Τα Kia είναι τα ηλεκτρικά με τη μικρότερη πτώση αυτονομίας
Η φθορά της μπαταρίας μειώνει την αυτονομία, όμως τα Kia αποδεικνύονται πιο ανθεκτικά από κάθε BEV
Newsroom | email: info@pronews.gr
Είναι νομοτελειακό: Η μπαταρία του ηλεκτρικού σου θα χάσει ένα ποσοστό της χωρητικότητάς της. Ό,τι και να κάνεις, όσο άρτια κι αν είναι η τεχνολογία που φέρει. Αυτό μπορεί να ισοδυναμεί με τεράστια πτώση της αυτονομίας, όπως στα Nissan Leaf πρώτης γενιάς έως κάτι που δεν θα σε απασχολήσει ποτέ επί της ουσίας, όπως σε ορισμένα μοντέλα, μεταξύ των οποίων τα Kia EV6 και e-Niro, αλλά και το Tesla Model Y.
Η σουηδική εταιρεία Kvdbil ανέλυσε δεδομένα από 1.300 μεταχειρισμένα ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά για να προσδιορίσει πώς έχουν γεράσει οι μπαταρίες τους.
Αυτό όχι μόνο παρείχε μια ενδιαφέρουσα εικόνα για το πώς τα πάνε τα μεταχειρισμένα μπαταριοκίνητα χρόνια αργότερα, αλλά βοήθησε επίσης να αναδειχθεί ένας συγκεκριμένος βασιλιάς της υγείας των μπαταριών στα ηλεκτρικά μοντέλα.
Η μελέτη της Kvdbil εξετάζει την κατάσταση υγείας (State of Health-SoH), η οποία είναι ένας τρόπος μέτρησης της αξιοποιήσιμης χωρητικότητας που έχει χάσει η μπαταρία ενός ηλεκτρικού οχήματος με την πάροδο του χρόνου.
Καταρχάς, το πρώτο που κατέδειξε η έρευνα είναι ότι οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αποδίδουν σημαντικά καλύτερα στον πραγματικό κόσμο από ό,τι θα ήλπιζαν όσοι μηχανικοί βιοπορίζονται από την επισκευή τους.
Στο δείγμα των 1.366 αυτοκινήτων -723 ηλεκτρικά και 643 PHEV, τα οκτώ στα δέκα αυτοκίνητα που μελετήθηκαν διατήρησαν το 90% ή περισσότερο της αρχικής χωρητικότητας της μπαταρίας.
«Μας εξέπληξε το γεγονός ότι υπήρχαν τόσα πολλά μοντέλα που τα πήγαν τόσο καλά», δήλωσε ο Martin Reinholdsson, διευθυντής δοκιμών στην Kvdbil, σύμφωνα με την Sweden Herald.
Συμπλήρωσε ότι παρόλο που η Kia κατέκτησε την κορυφή της μελέτης, η εταιρεία κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η επίδοση της μπαταρίας (SoH) σχετιζόταν περισσότερο με τη συνολική χρήση και τους περιβαλλοντικούς παράγοντες παρά με τον κατασκευαστή.
Οι συμβουλές του Reinholdsson για τη μακροζωία της μπαταρίας δεν είναι κάτι που δεν έχουμε ξανακούσει στο παρελθόν: Μην φορτίζετε το ηλεκτρικό σας πάνω από το 80% τακτικά -ειδικά αν η χημεία της μπαταρίας δεν είναι LFP.
Αποφύγετε την ταχεία φόρτιση όταν είναι δυνατόν, τη λειτουργία σε ακραίες καιρικές συνθήκες και το να αφήνετε το αυτοκίνητό σας πλήρως φορτισμένο για μεγάλα χρονικά διαστήματα.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.