Τα αυτόνομα IX θα βγουν στους δρόμους ή θα φάνε πόρτα;
Η Stellantis σταματά το Επίπεδο 3 λόγω κόστους· οι premium Γερμανοί προχωρούν, το μέλλον ίσως ανήκει στα ρομποταξί
Newsroom | email: info@pronews.gr
Ο Όμιλος Stellantis φαίνεται να ρίχνει το γάντι στο ζήτημα της αυτονομίας Επιπέδου 3 για οικονομικούς λόγους, αλλά κι επειδή οι πελάτες του δεν δείχνουν πρόθυμοι να αφήσουν το τιμόνι. Τι γίνεται όμως με τους ανταγωνιστές του και τα αυτόνομα ΙΧ, είτε πρόκειται για μαζικούς κατασκευαστές είτε για premium μάρκες;
Δεν πρόκειται για εγκατάλειψη, αλλά για «αναστολή». Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, ο Όμιλος Stellantis θα σταματήσει τις έρευνες γύρω από το αυτόνομο αυτοκίνητο, επικαλούμενος το τεράστιο κόστος και τις εξίσου μεγάλες τεχνολογικές προκλήσεις. Να θυμίσουμε ότι είναι δεν είναι έξι μήνες που ο όμιλος παρουσίασε το σύστημα AutoDrive, αυτονομίας Επιπέδου 3.
Στην πραγματικότητα, το πολυεθνικό σύμπλεγμα με τις 15 μάρκες σκοντάφτει στο Επίπεδο 3 της αυτονομίας, εκείνο που επιτρέπει σε ένα αυτοκίνητο να κινείται σε δημόσιους δρόμους χωρίς ανθρώπινη επέμβαση, με την προϋπόθεση όμως ότι ο οδηγός παραμένει σε εγρήγορση πίσω από το τιμόνι. Το επίπεδο αυτό έχει ήδη κατακτηθεί από τη Mercedes-Benz με το Drive Pilot, μια επιλογή αξίας 6.000 ευρώ διαθέσιμη στις κορυφαίες εκδόσεις των S-Class και EQS.
Η BMW, από την πλευρά της, δοκιμάζει αυτοκίνητα χωρίς οδηγό μέσα στα εργοστάσιά της στο Dingolfing και στη Λειψία, θέλοντας να δείξει στον βασικό της ανταγωνιστή ότι διαθέτει προβάδισμα και ότι μπορεί να φτάσει στο Επίπεδο 4, όπου πλέον κανείς δεν βρίσκεται πίσω από το τιμόνι.
Ωστόσο, αυτή η «εμφύλια» μάχη ίσως συναντήσει το ίδιο οικονομικό εμπόδιο με τον Όμιλο Stellantis. Η κρίση στην αυτοκινητοβιομηχανία στη Γερμανία είναι πιο έντονη από ποτέ. Και πόσο κοστίζει τελικά η εξέλιξη της αυτόνομης οδήγησης;
Σύμφωνα με μελέτη της McKinsey, τουλάχιστον 106 δισεκατομμύρια δολάρια έχουν επενδυθεί από όλους τους μεγάλους ομίλους που ασχολήθηκαν με το θέμα την περίοδο 2010-2020, παρόλο που οι περισσότεροι συνεργάστηκαν με start-up ή με προμηθευτές όπως η Valeo και το LIDAR της (Light Détection and Ranging), που με λέιζερ και αισθητήρες ανιχνεύει ό,τι κινείται -ή δεν κινείται- γύρω από το αυτοκίνητο.
Παραδοσιακά, οι premium μάρκες όπως Mercedes-Benz, BMW και Audi υπήρξαν πρωτοπόροι στην καινοτομία, και οι πελάτες τις προτιμούν και για αυτόν τον λόγο. Η εγκατάλειψη της αυτόνομης οδήγησης θα ήταν για αυτές ένα μεγάλο βήμα προς τα πίσω που -προς το παρόν- δεν φαίνεται να σκέφτονται. Διαβάστε τη συνέχεια στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.