Κοιτώντας τα δύο αυτοκίνητα το ένα δίπλα στο άλλο, αντιλαμβάνεσαι αμέσως ότι ο ορισμός της σπορ εικόνας μπορεί να αποδοθεί με πολλούς τρόπους. Και τα δυο ξεκινούν από κοινή βάση, πατώντας δηλαδή σε πιο mainstream εκδόσεις.
Το RS3 πατάει πάνω στη γνώριμη φόρμα του Audi A3, αλλά με περισσότερη επιθετικότητα. Η μάσκα Singleframe έχει σκούρα απόχρωση και φιλοξενεί αεραγωγούς που δείχνουν αποφασισμένοι να ταΐσουν με μπόλικο αέρα τον 5κύλινδρο κινητήρα τούρμπο. Οι τονισμένοι θόλοι, οι μεγάλες 19άρες ζάντες, ο διακριτικός διαχύτης και οι δύο μεγάλες οβάλ μπούκες της εξάτμισης σε μαύρο πλαίσιο, δίνουν τον απαραίτητο σπορ τόνο. Με τον συνήθη διακριτικό και εκλεπτυσμένο τρόπο που το κάνει κάθε μοντέλο της σειράς όλα αυτά τα χρόνια παρουσίας του στην αγορά.

Το Ioniq 5 N, από την άλλη, μοιάζει λες και προσγειώθηκε από μια άλλη εποχή. Με τις αιχμηρές γραμμές, τη χαρακτηριστική τετραγωνισμένη σιλουέτα και τις pixel-style φωτιστικές μονάδες, φέρνει μια αισθητική που θα μπορούσε κάλλιστα να έχει βγει από την οθόνη κάποιου video game. Η έκδοση N καταφέρνει να ενισχύσει τη σπορ υπόσταση της χωρίς να αλλοιώσει τη φουτουριστική ταυτότητα του μοντέλου. Τα φαρδύτερα μετατρόχια, οι μεγάλες ποδιές, ο εντυπωσιακός διαχύτης πίσω, η αεροτομή στο τελείωμα της οροφής και οι λειτουργικές αεροδυναμικές λεπτομέρειες περιμετρικά του αμαξώματος ενσωματώνονται αρμονικά, χωρίς να δείχνουν πρόσθετες ή περιττές.
Πέρα από την εικόνα, η φυσική παρουσία των δύο αυτοκινήτων στον δρόμο διαφέρει εξίσου έντονα. Το RS3 Sportback με μήκος 4,38 m, πλάτος 1,85 και ύψος 1,42 m έχει τις χαρακτηριστικές, «μαζεμένες» hot hatch αναλογίες. Αντίθετα, το Ioniq 5 N είναι σαφώς μεγαλύτερο, με μήκος 4,71 m, πλάτος 1,94 και ύψος 1,58 m. Διαστάσεις που του χαρίζουν πιο ογκώδη και επιβλητική παρουσία, σαν ένα χάτσμπακ XL διαστάσεων. Παρότι από άποψης μεγέθους παίζουν σε διαφορετικές κατηγορίες, ο κοινός παρονομαστής είναι ξεκάθαρος: Πρόκειται για δυο αυτοκίνητα που θέλουν να κινηθούν γρήγορα. 
Περνώντας στο εσωτερικό, η σύγκριση δεν αφορά τόσο το στιλ όσο την αίσθηση που εισπράττεις. Το RS3 έχει γνώριμη διάταξη για όποιον έχει περάσει χρόνο σε ένα σύγχρονο Audi. Εμπλουτισμένη με τις απαραίτητες σπορ αναφορές που ταιριάζουν στον χαρακτήρα του κορυφαίου μέλους της οικογένειας A3.
Η καμπίνα αποπνέει premium ποιότητα, με πολύ προσεγμένα υλικά και στιβαρότητα. Οι επενδύσεις από ανθρακονήματα, τα προαιρετικά μπάκετ, το flat-bottomed τιμόνι με τη σωστή διάμετρο και τα χαρακτηριστικά κόκκινα κουμπιά επιλογής των οδηγικών προγραμμάτων, διαφοροποιούν ευδιάκριτα το RS3 από τις απλές εκδόσεις του Α3.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.