
Όσο πιο ψηλό το καπό ενός αυτοκινήτου τόσο αυξάνεται ο κίνδυνος για σοβαρό τραυματισμό πεζών σε περίπτωση σύγκρουσης.
Αυτό επισημαίνουν αρκετές έρευνες, με πιο πρόσφατη αυτή της ΜΚΟ Transport & Environment (T&E), η οποία ζητά την επιβολή ρυθμιστικού ορίου στο ύψος του καπό. Τα crash test του Euro NCAP, του ευρωπαϊκού οργανισμού αξιολόγησης της ασφάλειας, δείχνουν πως ενώ τα μικρά SUV προσφέρουν μεγαλύτερη προστασία σε σχέση με τα αυτοκίνητα πόλης, η κατάσταση αλλάζει στα μεγαλύτερα μοντέλα. Όσο αυξάνεται ο όγκος τόσο μειώνεται η προστασία για πεζούς και ποδηλάτες. 
Το ντιζάιν λοιπόν, επιτείνει τον κίνδυνο; Η στροφή προς το «περιπετειώδες» και «σκληροτράχηλο» ντιζάιν, όπως έχουμε συνηθίσει να το αποκαλούμε, έχει οδηγήσει σε κάθετη μάσκες και επίπεδο, ψηλό καπό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το νέο Citroën C3 Aircross που δείχνει σαφώς πιο «τετράγωνο» από τον προκάτοχό του.
Σύμφωνα με την T&E, το μέσο ύψος καπό στα νέα μοντέλα στην Ευρώπη αυξήθηκε από 76,9 εκατοστά το 2010 στα 83,8 εκατοστά το 2024. Αντίστοιχα, το ποσοστό των SUV στις πωλήσεις ανέβηκε στο ίδιο διάστημα από 12% σε 56%. 
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.