ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Στην Ελλάδα ότι πιο μεγάλο είναι το έγκλημα, τόσο πιο μικρή είναι η τιμωρία - Τι, όχι;

Μηχανικό χειρόφρενο: Πότε θα εξαφανιστεί εντελώς από τα αυτοκίνητα

Πλέον όλο και λιγότερα είναι τα καινούργια αυτοκίνητα που πωλούνται με το παραδοσιακό χειρόφρενο

Μηχανικό χειρόφρενο: Πότε θα εξαφανιστεί εντελώς από τα αυτοκίνητα

Όπως φαίνεται η εξαφάνιση του παραδοσιακού, μηχανικού χειρόφρενου βρίσκεται προ των πυλών, καθώς όλο και λιγότερα είναι τα καινούργια αυτοκίνητα που πωλούνται με αυτό.

Δεν χρήζει επιστημονικής τεκμηρίωσης πόσο σημαντικό είναι το χειρόφρενο σε ένα αυτοκίνητο, μιας και αποτελεί τον βασικό μηχανισμό που αποτρέπει την κύλιση του οχήματος όταν αυτό είναι σταθμευμένο.

Στη συντριπτική πλειονότητα των ΙΧ, ο μοχλός του χειρόφρενου βρίσκεται ανάμεσα στα καθίσματα, και εφόσον το τραβήξουμε προς τα πάνω επενεργεί στους πίσω τροχούς, κρατώντας το αυτοκίνητό μας στη θέση του.

Οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις, ωστόσο, που σημειώνονται στον αυτοκινητικό κόσμο ωθούν το παραδοσιακό, μηχανικό χειρόφρενο προς την εξαφάνιση, το οποίο παραδίδει τη σκυτάλη στο ηλεκτρικό «αδερφάκι» του.

Το τελευταίο, μολονότι είναι πιο κοστοβόρο για τους κατασκευαστές (αλλά και για τους ιδιοκτήτες ΙΧ σε περίπτωση βλάβης), προσφέρει αυξημένη ασφάλεια, μιας και σε πολλά ΙΧ ενεργοποιείται αυτόματα, την ίδια ώρα που καταλαμβάνει λιγότερο χώρο απ’ ό,τι ο παραδοσιακός μηχανισμός.

Αυτά τα αδιαμφισβήτητα πλεονεκτήματα του ηλεκτρικού χειρόφρενου δεν έχουν περάσει απαρατήρητα από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες έχουν γυρίσει την πλάτη στο μηχανικό.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της εταιρείας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων CarGurus από το Ηνωμένο Βασίλειο, το 91% των καινούργιων αυτοκινήτων έρχεται με ηλεκτρικό χειρόφρενο.

Αυτό σημαίνει ότι σήμερα με μηχανικό διατίθενται λιγότερα από 1 στα 10, όταν το 2018 ήταν σχεδόν 4 στα 10.

Παράλληλα, ακόμα και οι τελευταίοι πιστοί του μηχανικού χειρόφρενου τείνουν να εξαφανιστούν, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την Abarth. Η τελευταία ήταν η μοναδική μάρκα που εξόπλιζε όλα τα μοντέλα της με μηχανικό μηχανισμό, αλλά το πρόσφατο λανσάρισμα του Abarth 500e άλλαξε τα δεδομένα.

Σήμερα, οι εταιρείες με το υψηλότερο ποσοστό μοντέλων με χειροκίνητο χειρόφρενο είναι η Suzuki με 71% (5/7 μοντέλα), η Abarth με 66% (2/3 μοντέλα), η Dacia με 50% (2/4 μοντέλα), η Fiat με 45% (5/11 μοντέλα) και η Ssangyong με 40% (2/5 μοντέλα).

Σύμφωνα, μάλιστα, με τις προβλέψεις της CarGurus, έως το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας, τα μηχανοκίνητα χειρόφρενα θα έχουν εξαφανιστεί πλήρως.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.