Ποιες εταιρείες ακολουθούν

Τις πρώτες θέσεις στα ατυχήματα που αφορούν προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού κατέχει η αυτοκινητοβιομηχανία του Έλον Μασκ, TESLA. Συγκεκριμένα, σχεδόν το 70% των αναφερόμενων ατυχημάτων που καταγράφηκαν από τον περασμένο Ιούλιο.

Όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, η Tesla Inc ανέφερε 273 συγκρούσεις οχημάτων από τον Ιούλιο, με την εμπλοκή χρήσης συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης. Πρόκειται για το μεγαλύτερο αριθμό συμβάντων από κάθε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησαν, οι αρμόδιες Αρχές εποπτείας.

Οι κατασκευαστές οχημάτων και οι εταιρίες τεχνολογίας ανέφεραν περισσότερα από 500 συμβάντα από τον Ιούνιο του 2021, όταν η αρμόδια υπηρεσία ασφάλειας οδικών δικτύων στις ΗΠΑ (NHTSA) εξέδωσε μία εντολή, απαιτώντας τη διάθεση λεπτομερών στοιχείων αναφορικά με τα συμβάντα. Δύο γερουσιαστές ζήτησαν την πραγματοποίηση μιας βαθύτερης έρευνας για τη βιομηχανία “αυτόνομης οδήγησης” και μία επιτροπή οδικής ασφάλειας αποφάνθηκε ότι τα στοιχεία δεν είχαν τυποποιηθεί, ώστε ήταν δύσκολο, να αξιολογηθεί η πραγματική επίδοση του συστήματος του κάθε κατασκευαστή.

Οι εταιρίες αυτοκινήτων βιάζονται να ενσωματώσουν υποβοηθητικά για τους οδηγούς συστήματα ελέγχου των οχημάτων, υποστηρίζοντας ότι τα συστήματα αυτά, βελτιώνουν την ασφάλεια μέσω του χειρισμού μερικών ελιγμών οδήγησης. Από την πλευρά τους, οι αρμόδιες υπηρεσίες προσπαθούν να κατανοήσουν το πρακτικό αποτέλεσμα των επιχειρούμενων αλλαγών.

Ωστόσο, οι κατασκευαστές συλλέγουν δεδομένα με διαφορετικούς τρόπους, καθιστώντας δύσκολη των αξιολόγηση της απόδοσης των συστημάτων τους από τις αρμόδιες Αρχές εποπτείας.

Ο Δημοκρατικοί γερουσιαστές Έντ Μάρκεϊ, και Ρίτσαρντ Μπλούμενταλ γνωστοποίησαν στην NHTSA μέσω μιας επιστολής τους, ότι τα δεδομένα από μόνα τους δεν αρκούν. “Παροτρύνουμε την NHTSA να…, φωτίσει αυτή την εκτός ελέγχου βιομηχανία και να επιβάλλει προστατευτικά μέτρα για την πρόληψη περισσότερων θανατηφόρων συγκρούσεων,” ανέφερε η επιστολή.

Η παρούσα αναφορά περιέχει “μία σειρά δεδομένων με πολλούς περιορισμούς που καθιστούν δύσκολη” την κατανόηση των στοιχείων, όπως ανέφερε σε μία ανακοίνωση της, η Τζένιφερ Χόμεντι, πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ (NTSB). “Η Tesla συλλέγει ένα μεγάλο αριθμό δεδομένων υψηλής ποιότητας, γεγονός που μπορεί να σημαίνει ότι παρουσιάζονται πέραν του δέοντος στην αναφορά της NHTSA,” ανέφερε η ίδια.

Το εξελιγμένο λογισμικό υποβοήθησης της οδήγησης της Tesla που προωθείται ως πλήρως αυτόνομο σύστημα οδήγησης “Full Self Driving,” προκαλεί επίσης, σύγχυση σχετικά με τις δυνατότητες των οχημάτων.

Οι γερουσιαστές ανησυχούν σχετικά με τον μεγάλο αριθμό των συμβάντων και με την εμπλοκή οχημάτων της Tesla. “Ανησυχούμε ότι μερικοί οδηγοί σήμερα χρησιμοποιούν την τεχνολογία ως μία δυνατότητα ευκολίας, εκθέτοντας σε κίνδυνο τον εαυτό τους, αλλά και άλλους στο δρόμο,” έγραψαν χαρακτηριστικά στην επιστολή τους, οι γερουσιαστές Μάρκεϊ και Μπλούμενταλ.

Η NHTSA απαίτησε από τις εταιρίες να αναφέρουν άμεσα όλα τα συμβάντα, συμπεριλαμβανομένων και των τεχνολογικά εξελιγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS), αλλά και τον εξοπλισμό των οχημάτων με αυτοματοποιημένα συστήματα οδήγησης που θα έχουν δοκιμαστεί στο δημόσιο οδικό δίκτυο.

Από τα 392 συμβάντα που έχουν αναφερθεί από δώδεκα κατασκευαστές οχημάτων από τον Ιούλιο, έχουν καταγραφεί έξι θάνατοι, αλλά και πέντε περιστατικά σοβαρών τραυματισμών. Η Honda Motor κατέγραψε 90 συμβάντα.

Οι κατασκευαστές ανέφεραν 130 συμβάντα με την εμπλοκή πρωτότυπων συστημάτων αυτόνομης οδήγησης, ενώ σε 108 από αυτά, δεν καταγράφηκαν τραυματισμοί, με σοβαρό τραυματισμό να καταγράφεται μόνο σε ένα συμβάν.

Η Honda Motor κατέγραψε 90 συμβάντα, ενώ ο τομέας αυτόνομης οδήγησης Waymo της Alphabet Inc ανέφερε 62 συμβάντα, με την εμπλοκή αυτοματοποιημένων συστημάτων οδήγησης. Η Cruise της General Motors κατέγραψε 23 περιστατικά.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Η Waymo ανακοίνωσε ότι τα συμβάντα που κατέγραψε δεν είχαν υψηλό κίνδυνο για την ασφάλεια των οδηγών, ενώ το 1/3 από αυτά έγινε σε συνθήκες συμβατικής οδήγησης. Οι αερόσακοι των οχημάτων αναπτύχθηκαν μόνο σε δύο περιπτώσεις.