
Πρώτη φορά… και ήδη θρίαμβος! Το ολοκαίνουργιο Kia PV5 απέκτησε τον τίτλο «International Van of the Year 2026».
Το πρώτο επαγγελματικό μοντέλο της κορεατικής μάρκας εξασφάλισε από την πρεμιέρα του το κορυφαίο και πιο αναγνωρισμένο βραβείο του κλάδου. Η απονομή πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, στο πλαίσιο της έκθεσης Solutrans στη Lyon.
«Για πρώτη φορά, η Kia έλαβε το πιο σημαντικό βραβείο της βιομηχανίας επαγγελματικών οχημάτων χάρη στο νέο PV5», δήλωσε ο Jarlath Sweeney, πρόεδρος της επιτροπής. «Οι 26 δημοσιογράφοι-κριτές του International Van of the Year (Ivoty) ψήφισαν ομόφωνα υπέρ του PV5, που γίνεται έτσι ο κάτοχος του τίτλου για το 2026». Στη δεύτερη θέση βρέθηκε το SV, το νέο βαν της κινεζικής Farizon του Oμίλου Geely. Την τριάδα συμπλήρωσε το Ford E-Transit Courier.

Αξίζει να θυμίσουμε ότι το International Van of the Year είναι μια διεθνής διάκριση υψηλού κύρους. Πρόκειται για το πιο γνωστό και πιο σημαντικό βραβείο στον χώρο, το οποίο απονέμεται ετησίως από επιτροπή 26 εξειδικευμένων δημοσιογράφων που εκπροσωπούν 24 ευρωπαϊκές χώρες, καθώς και την Τουρκία και τη Νότια Αφρική. Ο θεσμός ξεκίνησε το 1992, με πρώτο νικητή το Volkswagen T4. Μεταξύ άλλων, το Renault Master κέρδισε το 1998, το Renault Trafic το 2002, το Mercedes-Benz Vito το 2005, το Citroën Nemo (μαζί με τα «αδελφά» μοντέλα) το 2009 και το Volkswagen ID.Buzz Cargo το 2023.
Το Kia PV5 δείχνει να βρίσκεται σε εξαιρετική φόρμα, καθώς πρόσφατα κατέρριψε και παγκόσμιο ρεκόρ, μπαίνοντας στο Guinness World Records. Στα τέλη Σεπτεμβρίου, ένα Kia PV5 Cargo σημείωσε το ρεκόρ μεγαλύτερης αυτονομίας, καλύπτοντας 693,38 χιλιόμετρα χωρίς φόρτιση. Το ρεκόρ καταγράφηκε στη Γερμανία, σε ανοιχτές διαδρομές και υπό πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας.
Χρησιμοποιήθηκε η έκδοση PV5 Cargo Long Range, με μπαταρία 71,2 kWh και φορτίο 665 κιλών-το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος. «Η διαδρομή σχεδιάστηκε έτσι ώστε να αντικατοπτρίζει όσο το δυνατόν πιστότερα την καθημερινότητα των διανομέων και των επαγγελματιών», εξηγεί εκπρόσωπος της Kia. Ο κύκλος ήταν μήκους 58,2 χιλιομέτρων, σε αστικές και περιαστικές συνθήκες, με φανάρια, διασταυρώσεις, κυκλικούς κόμβους και τις συνηθισμένες μεταβολές της κίνησης. Σε κάθε επανάληψη υπήρχε και ανηφορικό τμήμα με υψομετρική διαφορά περίπου 370 μέτρων, το οποίο το όχημα ανέβηκε 11 φορές, για να «μείνει από μπαταρία» στη 12η.

Αλλά και Ford Ranger ξανά (βρέθηκε) στην κορυφή. Στο επίσης σημαντικό αλλά διετές International Pick-up Award (IPUA), που αναδεικνύει τα κορυφαία pick-up της αγοράς, νικητής αναδείχθηκε φέτος το Ford Ranger -όχι όμως το ίδιο με πέρυσι. Το 2024 τη διάκριση απέσπασε το Ranger PHEV, η πρώτη φορά που υβριδικό pick-up επιβραβεύεται από την επιτροπή, η οποία απαρτίζεται από μέλη του International Van of the Year.
Ο νικητής καθορίστηκε έπειτα από εντατικό πρόγραμμα δοκιμών εντός και εκτός δρόμου στη Βουλγαρία τον προηγούμενο μήνα, με αντιπάλους όπως τα Maxus T60, Ineos Grenadier Quartermaster και διάφορα μοντέλα της Foton. Πέρα από την προηγμένη τεχνολογία του, το Ranger ξεχώρισε για την άνεση, την ευκολία στη χρήση και τις εκτός δρόμου δυνατότητές του. Μάλιστα, στο off-road ήταν όπου το Ranger PHEV κυριάρχησε ξεκάθαρα, παρότι το Ineos -που τερμάτισε δεύτερο- έδειξε ιδιαίτερα δυνατό.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.