο του Καταναλωτή. Και στην περίπτωση που κριθεί βάσιμη, τα πράγματα θα πάρουν τον δρόμο τους. Ωστόσο, ο καταναλωτής χρειάζεται να γνωρίζει κάποια βασικά πράγματα είτε απευθυνθεί στον Συνήγορο του Καταναλωτή είτε λειτουργήσει κατά μόνας, καθώς η ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία παρέχει συγκεκριμένα δικαιώματα στους καταναλωτές.
1. Εμπορική εγγύηση κατασκευαστή
Η εμπορική εγγύηση είναι προαιρετική και συνήθως προσφέρεται τουλάχιστον για δύο έτη τουλάχιστον από την πώληση του καινούργιου αυτοκινήτου. Μπορεί δε να παρέχεται είτε δωρεάν είτε επί πληρωμή. Και να παρέχεται εγγράφως. Η εγγύηση αυτή δεσμεύει τον κατασκευαστή σύμφωνα με τους όρους που θέτει (π.χ. περιορισμός σε χιλιόμετρα, απαίτηση συντήρησης στο δίκτυο της μάρκας).
Ωστόσο, ο κατασκευαστής ή ο εισαγωγέας δεν μπορεί να επιβάλλει υποχρέωση συντήρησης αποκλειστικά στο εξουσιοδοτημένο δίκτυο, βάσει Κανονισμού (ΕΕ) 2010/461 για την ελεύθερη επιλογή συνεργείου, εφόσον τηρούνται οι τεχνικές προδιαγραφές. 2. Νομικές εγγυήσεις (υποχρεωτικές από το νόμο) Β. Ευθύνη για Κρυμμένα Ελαττώματα (Αστικός Κώδικας, άρθρο 540)
Ανεξαρτήτως της εμπορικής εγγύησης, ισχύουν οι εξής υποχρεωτικές εγγυήσεις:
Α. Εγγύηση Συμμόρφωσης (άρθρα 534 επ. Αστικού Κώδικα και Οδηγία ΕΕ 2019/771)
– Ισχύει για δύο έτη από την παράδοση του αυτοκινήτου (ή για ένα έτος για μεταχειρισμένα εφόσον συμφωνηθεί).
– Καλύπτει τυχόν απόκλιση από τη σύμβαση πώλησης (π.χ. ελαττωματικά εξαρτήματα, λανθασμένες προδιαγραφές).
– Από 01/01/2022 και ύστερα, ισχύει τεκμήριο υπέρ του καταναλωτή για τους πρώτους 12 μήνες, ότι η βλάβη υπήρχε κατά την πώληση.
– Διάρκεια για δύο έτη από την ανακάλυψη του ελαττώματος.
– Καλύπτει ελαττώματα που δεν ήταν εμφανή κατά την πώληση και που καθιστούν το αυτοκίνητο μη κατάλληλο για χρήση.
– Ο πωλητής (και σε ορισμένες περιπτώσεις ο κατασκευαστής) υποχρεούται σε αντικατάσταση, επισκευή ή μείωση τιμής/ακύρωση πώλησης.
Διαβάστε τη συνέχεια στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.