Στην υπόθεση «κατάσχεση ρωσικών κεφαλαίων στην Ευρώπη» να δούμε στο τέλος «ποιος θα φάει το ξύλο»...

Volkswagen Group και Rivian: Tο κοινό τεχνολογικό μέλλον παίρνει σάρκα και οστά

Η RV Tech αναπτύσσει νέα SDV αρχιτεκτονική, με πρώτο δείγμα το Volkswagen ID. Every1 που έρχεται το 2027

Volkswagen Group και Rivian: Tο κοινό τεχνολογικό μέλλον παίρνει σάρκα και οστά

Η συνεργασία ανάμεσα στη Volkswagen Group και τη Rivian προχωρά με γρήγορους ρυθμούς και σαφή τεχνολογική κατεύθυνση.

Ένα χρόνο μετά τη σύσταση της κοινοπραξίας «Rivian and Volkswagen Group Technologies» (RV Tech), τα δύο μέρη παρουσιάζουν ήδη χειροπιαστά αποτελέσματα στην ανάπτυξη της επόμενης γενιάς software-defined οχημάτων (SDV), εστιάζοντας σε μια εντελώς νέα ηλεκτρονική αρχιτεκτονική και λειτουργικό λογισμικό.

Το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που θα ενσωματώσει τη νέα τεχνολογία θα είναι το Volkswagen ID. Every1, το οποίο προγραμματίζεται να λανσαριστεί το 2027, εγκαινιάζοντας μια νέα ψηφιακή εποχή για την αυτοκίνηση.

Η RV Tech, με περισσότερους από 1.500 μηχανικούς και συνεργάτες σε πέντε χώρες, έχει ήδη δημιουργήσει κεντρικό κόμβο ανάπτυξης στο Βερολίνο, ενισχύοντας τη συνεργασία με τα ερευνητικά και τεχνολογικά κέντρα των ευρωπαϊκών μαρκών του Ομίλου. Στόχος είναι να συνδυαστεί η αμερικανική τεχνολογική πρωτοπορία της Rivian με τη γερμανική μηχανική ακρίβεια και τη βιομηχανική εμπειρία της Volkswagen, σε μια σύμπραξη που φιλοδοξεί να ορίσει το μέλλον της ηλεκτρικής κινητικότητας.

Η νέα ζωνική ηλεκτρονική αρχιτεκτονική (zonal architecture) που αναπτύσσεται από την κοινοπραξία επιτρέπει τη διαχείριση όλων των λειτουργιών του αυτοκίνήτου μέσω ισχυρών κεντρικών υπολογιστών. Το αποτέλεσμα είναι βελτιωμένες δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης, συνδεσιμότητας και συνεχείς αναβαθμίσεις over-the-air, χωρίς ανάγκη επίσκεψης σε συνεργείο.

Αυτή η τεχνολογία θα αποτελέσει τη βάση της μελλοντικής πλατφόρμας SSP του Ομίλου Volkswagen, η οποία προορίζεται να υποστηρίξει την παραγωγή έως και 30 εκατομμυρίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως. Από την πλευρά της, η Rivian θα αξιοποιήσει την ίδια αρχιτεκτονική στα επερχόμενα R2, R3 και R3X, καθώς και στη συνεχή εξέλιξη των ήδη διαθέσιμων μοντέλων της.

Ο Oliver Blume, CEO του Ομίλου Volkswagen, τόνισε πως «η κοινοπραξία με τη Rivian ενσαρκώνει το όραμά μας για συνεργασία με ταχύτητα, ακρίβεια και απόλυτο προσανατολισμό στον πελάτη. Μέσα σε δώδεκα μήνες θέσαμε τα θεμέλια μιας νέας ψηφιακής εμπειρίας οδήγησης, που θα προσφέρεται σε προσιτές τιμές».

Από την πλευρά του, ο RJ Scaringe, ιδρυτής και CEO της Rivian, δήλωσε: «Η RV Tech εξελίσσεται εντυπωσιακά και ανεβάζει τον πήχη της τεχνολογίας. Το νέο R2, που θα λανσαριστεί το πρώτο εξάμηνο του 2026, θα αποτελέσει την πρώτη βιτρίνα αυτής της προόδου».

Από τις αρχές του 2026 θα ξεκινήσουν οι πρώτες χειμερινές δοκιμές με οχήματα αναφοράς των Volkswagen, Audi και Scout, σε ακραίες συνθήκες, ώστε να αξιολογηθεί η απόδοση και αξιοπιστία της νέας αρχιτεκτονικής. Οι τεχνικές προδιαγραφές για το hardware και τα ηλεκτρονικά συστήματα έχουν ήδη οριστικοποιηθεί, με τη μηχανική ανάπτυξη να πραγματοποιείται στα τεχνικά κέντρα της RV Tech σε Palo Alto και Irvine.

Η τεχνολογία SDV που προκύπτει από αυτή τη συνεργασία δεν αποτελεί απλώς ένα βήμα προς την ψηφιοποίηση του αυτοκινήτου, αλλά μια συνολική αναδιαμόρφωση της έννοιας της ψηφιακής εμπειρίας οδήγησης. Με ευελιξία στις λειτουργίες, άμεσες αναβαθμίσεις και δυνατότητα ενσωμάτωσης νέων υπηρεσιών, το μέλλον των οχημάτων Volkswagen και Rivian διαμορφώνεται πάνω σε κοινές αρχές λογισμικού και συνδεσιμότητας.

Η Volkswagen Group και η Rivian χτίζουν έτσι μια γέφυρα ανάμεσα στην ευρωπαϊκή τεχνολογική παράδοση και την αμερικανική κουλτούρα καινοτομίας -μια στρατηγική σύμπραξη που αλλάζει τους κανόνες και φέρνει πιο κοντά τη νέα εποχή της software-defined κινητικότητας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.