
Οι νεαροί άνδρες οδηγοί ηλικίας 17-24 ετών συγκεντρώνουν τέσσερις φορές περισσότερες πιθανότητες να τραυματιστούν σοβαρά ή να χάσουν τη ζωή τους σε τροχαίο ατύχημα συγκριτικά με όσους είναι 25 ετών και άνω.
Στοιχεία οργανισμών που ασχολούνται με την οδική ασφάλεια, δείχνουν ότι οι οδηγοί ηλικίας 17-25 ετών αντιπροσωπεύουν το 38% των παραβάσεων για επικίνδυνη οδήγηση, παρόλο που η συγκεκριμένη ηλιακή ομάδα αντιστοιχεί μόλις στο 7% των κατόχων άδειας οδήγησης.
Για τη θωράκιση των νέων οδηγών, αλλά και των λοιπών χρηστών του οδικού δικτύου που επηρεάζονται από τον τρόπο οδήγησης των πρώτων, έχουν γίνει εκκλήσεις από ειδικούς για την εισαγωγή νέων αυστηρών κανονισμών, συμπεριλαμβανομένης της απαγόρευσης μεταφοράς άλλων επιβατών από τους νέους οδηγούς.
Tο ίδρυμα βρετανικό RAC (RAC Foundation) που με επιστολή στην υπουργό για το Μέλλον των Δρόμων στο Υπουργείο Μεταφορών, Lilian Greenwood, ζητάει να εισαχθεί το Graduated Driving License (GDL), δηλαδή το «σταδιακά αναβαθμιζόμενο δίπλωμα οδήγησης».
Αυτό σημαίνει ότι μόλις αποκτήσει δίπλωμα οδήγησης ένα άτομο που μόλις ενηλικιώθηκε, θα υπόκειται σε μια δοκιμαστική περίοδο κατά την οποία θα έχει περιορισμένες ελευθερίες συγκριτικά με τους υπόλοιπους οδηγούς.
Κάτι που αναμένεται να επεκταθεί και στον υπόλοιπο κόσμο, κυρίως υπό την πίεση των ασφαλιστικών εταιρειών.
Σε χώρες όπως η Ιταλία, έχουν ήδη επιβληθεί περιορισμοί στους νέους οδηγούς που σχετίζονται με την ισχύ των αυτοκινήτων, ώστε να αποφευχθεί το φαινόμενο της υπερβολικής ταχύτητας και της πρόκλησης σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων εξαιτίας της αδυναμίας των νέων οδηγών να χειριστούν οχήματα υψηλών επιδόσεων.
Ένας από προτεινόμενους περιορισμούς για το GDL είναι οι οδηγοί 17, 18 και 19 ετών να απαγορεύεται να μεταφέρουν με το ΙΧ τους άλλα άτομα ηλικίας 25 ετών ή μικρότερης, εξαιρουμένης της περίπτωσης που στο αυτοκίνητο βρίσκεται άτομο που είναι τουλάχιστον 35 ετών.
Σύμφωνα με έρευνα από τον οργανισμό “Brake”, που ασχολείται με την οδική ασφάλεια, οι νέοι οδηγοί έχουν τέσσερις φορές περισσότερες πιθανότητες να εμπλακούν σε θανατηφόρο τροχαίο όταν ταξιδεύουν με επιβάτες παρόμοιας ηλικίας.
Ενδεχομένως, η αύξηση των κινδύνων όταν οι νέοι οδηγοί έχουν συνομήλικες επιβάτες σχετίζεται με την απόσπαση της προσοχής, αλλά και τις πιέσεις για υιοθέτηση οδηγικής συμπεριφοράς που έχει ως στόχο τον εντυπωσιασμό.
Η εφαρμογή του Graduated Driving License, το οποίο θα εισάγει αυτομάτως τον εν λόγω περιορισμό μεταφοράς επιβατών, είχε εξεταστεί σοβαρά από την πρώην πρωθυπουργό Theresa May να ζητάει το 2018 από το Υπουργείο Μεταφορών της χώρας να προχωρήσει σε σχετική ρύθμιση.
Το υπουργείο, ωστόσο, απέρριψε την πρόταση και περιορίστηκε στην αναδιάρθρωση των μαθημάτων οδήγησης, με στόχο την ενίσχυση της εκπαίδευσης των νέων οδηγών. Το εν λόγω μέτρο, βέβαια, παραμένει στο δημόσιο διάλογο και δεν αποκλείεται τελικά να εφαρμοστεί.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.