
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα με την τεχνολογία νέας γενιάς που διαθέτουν έχουν γλιτώσει πολλές φορές τους οδηγούς από παραβάσεις του ΚΟΚ και ως εκ τούτου και από πρόστιμα.
Δυστυχώς δεν συμβαίνει πάντα το ίδιο για όσους διαθέτουν παλιά οχήματα.
Τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα φέρουν μια σειρά από συστήματα τα οποία λειτουργούν αυτόματα χωρίς να απαιτείται ο οδηγός να προβεί σε κάποια ενέργεια, βελτιώνοντας άμεσα τα επίπεδα ασφαλείας.
Ένα από αυτά τα συστήματα που έχει συμβάλει τα μέγιστα σε αυτό και συνήθως περνάει απαρατήρητο είναι η αυτόματη ενεργοποίηση των φώτων ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν στο περιβάλλον.
Έτσι, οι οδηγοί των παλαιότερων οχημάτων πρέπει οι ίδιοι να φροντίζουν για την έγκαιρη ενεργοποίηση ή απενεργοποίηση των φώτων προκειμένου να κινούνται με ασφάλεια και να αποφεύγουν σχετικά πρόστιμα.
Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας επιβάλλει στους οδηγούς, ειδικές υποχρεώσεις κατά την μετακίνησή τους στη νύχτα, οι οποίες πρέπει να εφαρμόζονται στις περιπτώσεις η ορατότητα είναι περιορισμένη ή ακόμη και ανεπαρκής λόγω ομίχλης, βροχής ή χιονόπτωσης.
Ακόμα, οι ίδιοι κανόνες ισχύουν και για την κίνηση σε σήραγγες και επιβάλουν στους οδηγούς να έχουν τα φώτα τους αναμμένα, ενώ οι κάτοχοι παλαιότερων οχημάτων πρέπει χειροκίνητα να ανάβουν και να σβήνουν τα φώτα κατά περίπτωση.
Σύμφωνα με το άρθρο 29 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, το οποίο αναφέρεται στην κίνηση των οχημάτων σε αυτοκινητόδρομους, οδούς ταχείας κυκλοφορίας και σήραγγες, ακόμα και αν η σήραγγα είναι φωτισμένη ο οδηγός του οχήματος υποχρεώνεται από το νόμο να ανάψει εκτός από τα θέσης και τα φώτα διασταύρωσης (μεσαία σκάλα) ή τα φώτα πορείας (μεγάλη σκάλα). Τα τελευταία μόνο εφόσον δεν ενοχλούν τους υπόλοιπους οδηγούς.
Έτσι, σε περίπτωση που ο οδηγός δεν προβεί στην έγκαιρη ενεργοποίηση των φώτων του αυτοκινήτου του καθώς θα εισέρχεται σε σήραγγα τιμωρείται όπως προβλέπει ο ΚΟΚ με πρόστιμο το οποίο ανέρχεται στα 200 ευρώ. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση όπου επιβάλλεται η ενεργοποίηση των φώτων και ο οδηγός κινείται χωρίς να τα έχει ενεργοποιήσει, το πρόστιμο είναι 80 ευρώ.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.