ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

Τι πρέπει να κάνεις για να επιβιώσεις αν κολλήσεις με το αυτοκίνητο σε χιονοθύελλα

Ακολούθα τις οδηγίες

Τι πρέπει να κάνεις για να επιβιώσεις αν κολλήσεις με το αυτοκίνητο σε χιονοθύελλα

Μπορεί να φαίνεται παράλογο να πούμε ότι η κλιματική αλλαγή θα οδηγήσει σε πιο εκτεταμένες και ισχυρότερες χιονοθύελλες σε όλο το βόρειο ημισφαίριο.

Για πολλά χρόνια, η «υπερθέρμανση του πλανήτη» ήταν ο προτιμώμενος όρος για την κλιματική αλλαγή τόσο στην επιστημονική κοινότητα όσο και στα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης, και ως εκ τούτου πολλοί αναγνώστες έχουν κατανοήσει ότι σημαίνει ότι η αλλαγή στις θερμοκρασίες που προέβλεψαν οι επιστήμονες θα σήμαινε καθαρότερους ουρανούς και περισσότερο ήλιο.

Αλλά το 2022, το Scientific American δημοσίευσε ένα άρθρο εξηγώντας ότι η ανθρωπογενής κλιματική αλλαγή φαίνεται ότι θα απελευθερώσει περισσότερο χιόνι από ποτέ σε ολόκληρη την Αμερική, καθώς ο θερμότερος χειμωνιάτικος αέρας μπορεί να συγκρατήσει περισσότερη υγρασία και επομένως να παράγει περισσότερο χιόνι και χιονοθύελλες. Και την επόμενη χρονιά οι ανησυχίες των επιστημόνων σίγουρα επαληθεύτηκαν. Ενώ το 2023 αναφέρθηκε ευρέως ότι ήταν η θερμότερη χρονιά που έχει καταγραφεί παγκοσμίως με ανησυχητικά μεγάλη διαφορά, οι καιρικές αναφορές από όλη τη Βόρεια Αμερική είδαν εκτεταμένες προειδοποιήσεις για χιονοθύελλα, ιδιαίτερα στην Ανατολική Ακτή.

Σε σύγκριση με τις καταιγίδες με κεραυνούς ή τις ξαφνικές πλημμύρες, οι χιονοθύελλες μπορεί να φαίνονται σχετικά καλοήθεις. Ωστόσο, η έντονη χιονόπτωση μπορεί να είναι επικίνδυνη, ειδικά για τους οδηγούς, οι οποίοι μπορεί να είναι ανίκανοι να ελέγξουν το όχημά τους ή να παγιδευτούν σε μια απομακρυσμένη τοποθεσία χωρίς καμία πιθανότητα να οδηγήσουν προς την ασφάλεια.

Ας φανταστούμε ότι έχετε βρεθεί σε μια κατάσταση που κάθε οδηγός φοβάται: έχετε ξεκινήσει με το όχημά σας μια κρύα μέρα με ελαφριά χιονόπτωση, μικροσκοπικές νιφάδες που είναι τόσο μικρές που φαίνονται αδύνατο να κολλήσουν στο έδαφος. Οδηγείτε μερικά μίλια και οι συνθήκες παραμένουν ίδιες, επομένως αποφασίζετε να κατεβείτε έναν απομακρυσμένο αυτοκινητόδρομο που εκτείνεται για εκατοντάδες μίλια πριν φτάσετε στον προορισμό σας. Στη συνέχεια, όμως, χτυπά μια χιονοθύελλα και σε λίγο θα βρείτε τους τροχούς σας να περιστρέφονται και το όχημά σας να σταματά εντελώς. Τι κάνετε;

Είναι απίστευτα επικίνδυνο να αφήσετε το όχημά σας για να αναζητήσετε βοήθεια εν μέσω χιονοθύελλας. Ακόμα κι αν φοράτε τον σωστό εξοπλισμό για να ζεσταθείτε σε εξωτερικούς χώρους, με έντονη χιονόπτωση είναι εύκολο να χάσετε τον προσανατολισμό σας, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να χάσετε τη θέση του οχήματός σας και να βρεθείτε αποκλεισμένος στο χιόνι.

Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να μείνετε στο όχημά σας, να περιμένετε να περάσει η καταιγίδα και να κρατήσετε το όχημα όσο το δυνατόν πιο ζεστό. Η συμβουλή είναι να λειτουργείτε τον κινητήρα σας για 10 λεπτά κάθε ώρα για να ζεσταίνετε το όχημα ενώ θα πρέπει να ανοίγετε το παράθυρο περιστασιακά για να διασφαλίζετε ότι θα διαχέεται τυχούσα συσσώρευση μονοξειδίου του άνθρακα. Θα πρέπει να ελέγχετε περιστασιακά τον σωλήνα εξάτμισης και να καθαρίζετε από χιόνι που μπορεί να τον εμποδίζει.

Μπορείτε να φτιάξετε ένα kit που θα χρησιμοποιείται σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης και να το φυλάτε στο όχημά σας, ενώ συνίσταται να έχετε πάντα μαζί σας ένα πλήρως φορτισμένο κινητό τηλέφωνο όταν οδηγείτε. Εάν έχετε επαρκές σήμα, μπορείτε να καλέσετε για βοήθεια, φροντίζοντας να περιγράψετε την τοποθεσία σας όσο το δυνατόν ακριβέστερα, ώστε να μπορέσουν να σας βρουν. Εάν όχι, αξίζει σε κάθε περίπτωση να κάνετε το όχημά σας όσο το δυνατόν πιο ορατό σε όλες τις ομάδες διάσωσης που μπορεί να περάσουν από το δρόμο σας.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Εάν διαπιστώσετε ότι το αυτοκίνητό σας μπορεί τελικά να κινηθεί, το κλειδί είναι να λειτουργήσετε αργά και σταθερά. Αν και οι συνθήκες μπορεί να φαίνονται λιγότερο δραματικές από ό,τι όταν αποκλειστήκατε στο χιόνι, το λιώσιμο του πάγου μπορεί να δυσκολέψει τον έλεγχο του οχήματός σας. Ξεκινήστε μόνο όταν το όχημά σας είναι εντελώς απαλλαγμένο από πάγο και μείνετε σε χαμηλή ταχύτητα.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.