Σημειώστε μια ημερομηνία: Μάρτιος 2027...

Η κρίση του 2008 γεννήθηκε από τα ακίνητα αλλά η επόμενη θα δημιουργηθεί από τα αυτοκίνητα!

Έχουν συμπληρωθεί 17 ολόκληρα χρόνια από την κρίση των subprime στεγαστικών δανείων του 2008 που οδήγησε στην κατάρρευση της Lehman Brothers και σε μια παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση. Σήμερα, τα subprime loans (δάνεια σε δανειολήπτες χαμηλής πιστοληπτικής διαβάθμισης), απειλούν την αμερικανική οικονομία όχι από τα στεγαστικά, αλλά από την αγορά αυτοκινήτων. Το ποσοστό των δανειοληπτών χαμηλής πιστοληπτικής ικανότητας με καθυστερήσεις άνω των 60 ημερών στην πληρωμή των δόσεων, εκτοξεύτηκε στο 6,65% τον Οκτώβριο που είναι το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 31 ετών. Η κατάρρευση της Tricolor Holdings, που ήταν ο μεγαλύτερος δανειστής subprime αυτοκινήτων, λειτούργησε ως καταλύτης που ανάγκασε τα μεγάλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα να επανεξετάσουν συνολικά την έκθεσή τους στον κλάδο. Η στρατηγική αναδιάρθρωση που επιχειρούν οι τράπεζες στα subprime δάνεια αυτοκινήτων θα γίνουν το επόμενο μεγάλο πρόβλημα. Αν επιχειρήσουν περίεργες τιτλοποιήσεις δανείων, με υψηλές αποδόσεις, είναι πολύ πιθανό ότι θα οδηγήσει σε «σκάσιμο» της νέας χρηματοπιστωτικής «φούσκας» που έχει δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια από το ανεξέλεγκτο τύπωμα χρήματος. https://youtu.be/ND8COJNv_m0

Η Κ.Γκίλφοϊλ έχει έρθει με πλήρη και πολύ μεγάλη ατζέντα – Η Ελλάδα τι θα κερδίσει;

Όποιος παρακολούθησε την χθεσινή συνέντευξη της Αμερικανίδας πρέσβη Κ.Γκίλφοϊλ θα κατάλαβε ότι έχει έρθει με πλήρη και πολύ μεγάλη ατζέντα για την Ελλάδα. Άλλωστε το δήλωσε και η ίδια σήμερα: «Προσδεθείτε, έρχονται πολλές συμφωνίες μεταξύ Ελλάδας και ΗΠΑ». Σίγουρα κάτι τέτοιο ακούγεται θετικό, αλλά το ζήτημα είναι να υπάρχει και ουσία. Να πρόκειται για συμφωνίες μου να ωφελούν και την Ελλάδα. Το να παίρνουν ότι θέλουν οι ΗΠΑ και η Ελλάδα να έχει την εικόνα του «ιθαγενή» που παρέλαβε «καθρεφτάκια», δεν το θέλουμε. Πρέπει να υπάρξουν σαφή και ουσιαστικά αποτελέσματα που να δείχνουν ότι η Ελλάδα είναι κερδισμένη. Πάντως δε θυμόμαστε μέχρι τώρα κανέναν Αμερικάνο πρέσβη που να αναφέρεται σε ευρεία ελληνοαμερικανική ατζέντα από τις πρώτες μέρες της θητείας του.  

Diamond 62 MPP: Άλλη μία προμήθεια στην Πυροσβεστική που κρύβει από πίσω «πονηρά κόλπα»

Έγινε σήμερα η παραλαβή τριών αεροσκαφών Diamond 62 MPP από την Πυροσβεστική, γιατί υποτίθεται πως θα τις δώσουν «νέες δυνατότητες». Τρία αεροσκάφη για μια τέτοια αποστολή, το παρελθόν λέει ότι αγοράζονται μόνο για να πέσουν «περίεργες προμήθειες». Τα δύο αεροσκάφη θα πετούν υπό φυσιολογικές συνθήκες και σε ακραίες καταστάσεις μόνο το ένα, λόγω αναγκών συντήρησης. Χώρια ότι χρειάζονται γραμμές υποστήριξης και το παρελθόν στο τομέα αυτό είναι της Πυροσβεστικής είναι γνωστό και... μαύρο. Δεν πρόκειται να προσφέρουν τίποτα το ουσιαστικό τρία τέτοια αεροσκάφη σε μία χώρα με το ανάγλυφο και την γεωγραφική διαμόρφωση της Ελλάδας. Αυτού του είδους οι αποστολές σε όλο τον πλανήτη πλέον εκτελούνται από drones. Για να υπάρχει αφθονία εναέριων μέσων και σωστή επιτήρηση. Μπορούμε μήπως να μάθουμε ποιος είναι ο Έλληνας αντιπρόσωπος; Θα είχε ενδιαφέρον...

Ετοιμάζουν «χαράτσι» σε Shein-Temu: Το τελευταίο «κάστρο» των «φτωχοδιάβολων» καταναλωτών για φθηνά προϊόντα

Αυτές τις ημέρες στο Eurogroup και το Ecofin στις Βρυξέλλες, αποφασίζεται να σταματήσει το αφορολόγητο στα μικροδέματα από κινεζικές πλατφόρμες όπως Temu, Shein και Alibaba καθώς οι ελίτ των Βρυξελλών όπως και οι εγχώριες έχουν ενοχληθεί που οι «φτωχοδιάβολοι» σε Ελλάδα και Ευρώπη βρίσκουν την «σωτηρία» τους στους Κινέζους και αγοράζουν φθηνά gadzets που στην ΕΕ θα τα πλήρωναν πανάκριβα. https://youtu.be/wWJDeRiRrcU    Η Κομισιόν προωθεί πλέον την άμεση επιβολή δασμού σε όλες τις εισαγωγές μικρής αξίας, καταργώντας το όριο των 150 ευρώ, που έως τώρα επέτρεπε σε εκατομμύρια δέματα να φτάνουν στην Ευρώπη χωρίς κανένα τέλος. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες των Financial Times, τις οποίες επικαλείται το Reuters, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησε να τεθεί σε εφαρμογή το νέο μέτρο από τις αρχές του 2026 – δηλαδή δύο χρόνια νωρίτερα από τον αρχικό σχεδιασμό. Ο δασμός αυτός, που σε παλαιότερες συζητήσεις είχε προσδιοριστεί περίπου στα 2 ευρώ ανά δέμα, αφορά όλα τα μικρά πακέτα που παραγγέλνονται ηλεκτρονικά από τρίτες χώρες, κυρίως από την Κίνα. Την πλήρη στήριξη της Ελλάδας στην πρόταση της Επιτροπής επιβεβαίωσε ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης, τονίζοντας πως πρόκειται για μια πολιτική «εξαιρετικά σημαντική για τη διαφάνεια του ηλεκτρονικού εμπορίου, την προστασία των Ευρωπαίων καταναλωτών και τη δημιουργία ισότιμων όρων ανταγωνισμού για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις». Ο Έλληνας Υπουργός μάλιστα στήριξε και τη θέση της Γαλλίας να εφαρμοστεί το μέτρο ακόμη νωρίτερα, από τις αρχές του 2026. Η δήλωση του Πιερρακάκη φέρνει εξελίξεις στην αγορά της Ελλάδας, η οποία «ψηφίζει» τις κινεζικές πλατφόρμες, καθώς σύμφωνα με στοιχεία της ΕΣΕΕ, οι Έλληνες καταναλωτές το 2024 ξόδεψαν μεταξύ 529 και 627 εκατομμυρίων ευρώ σε αγορές από Shein και Temu. Γιατί το κάνουν βέβαια αυτό; Επειδή οι άνθρωποι δεν έχουν λεφτά να πληρώνουν τις απίστευτες ελληνικές και ευρωπαϊκές τιμές και ειδικά σε ότι αφορά την Ελλάδα και τον επίσης απίστευτο ΦΠΑ του 24%. Τώρα από το 2026, κάθε αγορά που θα γίνεται από τρίτη χώρα εκτός Ε.Ε. –ακόμα και μικρής αξίας– θα επιβαρύνεται με δασμό. Το μέτρο αναμένεται να αυξήσει το τελικό κόστος για τους καταναλωτές. Αν και πιστεύουμε ότι θα τους ωθήσει να κάνουν συγκεντρωτικές μεγάλες αγορές άνω των 150 ευρώ και να παίρνουν όλα μαζί αυτά που ζητάνε.