
Ο Akio Toyoda, εγγονός του ιδρυτή και επί χρόνια πρόεδρος της Toyota, δεν έχει κρύψει τη διαφωνία του με τη μονόπλευρη στροφή προς τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και αντί να βασίζεται σε γενικόλογες δηλώσεις ή συναισθηματικά επιχειρήματα, επιστρέφει με αριθμούς.
Από το 1997 και την παρουσίαση του πρώτου Prius, η Toyota έχει πουλήσει περίπου 27 εκατομμύρια υβριδικά, εξοικονομώντας εκπομπές CO₂ ισοδύναμες με εκείνες που θα απέτρεπαν 9 εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Με άλλα λόγια, κατά μέσο όρο, ένα BEV αποτρέπει τις ίδιες εκπομπές με τρία HEV.
Ουσιαστικά, υποστηρίζει ότι η τεχνολογία έχει μικρότερη σημασία από την εφαρμογή της. Αν ο στόχος είναι να μειωθούν άμεσα οι εκπομπές, τότε τα υβριδικά μπορούν να το κάνουν πιο μαζικά και άμεσα, ιδίως όταν το ενεργειακό μείγμα βασίζεται ακόμη σε ορυκτά καύσιμα.
Σε αυτό το σημείο, η επιχειρηματολογία του γίνεται ακόμη πιο αιχμηρή. Όπως λέει, σε χώρες όπως η Ιαπωνία, όπου το μεγαλύτερο μέρος της ηλεκτρικής ενέργειας προέρχεται από θερμικά εργοστάσια, η αντικατάσταση 27 εκατομμυρίων υβριδικών με 9 εκατομμύρια BEV όχι μόνο δεν θα μείωνε τις συνολικές εκπομπές, αλλά πιθανόν να τις αύξανε. Δηλαδή, η επιμονή στην ηλεκτροκίνηση ως αποκλειστική λύση μπορεί να οδηγήσει σε αντίθετα αποτελέσματα, αν δεν ληφθεί υπόψη το πού και πώς εφαρμόζεται.
Παρότι αυτή η οπτική έχει προκαλέσει αντιδράσεις, ειδικά στην Ευρώπη, η Toyota δεν δείχνει να μετατοπίζεται από τη φιλοσοφία της. Και έχει την αυτοπεποίθηση που της δίνει η πρωτιά: Για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων παγκοσμίως. Έχει χτίσει τη στρατηγική της όχι πάνω σε ιδεολογίες, αλλά στην τεχνολογική ουδετερότητα: υβριδικά, plug-in, ηλεκτρικά, οχήματα κυψελών καυσίμου, ακόμη και επενδύσεις σε e-fuels, όλα συνυπάρχουν στο τραπέζι. Όπως έχει δηλώσει και ο σημερινός CEO, Koji Sato, «ένα αυτοκίνητο που δεν είναι διασκεδαστικό στην οδήγηση, δεν είναι πραγματικό αυτοκίνητο». Αυτή η φράση αποτυπώνει και μια άλλη πλευρά της στρατηγικής: όχι μόνο πολυδιάστατη προσέγγιση στις τεχνολογίες, αλλά και διατήρηση του οδηγικού χαρακτήρα, ακόμη και στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Διαβάστε τη συνέχεια στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.