Ήδη από το 2023, η Volkswagen είχε ανακοινώσει επένδυση ύψους 700 εκατομμυρίων ευρώ στη Xpeng, αποκτώντας ποσοστό 4,99% της εταιρείας, ενώ στις αρχές του 2024 επιβεβαιώθηκε ότι οι δύο πλευρές εργάζονται από κοινού πάνω σε δύο μεσαία SUV που προγραμματίζεται να λανσαριστούν το 2026. 
Η συνεργασία αυτή δεν αφορά μόνο την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, αλλά και την ανάπτυξη μιας νέας ηλεκτρονικής αρχιτεκτονικής για τα ηλεκτρικά μοντέλα της Volkswagen, γνωστής ως China Electronic Architecture (CEA).
Η νέα αυτή πλατφόρμα θα λειτουργεί ως το ραχοκοκαλιά των αυτοκινήτων, συνδέοντας όλα τα ηλεκτρονικά υποσυστήματα, το λογισμικό και τη διαχείριση δεδομένων, με στόχο την αποτελεσματικότερη λειτουργία των μοντέλων.
Όπως δήλωσε ο Ralf Brandstätter, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Volkswagen AG, «από το 2026, όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Volkswagen στην Κίνα θα εξοπλίζονται με αυτή τη νέα, πανίσχυρη και αποδοτική αρχιτεκτονική».
Η συνεργασία με τη Xpeng ενισχύθηκε ακόμη περισσότερο τον Ιούνιο του 2025, όταν ο πρόεδρος της εταιρείας, He Xiaopeng, ανακοίνωσε ότι η Xpeng θα προμηθεύει τη Volkswagen με τα δικά της τσιπ τεχνητής νοημοσύνης, τα οποία θα ενσωματωθούν στα νέα SUV της μάρκας από το 2026. Αυτή η κίνηση δείχνει πόσο βαθιά έχει προχωρήσει η τεχνολογική συνεργασία των δύο πλευρών, με το Wolfsburg να υιοθετεί για πρώτη φορά τόσο εκτεταμένα λύσεις από έναν κινέζικο προμηθευτή. 
Παράλληλα, η Volkswagen China με δηλώσεις τις ανέφερε ότι συνεχίζει την ανάπτυξη του δικού της συστήματος ADAS μέσω της Carizon, μιας κοινοπραξίας της Cariad China με τη Horizon Robotics.Αξίζει να σημειωθεί πως η Cariad, το τμήμα του Volkswagen Group που ασχολείται με το λογισμικό, βρίσκεται σε φάση αναδιάρθρωσης. Όπως επιβεβαίωσε πρόσφατα ο CEO της εταιρείας Oliver Blume, η Cariad σταματά πλέον την αυτόνομη ανάπτυξη λογισμικού και θα λειτουργεί ως συντονιστής τεχνολογιών που προέρχονται από εξωτερικούς συνεργάτες, όπως η Xpeng και η Rivian.
Η απόφαση αυτή αντικατοπτρίζει μια ευρύτερη αλλαγή στρατηγικής, καθώς η γερμανική φίρμα φαίνεται πως σιγά-σιγά εγκαταλείπει την παλιά λογική της εσωτερικής ανάπτυξης υπέρ μιας πιο ευέλικτης, συνεργατικής προσέγγισης.Όλα αυτά εντάσσονται σε μια συνολικότερη στρατηγική μετασχηματισμού της Volkswagen στην Κίνα. Μετά από χρόνια προκλήσεων και απώλειας μεριδίων αγοράς, η εταιρεία δείχνει να έχει κατανοήσει ότι η επιτυχία στην τοπική αγορά απαιτεί στενή συνεργασία με κινεζικές εταιρείες. Μέσα από τη συνεργασία με τη Xpeng, η Volkswagen επιδιώκει να επαναπροσδιορίσει την παρουσία της, επενδύοντας στην τοπική καινοτομία και ενσωματώνοντας τεχνολογίες αιχμής που μπορούν να σταθούν απέναντι στον ανταγωνισμό της Tesla και των ανερχόμενων κινεζικών brand. 
Αν όλα προχωρήσουν όπως έχει προγραμματιστεί, το 2026 θα αποτελέσει χρονιά ορόσημο για τη Volkswagen. Θα είναι η στιγμή που τα πρώτα ηλεκτρικά της μοντέλα με τεχνολογία XNGP και νέα CEA αρχιτεκτονική θα βγουν στους κινεζικούς δρόμους, σηματοδοτώντας το πέρασμα της εταιρείας σε μια νέα εποχή. Πιο αυτόνομη, πιο συνδεδεμένη και πιο προσαρμοσμένη στις ανάγκες της μεγαλύτερης αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο.
Αν και η συνεργασία αφορά αποκλειστικά την κινεζική αγορά, δεν αποκλείεται η τεχνογνωσία αυτή να επηρεάσει και τα μελλοντικά ευρωπαϊκά μοντέλα της Volkswagen, ενισχύοντας περαιτέρω τη μετάβασή της στην ψηφιακή εποχή.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.