Τον νέο ΚΟΚ θα τον πληρώσει ακριβά η κυβέρνηση - Ήδη δύο δημοσκοπήσεις είχαν κακά μαντάτα...

Ελληνικό: Μέσος όρος ενοικίου 85 ευρώ ανά τ.μ. και ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί τα εμπορικά κέντρα!

Προχωρά το project του Ελληνικού με βάση τα όσα λέει η διοίκηση της εταιρείας στη διάρκεια της χθεσινοβραδινής ενημέρωσης των χρηματιστηριακών αναλυτών. https://youtu.be/36Bp-Ypf8bI Το εμπορικό κέντρο Riviera Galleria, που αποτελεί την πρώτη εμπορική ανάπτυξη που θα τεθεί σε λειτουργία, έχει ήδη εξασφαλίσει 78% προσυμφωνημένων μισθώσεων (heads of terms), με τον μέσο όρο του ενοικίου να αγγίζει τα 85 ευρώ ανά τ.μ. μισθώσιμης επιφάνειας. Μάλιστα, οι τελευταίες συμφωνίες κλείστηκαν σε υψηλότερα επίπεδα από τα 85 ευρώ, ενώ ήδη έχουν ξεκινήσει να υπογράφονται τα πρώτα συμβόλαια. Η ολοκλήρωση των εργασιών στο εμπορικό κέντρο αναμένεται μέσα στο επόμενο έτος. Για το δεύτερο εμπορικό κέντρο, το The Ellinikon Mall, το ποσοστό των προσυμφώνων που έχουν υπογραφεί ανέρχεται σήμερα στο 64%, με μέσο όρο ενοικίου περί τα 55 ευρώ ανά τ.μ., επίσης βελτιωμένο σε σχέση με προηγούμενες ανακοινώσεις. Στο κομμάτι των κατοικιών, η εταιρεία ανέφερε ότι οι πωλήσεις στην «παραλιακή ζώνη» και τη «Little Athens» κινούνται σε επίπεδα άνω των 8.600 ευρώ/τ.μ., με την τάση να είναι ανοδική.

Στο πλευρό του Ν.Τραμπ ο Ν.Τσάκος για τη μεταρρύθμιση στο αμερικανικό χρηματιστήριο!

Ένα σύμμαχο στο πρόσωπο του επικεφαλής της Tsakos Energy Navigation, Νικόλαου Τσάκου βρήκε ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντοναλντ Τραμπ για την κατάργηση της υποχρέωσης τριμηνιαίων οικονομικών αναφορών από τις εισηγμένες στο αμερικανικό χρηματιστήριο. «Τα καλύτερα νέα που άκουσα είναι να ενθαρρύνει (σ.σ. ο Τραμπ) την κατάργηση της τριμηνιαίας αναφοράς αποτελεσμάτων», τόνισε ο κ.Τσάκος μιλώντας σε συνέδριο της Capital Link στο Λονδίνο. «Όπως είπε, οι CFOs και τα στελέχη πρέπει να κάνουν περισσότερη δουλειά και λιγότερες αναφορές. Είναι ένα καλό νέο», πρόσθεσε ο εφοπλιστής, του οποίου η εταιρία έχει μακροχρόνια παρουσία στο  στο NYSE. Ο κ. Τσάκος θεωρεί το ισχύον πλαίσιο υποχρεώνει τις ναυτιλιακές να αφιερώνουν σημαντικούς πόρους για τη σύνταξη και παρουσίαση τεσσάρων εκθέσεων ετησίως, γεγονός που αυξάνει το λειτουργικό κόστος και περιορίζει την ευελιξία στη διαχείριση.

Τα 3 ελληνικά φιλέτα στο «στόχαστρο» της Blackrock και το «ταμείο καινοτομίας»

Μια συνάντηση κεκλεισμένων των θυρών, που πέρασε σχεδόν απαρατήρητη, πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Athens International Investor Summit (AIIS) μεταξύ της ηγεσίας του Υπερταμείου και κορυφαίων διεθνών θεσμικών επενδυτών. Μεταξύ των συμμετεχόντων ξεχώριζαν η BlackRock –η οποία ήταν και συνδιοργανώτρια της εκδήλωσης– η Abu Dhabi Investment Authority (ADIA), η Deutsche Bank και η Morgan Stanley. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο τραπέζι βρέθηκαν τρία «φιλέτα» του ελληνικού Δημοσίου: το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, το λιμάνι του Βόλου και το «πακέτο» των 22 περιφερειακών αεροδρομίων. Το Υπερταμείο παρουσίασε την πρόοδο που έχει σημειωθεί σε κάθε έργο, όπως για παράδειγμα το master plan για το λιμάνι του Βόλου και βολιδοσκόπησε μαζί με τη Blackrock τις διαθέσεις των επενδυτών. Το μεγαλύτερο fund στον κόσμο, με assets που υπερβαίνουν τα 12 τρισεκατομμύρια δολάρια (!), ουσιαστικά αναζητά «συμπαίκτες» για να επενδύσουν μαζί του στα ελληνικά assets, οι οποίοι θα αναλάβουν και έναν πιο ενεργό ρόλο στη διαχείρισή τους. Όμως, η δραστηριότητά της Blackrock στην Ελλάδα δεν θα περιοριστεί μόνο εκεί. Όπως έγινε γνωστό, διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο και στη δημιουργία του «Ελληνικού Ταμείου Καινοτομίας & Υποδομών», το οποίο θα επενδύει σε τομείς όπως οι ψηφιακές υποδομές, η πράσινη μετάβαση, η ενέργεια και η θαλάσσια οικονομία. Το νέο Ταμείο, το οποίο αναμένεται να συνεργαστεί στενά με τη BlackRock, ξεκινά με αρχικό κεφάλαιο 303 εκατ. ευρώ, με στόχο να κινητοποιήσει επενδύσεις που θα ξεπεράσουν το 1 δισ. ευρώ τα επόμενα χρόνια. Ενδεικτικό είναι ότι στην παρουσίαση συμμετείχαν, μαζί με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ο Adebayo Ogunlesi, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Global Infrastructure Partners (μέλος του ομίλου BlackRock), καθώς και ο Philipp Hildebrand, Αντιπρόεδρος της BlackRock.

Έξαλλοι στην Cosco με τις έρευνες της Κοβέσι στον Πειραιά

Έντονη δυσαρέσκεια, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει προκαλέσει στους Κινέζους της Cosco η συνεχείς έρευνες της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας και του εγχώριου γραφείου στο λιμάνι του Πειραιά. Τη στιγμή αυτή, περισσότερα από 3.000 κοντέινερ, που εκφορτώθηκαν από διάφορα πλοία προερχόμενα από την Κίνα, έχουν μπλοκαριστεί από την Εισαγγελία, με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί το αδιαχώρητο στις τρεις προβλήτες του ΟΛΠ. https://youtu.be/BuTrLmBOBv4 Μάλιστα, η Εισαγγελία έχει αποστείλει ειδοποιήσεις σε διάφορες εταιρείες που εμπλέκονται στη μεταφορά προϊόντων από την Κίνα, ζητώντας να προσκομίσουν σχετικά έγγραφα. Αυτό, σε συνδυασμό με τη στάθμευση κλιμακίου της ΑΑΔΕ στο λιμάνι, αλλά και την επιβολή νέου ψηφιακού συστήματος καταγραφής και εκτελωνισμού των κοντέινερ, έχει δυσχεράνει σημαντικά τη λειτουργία του λιμανιού. Οι Κινέζοι είναι έξαλλοι, καθώς θεωρούν ότι οι έρευνες είναι πολιτικά υποκινούμενες, μάλιστα από την άλλη άκρη του Ατλαντικού.

«Ναυμαχία» Δήμου Πάρου με ΕΚΤΕΡ για το 5στερο των 53 εκατ. ευρώ στις Κολυμπήθρες

Μπορεί το προηγούμενο Σαββατοκύριακο να είχαμε την αναπαράσταση της Ναυμαχίας των Σπετσών, τη γνωστή σε όλους Αρμάτα, όμως η πραγματική «ναυμαχία» εκτυλίχθηκε στην Πάρο, και συγκεκριμένα στην περιοχή Κολυμπήθρες, μεταξύ της εταιρείας ΕΚΤΕΡ και του Δήμου Πάρου. Η αιτία της σύγκρουσης είναι η πρόθεση της ΕΚΤΕΡ να ανεγείρει υπερπολυτελές πεντάστερο ξενοδοχείο, ύψους 53 εκατ. ευρώ, σε μια περιοχή που μέχρι σήμερα δεν διαθέτει αντίστοιχο τουριστικό κατάλυμα. Από την άλλη πλευρά, ο Δήμος και πολλοί κάτοικοι αντιδρούν, καθώς θεωρούν ότι η επένδυση θα υποβαθμίσει περιβαλλοντικά μία από τις πιο εμβληματικές φυσικές περιοχές της Πάρου. Επιπλέον, η επένδυση γειτνιάζει με τον αρχαιολογικό χώρο του Μυκηναϊκού Ανακτόρου στις Κουκουναριές, γεγονός που, όπως υποστηρίζεται, υποβαθμίζει την αξία του μνημείου. Για τον λόγο αυτό, την περασμένη εβδομάδα ο Δήμος ανέθεσε σε δικηγόρο την κατάθεση υπομνήματος στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ζητώντας την απόρριψη του νέου Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) που υπέβαλε η εταιρεία για την έκταση των 328 στρεμμάτων. Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι το 2023 το ΣτΕ είχε απορρίψει το αρχικό σχέδιο της εταιρείας, κρίνοντας ότι η έγκριση του Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕΣΥΠΟΘΑ) δεν ήταν επαρκώς τεκμηριωμένη.

«Κρύος ιδρώτας» στην κυβέρνηση για τη δύσκολη μοιρασιά 4 έργων 1,1 δισ. ευρώ στη βόρεια Ελλάδα 

Η κυβέρνηση βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν δύσκολο «γρίφο» σχετικά με τη μοιρασιά τεσσάρων έργων, συνολικής αξίας 1,1 δισ. ευρώ στη βόρεια Ελλάδα, στους τέσσερις μεγάλους εργολάβους (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, AKTOR, όμιλος Μυτιληναίου και ΑΒΑΞ). https://youtu.be/YeGOZOgDNU8 Η δυσκολία αυτή αυξάνεται αν αναλογιστεί κανείς ότι ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και Μυτιληναίος κατεβαίνουν με κοινή προσφορά, κάτι που σημαίνει πως υπάρχουν 3 υποψήφιοι για 4 έργα, τα οποία όμως έχουν δυσανάλογη οικονομική αξία μεταξύ τους. Αυτό σημαίνει ότι, όποια κατανομή κι αν επιλεγεί, είναι πιθανό ένας από τους τρεις μεγάλους ομίλους να μείνει δυσαρεστημένος, κάτι που η κυβέρνηση θέλει να αποφύγει πάση θυσία σε μία περίοδο που βρίσκεται σε δημοσκοπική πτώση και αναζητεί συμμάχους. Το πρώτο και μεγαλύτερο είναι η αναβάθμιση της Εθνικής Οδού 2 στο τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα, η οποία περιλαμβάνει την κατασκευή των παρακάμψεων Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας, με προϋπολογισμό 445 εκατομμυρίων ευρώ. Τη συγκεκριμένη σύμβαση διεκδικούν η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος και η ΑΒΑΞ. Αντίστοιχα, στον διαγωνισμό για τον κάθετο άξονα Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη), που θα συνδέσει τη Δράμα με την Εγνατία Οδό και έχει προϋπολογισμό 248 εκατομμυρίων ευρώ, συμμετέχουν επίσης οι ίδιοι τρεις μεγάλοι όμιλοι. Στο πακέτο περιλαμβάνεται και η κατασκευή του νέου Αντικαρκινικού Νοσοκομείου «Θεαγένειο» στη Θεσσαλονίκη, έργο ύψους 350,5 εκατομμυρίων ευρώ, καθώς και οι φοιτητικές εστίες του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με προϋπολογισμό 105 εκατομμυρίων ευρώ.