Δημοκρατία έχουμε, ότι θέλουμε λέμε, έτσι Αλέξη;

Suzuki: Εγκαταλείπει το «full» υβριδικό της σύστημα λόγω χαμηλής αποδοτικότητας

Τα Vitara και S-Cross διατίθενται πλέον μόνο ως mild hybrid 1.4 Boosterjet, λόγω Euro 6e Bis

Suzuki: Εγκαταλείπει το «full» υβριδικό της σύστημα λόγω χαμηλής αποδοτικότητας

Η Suzuki ανακοίνωσε πως τα Vitara και S-Cross θα διατίθενται αποκλειστικά με τον κινητήρα Boosterjet Hybrid 1.4, σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V, εγκαταλείποντας την «full» υβριδική λύση Dualjet Hybrid. 

Το πλήρως υβριδικό σύστημα κρίθηκε λιγότερο αποδοτικό, με ελάχιστα μειωμένες εκπομπές CO₂ σε σχέση με την ήπια υβριδική έκδοση και σημαντικά υψηλότερο κόστος αγοράς.

Με την αναβάθμιση στις νέες προδιαγραφές Euro 6e Bis, ο Boosterjet Hybrid αποδίδει πλέον 110 ίππους (από 129), με επιλογή χειροκίνητου ή αυτόματου κιβωτίου και κίνηση σε δύο ή τέσσερις τροχούς. H τιμή ξεκινά σήμερα από €20.580 ευρώ για το Vitara και από €22.680 ευρώ για το S-Cross.

Η απόσυρση του συστήματος Dualjet Hybrid δεν σημαίνει το τέλος των αυτοφορτιζόμενων υβριδικών συστημάτων για τη Suzuki, καθώς το Swace εξακολουθεί να χρησιμοποιεί υβριδικό σύστημα Toyota, ενώ το SUV Across διαθέτει σύστημα plug-in hybrid, επίσης προερχόμενο από την Toyota.

Να διευκρινίσουμε όμως και ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ Mild Hybrid και Full Hybrid κατά τη χρήση. Το σύστημα Mild Hybrid (Boosterjet με 48V) δεν προσφέρει 100% ηλεκτρική κίνηση όπως τα full υβριδικά· ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί περισσότερο ως υποβοήθηση στον κινητήρα εσωτερικής καύσης, κυρίως στις εκκινήσεις, στο σταμάτα-ξεκίνα, και στην ανάκτηση ενέργειας στο φρενάρισμα. Το φουλ υβριδικό (Dualjet Hybrid) είχε καλύτερο θεωρητικό περιθώριο σε πόλη και για χαμηλές ταχύτητες, αλλά στην πράξη τα οφέλη ήταν μικρά σε σχέση με το κόστος. Αυτός ήταν ο κύριος λόγος που η Suzuki αποφάσισε να το αποσύρει.

Να σημειώσουμε επίσης ότι οι νέες προδιαγραφές Euro 6e Bis που πιέζουν για χαμηλότερες εκπομπές και βελτιωμένη αποδοτικότητα, αναγκάζει μεγάλο ποσοστό κατασκευαστών να επανεξετάζουν τα υβριδικά συστήματα και τις εκδόσεις τους.

Σε αυτό το σημείο, να τονίσουμε πως η συγκεκριμένη κίνηση δεν θα επηρεάσει την τιμή ή το διαθέσιμο απόθεμα των αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς: Στον configurator της ελληνικής αντιπροσωπείας υπάρχει η επιλογή για αυτόματο S-Cross ή Vitara 1.5L 4WD STRONG HYBRID από €34.530 (GLX) και €29.180 (GL+) αντίστοιχα.

Πρόκειται για μια απόφαση της Suzuki που έχει να κάνει με τη μείωση του κόστους.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.