Συγκρίνουμε: Alfa Romeo Junior Elettrica vs MINI Aceman vs Renault 5 E-Tech
Renault 5 E-Tech, Alfa Romeo Junior & MINI Aceman φέρνουν συναίσθημα και οδηγική απόλαυση στην ηλεκτρική εποχή
Newsroom | email: info@pronews.gr
Στον ραγδαία εξελισσόμενο κόσμο της ηλεκτροκίνησης, όπου η τεχνολογία, η αποδοτικότητα και η βιωσιμότητα κυριαρχούν, τρεις ιστορικές μάρκες επιλέγουν να περάσουν στο μέλλον αποτείνοντας ταυτόχρονα φόρο τιμής στο ένδοξο παρελθόν τους. Το Renault 5 E-Tech, η Alfa Romeo Junior και το MΙΝΙ Aceman δεν είναι τρία ακόμα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που προστέθηκαν στις επιλογές του ελληνικού κοινού τους τελευταίους μήνες.
Είναι μια ταυτόχρονη σύγκλιση στιλ και ιστορίας από τρεις μάρκες που φημίζονται παράλληλα για το οδηγικό τους ταμπεραμέντο. Είναι μια κοινή τολμηρή δήλωση απέναντι στον αυξανόμενο ασιατικό ανταγωνισμό, για το πού βρισκόμασταν και πιθανόν, πώς αντιλαμβανόμαστε στην Ευρώπη το ηλεκτρικό μέλλον της αυτοκίνησης.
Το νεοεισερχόμενο και ολοκαίνουργιο στην γκάμα της γαλλικής φίρμας, Renault 5, ξυπνά ευχάριστες μνήμες και τραβά τα βλέμματα με τη χαριτωμένη ρετρό αισθητική του. Το MΙΝΙ Aceman εξέλιξε από την πλευρά του τη βρετανική κληρονομιά του Cooper σε ένα πιο περιπετειώδες crossover. Και η Junior Elettrica, με το αναγνωρίσιμο όνομα από το παρελθόν, επιχειρεί να μεταφέρει το ιταλικό «cuore sportivo» στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, μέσα από ένα μικρό SUV που κερδίζει τις εντυπώσεις με το ξεχωριστό και τολμηρό σχήμα του.
Και τα τρία απευθύνονται στον οδηγό που αναζητά κάτι πολύ περισσότερο από ένα απλό μεταφορικό μέσο. Σε όσους αναζητούν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με άποψη και έντονη προσωπικότητα. Ένα πραγματικό fashion item που θα απολαμβάνουν κάθε στιγμή μαζί του, μετατρέποντας κάθε αστική ή περιαστική διαδρομή σε μια ευχάριστη οδηγική εμπειρία.
Σε επίπεδο εμφάνισης, ο κοινός παρονομαστής των τριών μοντέλων είναι οι κόμπακτ διαστάσεις και οι σχεδιαστικές αναφορές στο παρελθόν και στην ιστορία της κάθε μάρκας. Είτε έντονες είτε λιγότερο έντονες, κάθε προσέγγιση παρουσιάζει το δικό της ενδιαφέρον, με το αποτέλεσμα να είναι και στις τρεις περιπτώσεις ιδιαίτερα καλαίσθητο.
Ξεκινώντας από την Alfa Romeo Junior, οι Ιταλοί επέλεξαν να παντρέψουν στοιχεία SUV με χαμηλωμένη σιλουέτα και αρκετές σπορ αναφορές. Με μήκος 4,17 m, πλάτος 1,78 και ύψος 1,50 m, η Junior τοποθετείται ανάμεσα στα B-SUV. Ωστόσο δείχνει πιο χαμηλή στον δρόμο σε σχέση με τους συνήθεις εκπροσώπους της κατηγορίας.
Το κοφτό πίσω μέρος τύπου «coda tronca», εμπνευσμένο από εμβληματικά μοντέλα του παρελθόντος, χαρίζει στο αυτοκίνητο ξεχωριστή αεροδυναμική και οπτική ταυτότητα, συνθέτοντας ένα δυναμικό και κομψό μοντέλο. Ιδιαίτερης αναφοράς χρήζει και η μάσκα με τη νέα εκδοχή του Scudetto. Που δεν είναι απλώς μια σχεδιαστική λεπτομέρεια, αλλά ένα σύμβολο που γεφυρώνει την ένδοξη ιστορία της Alfa Romeo με το μέλλον της.
Το Aceman προσπαθεί να αξιοποιήσει κι αυτό τη δημοφιλές πνεύμα των SUV. Κινείται σε παρόμοια λογική με το ιταλικό μοντέλο από άποψη σχήματος, όντας ουσιαστικά μια πιο SUVίστικη και πρακτική εκδοχή του μικρότερου Cooper. Με διαστάσεις 4,08 m μήκος, 1,75 πλάτος και ύψος μόλις 1,41 m, είναι το πιο χαμηλό από τα τρία.
Με αεροδυναμική σιλουέτα που ενισχύει τη συνολική εικόνα και τον συντελεστή οπισθέλκουσα Cx 0,27 να δηλώνει ότι η MINI δεν περιορίστηκε μόνο στο στιλ και την εικόνα, αλλά έδωσε σημασία και στη λειτουργικότητα. Από εκεί και πέρα, ο σχεδιασμός του, παρότι παραπέμπει άμεσα στη συγγένειά του με τα υπόλοιπα μοντέλα των Βρετανών, παρουσιάζει αρκετές διαφοροποιήσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα εμπρός φώτα που εδώ δεν είναι στρογγυλά όπως στο Cooper. Το Aceman υιοθετεί μια δική του φωτεινή υπογραφή και μάσκα με πιο γεωμετρικές γραμμές.
Το 5 E-Tech τέλος, ακολουθεί τη δική του ξεχωριστή πορεία, όντας το μόνο που απορρίπτει την «τρέλα» των SUV και προτάσσει μια παραδοσιακή σιλουέτα χάτσμπακ με «νεό-ρετρό» εμφάνιση. Με μήκος μόλις 3,92 m, πλάτος 1,77 και ύψος 1,49 m είναι το μικρότερο από τα τρία σε μήκος. Και τοποθετείται πιο κοντά στα παραδοσιακά σουπερμίνι παρά στα B-SUV που τοποθετούνται οι δυο αντίπαλοί του. Η συνέχεια στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.