Δεν «ιδρώνει» το αυτί των Κινέζων για την μελλοντική αναβάθμιση του λιμανιού της Ελευσίνας

Δεν «ιδρώνει» το αυτί των Κινέζων για την μελλοντική αναβάθμιση του λιμανιού της Ελευσίνας και τον όποιο ανταγωνισμό θεωρούν οι Αμερικανοί ότι θα τους δημιουργήσει. Χωρίς ίχνος ανησυχίας φαίνεται πως παρακολουθεί η νέα διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε. υπό τον νέο πρόεδρο της, Χαν Τσάο, τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες για την αναβάθμιση του λιμανιού της Ελευσίνας. Στο λιμάνι του Πειραιά επικρατεί η άποψη ότι η Ελευσίνα δεν έρχεται «απέναντι», αλλά μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά, ενισχύοντας συνολικά το ελληνικό λιμενικό σύστημα. Στους διαδρόμους του ΟΛΠ λέγεται ότι το βασικό ζητούμενο δεν είναι ο εσωτερικός ανταγωνισμός, αλλά η ενίσχυση του ρόλου της Ελλάδας ως διεθνούς κόμβου logistics. Σε αυτό το πλαίσιο, κάθε επένδυση που βελτιώνει υποδομές και δημιουργεί νέες δυνατότητες στη ναυπηγοεπισκευή και στη διακίνηση φορτίων θεωρείται θετική εξέλιξη για όλο το ναυτιλιακό και λιμενικό «οικοσύστημα». Ιδιαίτερη σημασία αποδίδεται και στο πολιτικό περιβάλλον. Όπως σημειώνουν καλά ενημερωμένες πηγές, το τελευταίο διάστημα φαίνεται να εξομαλύνεται η ένταση μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ σε ο,τι αφορά τα ελληνικά λιμάνια. Στον ΟΛΠ εκτιμούν ότι αυτή η ισορροπία διευκολύνει και τη δική τους στρατηγική: Επενδύσεις στον Πειραιά, άνοιγμα σε συνέργειες και ταυτόχρονα στήριξη μιας εθνικής εφοδιαστικής αλυσίδας που δεν στηρίζεται σε ένα μόνο λιμάνι. Με λίγα λόγια θεωρούν πως η κυβέρνηση θα αναγκαστεί τώρα να προχωρήσει σε σοβαρές υποδομές: Στον τριπλό κόμβο Σκαραμαγκά και στον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνας-Θήβας. Μπας και σωθούμε και οι Αθηναίοι από τα συμφέροντα των άλλων που χαλάμε την μισή ζωή μας στα φανάρια.

Νατάσα Θεοδωρίδου: Από τις πίστες στο real estate με δική της εταιρεία

Η γνωστή τραγουδίστρια Νατάσα Θεοδωρίδου, προχώρησε την περασμένη Παρασκευή, στη σύσταση της εταιρείας “NT Land Resort Εκμετάλλευση Ακινήτων Α.Ε.”, με την επωνυμία να προέρχεται προφανώς από τα αρχικά της. Η εταιρεία εδρεύει επί της οδού Μιμνέρμου στην περιοχή της Ρηγίλλης και ο σκοπός της περιλαμβάνει την αγοραπωλησία ακινήτων και οικοπέδων, την κατασκευή κτηρίων, ξενοδοχεία και παρόμοια καταλύματα κ.ά. Το αρχικό της κεφάλαιο ορίστηκε σε 1.100.000 ευρώ που διαιρείται σε 22.000 εταιρικά μερίδια κεφαλαιακών εισφορών, ονομαστικής αξίας 50 ευρώ το καθένα και ήταν ολοσχερώς καταβεβλημένο κατά τη σύσταση. Τα παραπάνω εταιρικά μερίδια παριστούν εισφορές των εταίρων ως εξής: Η Αναστασία Θεοδωρίδου κατέβαλε 550.000 ευρώ μετρητά και έλαβε 11.000 εταιρικά μερίδια, ονομαστικής αξίας 50 ευρώ έκαστο. Η εταιρεία με την επωνυμία «Αναστασία Θεοδωρίδου και Σια ΕΕ», που εδρεύει στην Κηφισιά κατέβαλε 440.000 ευρώ μετρητά και έλαβε 8.800 εταιρικά μερίδια, ονομαστικής αξίας 50 ευρώ έκαστο. Η εταιρεία με την επωνυμία «Aeolus NRGBC Ι.Κ.Ε.», κατέβαλε 110.000 ευρώ μετρητά και έλαβε 2.200 εταιρικά μερίδια, ονομαστικής αξίας 50 ευρώ έκαστο. Τη διοίκηση της εταιρείας και τη διαχείριση γενικά των εταιρικών υποθέσεων ανέλαβε για αόριστο χρόνο η ίδια η δημοφιλής τραγουδίστρια.  

Συμμαχία Σαββίδη-Μυτιληναίου; – Μετά τον 6ο προβλήτα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης ακολουθεί το νέο γήπεδο;

Νέες μεγάλες συμμαχίες σχηματίζονται στο ελληνικό επιχειρείν οι οποίες είναι πολύ πιθανό ότι θα έχουν και πολιτικές και γεωπολιτικές προεκτάσεις. Η συμφωνία Belterra-ΜΕΤΚΑ για το έργο της επέκτασης του Προβλήτα 6 στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, φαίνεται πως ανοίγει τον δρόμο και για ακόμη μία, αυτήν της κατασκευής της "νέας Τούμπας". Οι πληροφορίες της αγοράς αναφέρουν ότι επίκειται ανακοίνωση δημιουργίας εταιρείας «ειδικού σκοπού» SPV που θα ιδρυθεί από τον Ιβάν Σαββίδη, με αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 10 εκατ. ευρώ. Με βάση το Μνημόνιο που υπέγραψαν ΠΑΕ και ΑΣ ΠΑΟΚ, το νέο γήπεδο θα γίνει με χρηματοδότηση εξ ολοκλήρου από την πλευρά Σαββίδη. Και ο λόγος είναι για να μην μπορεί κανένας στο μέλλον να πιστέψει ότι θα ήταν εφικτό η οικογένεια Σαββίδη να αποχωρήσει από την μεγάλη ομάδα του ΠΑΟΚ. Αυτό σημαίνει επίσης ότι ο Ιβάν θα μπορεί να συμφωνήσει ο ίδιος με οποιαδήποτε ιδιωτική ή δημόσια εταιρεία επιλέξει. Έτσι, καθίσταται πολύ πιθανός ο ορισμός της ΜΕΤΚΑ ως κατασκευάστριας εταιρείας, ιδιαίτερα με δεδομένη την «εμπειρία» της, από τη συμμετοχή της METKA στην κοινοπραξία κατασκευής του νέου γηπέδου του Παναθηναϊκού στον Βοτανικό, μαζί με τον AKTOR και την ΤΕΡΝΑ.

Παραβατικότητα ανηλίκων: Δεν πρόκειται «για τα παιδιά των άλλων» – Αφορά όλους πλέον

Μετά τα πρόσφατα περιστατικά παραβατικότητας ανηλίκων, όπως με τον γιο του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Μιχάλη Κατρίνη, που συνελήφθη μετά από αστυνομική καταδίωξη να οδηγάει χωρίς δίπλωμα όχημα το οποίο μετέφερε έξι επιβαίνοντες αλλά και την 16χρονη που μαχαίρωσε την 14χρονη, όποιος στην χώρα νομίζει ότι «αυτά αφορούν τους άλλους» και όχι τον ίδιο και τα δικά του παιδιά, θα έχει σοβαρό πρόβλημα αντίληψης. Η κατάσταση είναι εκτός ελέγχου και ο λόγος είναι απλός: Οι γονείς δεν μεγαλώνουν πλέον τα παιδιά τους και αυτό ισχύει για όλους, είτε είναι βουλευτές, είτε είναι σκουπιδιάρηδες. Τα παιδιά μεγαλώνουν από το σχολείο με όλα τα κακά που συνήθως έχει, από ανέλεγκτες παρέες, από την τηλεόραση η οποία κατά 97% τα ταΐζει «σκουπίδια» και από την περιρρέουσα ατμόσφαιρα μίας κοινωνίας η οποία καταρρέει με ταχύ ρυθμό, όπως και όλες οι δυτικές κοινωνίες. Από τους γονείς αν πάρει κάτι θα είναι μόνο τα ελατώμματά τους, γιατί για να μιμηθεί κάποιος κάτι καλό θα πρέπει να περάσει και πολύ χρόνο μαζί του. Τα ελαττώματα δεν χρειάζονται χρόνο για να φανούν. Θα πει κάποιος ποια είναι η λύση; Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει καμία γιατί έχει επιβληθεί αυτός ο τρόπος ζωής ο οποίος και προκάλεσε όλα αυτά. Τρέχουν όλοι για την επιβίωση και δεν έχουν χρόνο να προσφέρουν πρώτα παιδεία στον εαυτό τους και μετά στα παιδιά τους. Γιατί και οι περισσότεροι γονείς δεν διαθέτουν παιδεία και αν δεν διαθέτουν αυτοί τότε σίγουρα δεν μπορούν να προσφέρουν στα παιδιά τους. Ακόμα και αν έχουν όμως, δεν θα μπορέσουν ποτέ να την περάσουν στα παιδιά τους γιατί το σύστημα έχει φροντίσει να τρέχουν από το πρωί μέχρι το βράδυ και να τους πεθαίνει το άγχος της επιβίωσης. Αν δεν υπάρξει αλλαγή στο επαγγελματικό, οικονομικό, πολιτισμικό και κοινωνικό μοντέλο που κάποιοι «έξυπνοι» επέβαλαν στις δυτικές κοινωνίες, δεν πρόκειται ποτέ να ορθοποδήσει ξανά με λογικούς όρους η οικογένεια. Θα πει κάποιος μήπως αυτό θέλουν; Γιατί αδύναμες οικογένειες σημαίνει αδύναμοι και ελεγχόμενοι άνθρωποι. Εντάξει, δεν μπορούμε να αλλάξουμε τα πράγματα, διαπιστώσεις κάνουμε, αλλά τουλάχιστον να τα λέμε όπως είναι. Ποιος ξέρει, μπορεί να είναι η αρχή για κάτι καλύτερο... Αυτό βέβαια δεν «καθαρίζει» την κυβέρνηση από τις ευθύνες της η οποία υποχρεούται να βρίσκει λύσεις και όχι να κάνει διαπιστώσεις.

Σε φιάσκο εξελίσσεται ο εκσυγχρονισμός των συρμών του ΗΣΑΠ – Τώρα λένε θα ολοκληρωθεί (μάλλον) το 2027

Νέες καθυστερήσεις έρχονται στην αναβάθμιση των δεκατεσσάρων συρμών της γραμμής 1 του ΗΣΑΠ, και μετατίθεται συνεχώς το χρονοδιάγραμμα. Το έργο, που αφορά συρμούς ηλικίας άνω των 40 ετών, εξελίσσεται σε «δοκιμασία αντοχών» τόσο για τον ανάδοχο, την ισπανική εταιρεία CAF, όσο και για τη ΣΤΑΣΥ. Παρά τις αρχικές δεσμεύσεις για ολοκλήρωση εντός του 2025, οι παρατάσεις έχουν καταστεί αναπόφευκτες, με το κόστος να αυξάνεται και τις ρήτρες να ενεργοποιούνται, με τη ΣΤΑΣΥ να έχει επιβάλει πρόστιμο στους Ισπανούς, ύψους 3,8 εκατομμυρίων ευρώ λόγω καθυστερήσεων. Πηγές με γνώση της σύμβασης σημειώνουν ότι οι τεχνικές δυσκολίες αποδείχθηκαν μεγαλύτερες του αναμενόμενου, ενώ ήδη έχει δοθεί παράταση για την ολοκλήρωση του έργου έως και τον Μάιο του 2027. Μέχρι τότε όμως οι Έλληνες θα υποφέρουν χειμώνα καλοκαίρι για να πάνε στις δουλειές τους.