Τι παραπάνω κάνει η κάμερα της Renault στην κολόνα του οδηγού;
Μια μικρή κάμερα στη θέση του οδηγού στα νέα Renault κρύβει ένα σύστημα που ξεπερνά τους κανόνες ασφαλείας
Newsroom | email: info@pronews.gr
Η Ευρωπαϊκή Ένωση επιβάλλει όλο και περισσότερα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης στα αυτοκίνητα, με τη Renault να ανταποκρίνεται υπερκαλύπτοντας τις κανονιστικές απαιτήσεις.
Από τις 7 Ιουλίου του 2024, ο κανονισμός GSR2 καθιστά υποχρεωτικά μια σειρά από τεχνολογίες για όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη, ορίζοντας επίσης τις ημερομηνίες εφαρμογής τους στα νέα μοντέλα. Η Renault έχει ήδη ενσωματώσει μια διακριτική κάμερα στον εμπρός κολόνα, στη μεριά του οδηγού, του νέου Clio 6, και στις ανανεωμένες εκδόσεις των Austral (βλ. τιμή) και Espace. Πίσω από αυτό το «μάτι» κρύβεται ένα προηγμένο σύστημα ασφαλείας με πολλαπλές λειτουργίες.
Η μικρή κάμερα, αντίστοιχη με αυτές που έχουμε δει σε μοντέλα των περισσότερων κινεζικών εταιρειών, έκανε την πρώτη εμφάνισής στον Ρόμβο με το ανανεωμένο Renault Espace. Πρωταρχική λειτουργία της είναι να παρακολουθεί το επίπεδο διάσπασης προσοχής του οδηγού.
Από τις 7 Ιουλίου 2024 είναι ήδη υποχρεωτική στα νέα μοντέλα που λαμβάνουν έγκριση τύπου και από τις 7 Ιουλίου του 2026 θα βρίσκεται υποχρεωτικά σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα. Πρόκειται για το ίδιο πλαίσιο κανονισμών που προβλέπει το αυτόματο φρενάρισμα με ανίχνευση πεζών/ποδηλατών και την ενισχυμένη προστασία του κεφαλιού σε περίπτωση πρόσκρουσης με πεζό.
Μέχρι σήμερα, τα περισσότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη διέθεταν ένα πιο απλό σύστημα, το οποίο εντόπιζε απώλεια προσοχής ή υπνηλία συγκρίνοντας το στιλ οδήγησης στις πρώτες στιγμές με αυτό που ακολουθούσε στη συνέχεια.
Το νέο σύστημα της Renault έρχεται να συμπληρώσει το υπάρχον. Χρησιμοποιεί κάμερα συνδεδεμένη σε μονάδα ελέγχου, αναλύοντας τη συμπεριφορά του οδηγού σε πραγματικό χρόνο. Αν εντοπίσει διάσπαση προσοχής, στέλνει ηχητικές προειδοποιήσεις καλώντας τον είτε να συγκεντρωθεί στον δρόμο είτε να κάνει διάλειμμα. Στο νέο Clio 6, η τεχνολογία αυτή συνδυάζεται με ένα προηγμένο σύστημα επείγουσας ακινητοποίησης, το οποίο μπορεί να φρενάρει σταδιακά το αυτοκίνητο μέχρι να το σταματήσει τελείως, εάν ο οδηγός δεν ανταποκρίνεται -μια πρωτιά για τη Renault στην Ευρώπη.
Στα ανανεωμένα Espace και Austral, η κάμερα διαθέτει και λειτουργία αναγνώρισης προσώπου. Ο οδηγός που έχει δημιουργήσει το προσωπικό του προφίλ αναγνωρίζεται αυτόματα μόλις καθίσει στη θέση του. Η Renault ρυθμίζει τότε τις προσωπικές του επιλογές: Θέση καθίσματος και καθρεφτών, αγαπημένους ραδιοφωνικούς σταθμούς και πολυμέσα, καθώς και τις προτιμώμενες εφαρμογές της Google στο σύστημα OpenR Link.
Τα αυτοκίνητα με αυτήν την κάμερα μπορούν να αποθηκεύσουν μέχρι και πέντε διαφορετικά προφίλ, έτσι ώστε κάθε οδηγός να βρίσκει άμεσα τις ρυθμίσεις του. Τα δεδομένα δεν αποστέλλονται σε εξωτερικούς διακομιστές, αλλά αποθηκεύονται αποκλειστικά στο αυτοκίνητο, διασφαλίζοντας την ιδιωτικότητα. Σήμερα, μόνο το Aiways U5 διαθέτει αντίστοιχη τεχνολογία με αυτή που προσφέρει πλέον η Renault στα δύο SUV της.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.