
Τα SUV εξακολουθούν να κυριαρχούν στις πωλήσεις. Και όχι άδικα: Προσφέρουν πρακτικότητα, ελκυστική εμφάνιση -ιδίως στην περίπτωση των CUPRA Tavascan και Ford Capri- υπερυψωμένη θέση οδήγησης και την αίσθηση ευελιξίας που εκτιμάς στην καθημερινότητα.
Ειδικά τα ηλεκτρικά SUV με τις αθόρυβες και δυνατές γραμμικές επιταχύνσεις τους, ενισχύουν ακόμη περισσότερο την εικόνα της σύγχρονης πολυτέλειας.
Αλλά τι γίνεται με την οδηγική απόλαυση; Η αυξημένη μάζα και το ψηλό κέντρο βάρους, ειδικά σε ηλεκτρικά μοντέλα, λειτουργούν αντίστροφα στη δυναμική συμπεριφορά. Και κάπου εδώ έρχονται να απαντήσουν τα CUPRA Tavascan και Ford Capri. Παρότι βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα MEB του VW Group, προσεγγίζουν την έννοια του «σπορτίφ ηλεκτρικού SUV» με διαφορετική φιλοσοφία αλλά κοινή βάση.

Κοινό τους στοιχείο η διάθεση με δύο επιλογές μετάδοσης: Πισωκίνητες εκδόσεις με έναν ηλεκτροκινητήρα και 286 PS ή τετρακίνητες με δύο μοτέρ και συνολική ισχύ 340 PS. Οι δύο διαφορετικές εκδόσεις μετάδοσης δεν διαφοροποιούνται μόνο στον αριθμό των ηλεκτροκινητήρων, αλλά και σε ορισμένα κρίσιμα χαρακτηριστικά. Η τετρακίνηση προσφέρει προφανές πλεονέκτημα σε πρόσφυση και σταθερότητα υπό πίεση ή σε γλιστερά οδοστρώματα, ενώ συνοδεύεται και από ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις χάρη στην αυξημένη συνολική ισχύ. Από την άλλη, οι πισωκίνητες εκδόσεις πετυχαίνουν χαμηλότερη κατανάλωση, και επομένως αυξημένη αυτονομία, με ελάχιστες θυσίες στις επιδόσεις. Έτσι, για να δούμε πώς αποτυπώνονται αυτές οι διαφορές στην πράξη, επιλέξαμε να δοκιμάσουμε κάθε μοντέλο στην εκδοχή που εκφράζει καλύτερα τη δική του προσέγγιση. Το CUPRA Tavascan στη σπορ κορυφαία έκδοση VZ των 340 PS με τετρακίνηση. Το Ford Capri στην επίσης ισχυρή, αλλά πισωκίνητη έκδοση των 286 PS. Αμφότερα με την ωφέλιμη μπαταρία των 77 kWh, που διασφαλίζει ικανοποιητική αυτονομία και αφήνει το πεδίο ανοιχτό για να εξετάσουμε εκείνο που μας ενδιαφέρει περισσότερο: Τον χαρακτήρα πίσω από το τιμόνι. Ξεκινάμε με το Ford Capri, ένα όνομα-σύμβολο με ξεχωριστό αποτύπωμα στην ιστορία της αυτοκίνησης. Η πρώτη του εμφάνιση έγινε το 1969 ως η ευρωπαϊκή απάντηση στη Mustang, με πισωκίνητη διάταξη και χαρακτήρα pony car. Το γεγονός ότι επέστρεψε έπειτα από 56 χρόνια, ως ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV, δεν περνά απαρατήρητο και ούτε χωρίς αντιδράσεις, φυσικά. Δικαιολογημένες ή όχι, το αφήνουμε στην κρίση του κοινού. Η Ford, πάντως, ακολουθεί μια στρατηγική αξιοποίησης ιστορικών ονομάτων προσαρμόζοντάς τα στο σήμερα: Το είδαμε με τη Mustang Mach-E, το Explorer, το Puma και φυσικά το Capri. Από εμπορικής σκοπιάς, η επιλογή δείχνει να αποδίδει. Σχεδιαστικά, το νέο Capri επιχειρεί να χτίσει νέα ταυτότητα, χωρίς να κόψει εντελώς τους δεσμούς με το παρελθόν. Κεντρικό σημείο αναφοράς τα ορθογώνια εμπρός LED φώτα, άμεσος φόρος τιμής στο κουπέ των ‘60s. Από το πλάι, η κουπέ σιλουέτα υπογραμμίζει τον σπορ χαρακτήρα, ενώ οι τονισμένες γραμμές δεν υπηρετούν μόνο την εικόνα αλλά και τη λειτουργία: Ο αεροδυναμικός συντελεστής των 0,26 (ίδιος με του Tavascan) δείχνει σοβαρή δουλειά στο πεδίο της αεροδυναμικής.Το πίσω μέρος συνεχίζει στο ίδιο σύγχρονο μοτίβο, με την ενιαία μαύρη φάσα να ενώνει τα τέσσερα LED φώτα. Ακόμα μια αναφορά στο πρώτο Capri.

Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.