ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Ντράπηκε ο Χίμλερ όταν άκουσε τον Μαγιορκίνη...

Αυτά είναι τα μυστικά της πρώτης υβριδικής Chevrolet Corvette E-Ray

Ο επικεφαλής μηχανικός της Corvette, Tadge Juechter, έδωσε στη δημοσιότητα μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία γύρω από τη μπαταρία, τη δομή και το σύστημα πρόωσης της νέας Chevrolet Corvette E-Ray

Αυτά είναι τα μυστικά της πρώτης υβριδικής Chevrolet Corvette E-Ray

Η C9 Corvette θα κυκλοφορήσει σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση πριν από τα τέλη της δεκαετίας. Πιο σύντομα, το Zora (ένα δεύτερο υβριδικό μοντέλο, προς τιμή του αρχιμηχανικού Zora Arkus-Duntov) θα ξεπεράσει τους 1.000 ίππους συνδυαστικής ισχύος. Και όλα αυτά -η ηλεκτρική επανάσταση της Chevrolet- ξεκινάνε σήμερα, από τη Corvette E-Ray.

Σε ένα άρθρο που ανέβηκε στο SAE ο Tadge Juechter, executive chief engineer της Corvette, αποκάλυψε μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία για το αυτοκίνητο. Ξεκινώντας αρχικά από το γεγονός ότι για την ανάπτυξή του απαιτήθηκαν έξι ολόκληρα χρόνια. Η μπαταρία στην οποία κατέληξαν είναι της LG, με σχετικά μικρή χωρητικότητα, 1,9 kWh. Η χημεία όμως των κελιών της επιτρέπει να φορτίζει και να αποφορτίζει με μεγάλη ταχύτητα, ώστε να καλύπτει τις ιδιαίτερες ανάγκες του αυτοκινήτου.

Η τεχνολογία Charge+ χαρίζει υψηλή απόδοση κατά την επιτάχυνση και συνάμα επιτρέπει γρήγορη «επιθετική» φόρτιση. Από σχεδόν άδεια μπορεί να γεμίσει μέσα σε μόλις 3-5 km, ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης.

Έτσι, είναι αρκετά δύσκολο να μείνει το αυτοκίνητο από ηλεκτρική ενέργεια. Ενδεικτικά, ο αρχιμηχανικός της Chevrolet αναφέρει πως αν η Corvette E-Ray τρέξει ένα τετρακοσάρι, μέχρι να ξαναγυρίσει στη αφετηρία έχει συλλέξει όση ενέργεια χρειάζεται ώστε να πραγματοποιήσει ακόμα ένα. Πρακτικά, ο μόνος τρόπος για να εξαντλήσεις τη μπαταρία είναι το παρατεταμένο drifting.

Σε ό,τι αφορά στη φόρτιση, ακολουθούνται τρεις διαφορετικοί τρόποι. Ο πρώτος είναι ο coast regen, όπου με κάθε ανύψωση του πεντάλ του γκαζιού πραγματοποιείται μία ελαφρά ανάκτηση ενέργειας. Αυτό δεν προσομοιάζει τη λειτουργία one pedal αλλά περισσότερο θυμίζει κατέβασμα ταχύτητας και φρενάρισμα με τον κινητήρα σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο.

Η δεύτερη συνθήκη φόρτισης αφορά το brake-apply regen. Κατά την πέδηση ένα ποσοστό της κινητικής ενέργειας επιστρέφει μέσω του κινητήρα, που λειτουργεί και ως γεννήτρια. Όσο για την τρίτη, through-the-road charging, υπό ορισμένες συνθήκες το σύστημα ελέγχου επεμβαίνει στο θερμικό κινητήρα ώστε να αυξήσει την ισχύ του, χρησιμοποιώντας ένα μέρος αυτής για τη φόρτιση της μπαταρίας.

Μία ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια στην Corvette E-Ray είναι το κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη, της Tremec. Η μηχανική αντλία που παρέχει την υδραυλική πίεση λειτουργίας αυτού συμπληρώνεται με μια ηλεκτρική αντλία λαδιού. Με αυτή τη διάταξη επιτρέπεται η αποσύμπλεξη των πίσω τροχών και η προεπιλογή σχέσεων με τον κινητήρα κλειστό, κατά τη φάση αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης.

Σε ό,τι αφορά το μπροστινό άξονα, ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος συμπλέκτης συνδέεται στον άξονα του κινητήρα έλξης ώστε να τον απεμπλέκει πάνω από τα 150 mph (241 km/h). Ένας μειωτήρας με λόγο 8,16:1 συνδέεται με ένα ανοιχτό διαφορικό, το οποίο με τη σειρά του κινεί τα ημιαξόνια. Μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια είναι πως τα αμορτισέρ μαζί με τα ελατήρια έχουν μετακινηθεί προς τα επάνω, ώστε να δώσουν τον απαιτούμενο χώρο στα ημιαξόνια, χωρίς ωστόσο αυτό να επηρεάζει την κύλιση.

Τώρα για τη συνολική ισχύ, ανέρχεται στα 654 PS, με τον 6.2-L LT2 V8 να προσφέρει 502 PS και τον AC ηλεκτροκινητήρα άλλα 163 PS. Χάρη στην αυξημένη πρόσφυση που προσφέρει η τετρακίνηση, το αυτοκίνητο είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε μόλις 2,5”. Είναι δηλαδή ταχύτερο κατά 0,1” από τη θηριώδη Corvette Z06, κερδίζοντας κατά συνέπεια τον τίτλο της ταχύτερης Corvette στην ιστορία του μοντέλου.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Πηγή: drive.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.