Τον νέο ΚΟΚ θα τον πληρώσει ακριβά η κυβέρνηση. Ήδη δύο δημοσκοπήσεις είχαν κακά μαντάτα...

«Κραυγή αγωνίας» Mercedes-Benz: Η «πράσινη» απάτη τελειώνει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία

Ο επικεφαλής της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Mercedes-Benz και της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), Ola Kallenius, προχώρησε σε δηλώσεις-«κραυγή αγωνίας» στη γερμανική εφημερίδα Handelsblatt, προειδοποιώντας για επικείμενη κατάρρευση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας εξαιτίας των «πράσινων» κανόνων της ΕΕ. Οι κανόνες αυτοί προβλέπουν την απαγόρευση πώλησης καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ από το 2035. «Πρέπει να αντιμετωπίσουμε την αλήθεια κατάματα. Διαφορετικά, θα φτάσουμε στα όριά μας», τόνισε ο Kallenius, προσθέτοντας πως χωρίς αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία «θα καταρρεύσει». Την ίδια άποψη εξέφρασαν σε δηλώσεις τους και οι επικεφαλείς της BMW και VW. Η ευρωπαϊκή βιομηχανία βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση, καθώς δεν μπορεί να ακολουθήσει τεχνολογικά τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα, ενώ οι «πράσινοι» κανονισμοί των γραφειοκρατών των Βρυξελλών αλλά και οι δασμοί του Τραμπ έχουν επιδεινώσει ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Στις αρχές Αυγούστου, η Volkswagen ανακοίνωσε ότι οι δασμοί που επέβαλε ο τότε πρόεδρος των ΗΠΑ, Donald Trump, προκάλεσαν ζημίες ύψους 1,3 δισεκατομμυρίων ευρώ. Το 2020, η Ευρώπη κατείχε το 21,7% της παγκόσμιας παραγωγής αυτοκινήτων. Μέσα σε πέντε χρόνια, το 2025, το ποσοστό αυτό είχε μειωθεί στο 18%, σύμφωνα με την S&P Global Mobility.

ΕΕ: Η «ανύπαρκτη» βιομηχανικά Ελλάδα δεν κινδυνεύει από δασμούς

Μία νέα μελέτη οικονομολόγων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επιχειρεί να αναλύσει την έκθεση κάθε χώρας στους αμερικανικούς δασμούς, με έμφαση στις επιπτώσεις στην απασχόληση. Με απλά λόγια, υπολογίζει πόσες θέσεις εργασίας θα χάνονταν σε κάθε χώρα της ΕΕ λόγω των αμερικανικών δασμών. Όπως ήταν αναμενόμενο, η «ανύπαρκτη» βιομηχανία της Ελλάδας την κατατάσσει ανάμεσα στις λιγότερο ευάλωτες χώρες της ΕΕ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη μελέτη, η Ελλάδα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις της σχετικής λίστας, καθώς μόνο το 1,1% της συνολικής απασχόλησης σχετίζεται με εξαγωγές προς τις Ηνωμένες Πολιτείες. Ωστόσο, οι οικονομολόγοι επισημαίνουν ότι η χώρα κινδυνεύει περισσότερο από τις έμμεσες επιπτώσεις των δασμών, όπως η μείωση επενδύσεων και η υποχώρηση των τουριστικών ροών. Κλάδοι όπως τα φαρμακευτικά προϊόντα, τα μηχανήματα και τα μέταλλα θεωρούνται οι πιο εκτεθειμένοι στην ΕΕ. Φυσικά τα παραπάνω, δεν είναι για «πανηγύρια» καθώς η πολιτική αποβιομηχανοποίησης της χώρας που ξεκίνησε από τα τέλη της δεκαετίας του 70’ επί Καραμανλή και κορυφώθηκε στις δεκαετίες του 80’ και 90’ επί ΠΑΣΟΚ, ήταν η «βάση» όλων των οικονομικών δεινών της χώρας. Ας είχαμε βιομηχανία και ας ήμασταν ευάλωτοι σε δασμούς...

Ο λόγος που οι βουλευτές της ΝΔ απέφυγαν σαν «ναρκοπέδια» τα.. Αυγουστιάτικα πανηγύρια

Σαν «ναρκοπέδιο» απέφυγαν οι βουλευτές της ΝΔ τα Αυγουστιάτικα πανηγύρια των περιφερειών τους, καθώς η δυσαρέσκεια του αγροτικού κόσμου απέναντι στην κυβέρνηση, λόγω της καθυστέρησης στις αποζημιώσεις για τον τυφώνα Ντάνιελ και την ευλογιά των αιγοπροβάτων, αλλά και του ΟΠΕΚΕΠΕ, έχει χτυπήσει «κόκκινο». https://youtu.be/LaKS2-pzGj4 Έτσι, περιορίστηκαν σε επισκέψεις σε καφενεία και ταβέρνες, όπου επίσης «τα άκουσαν», αλλά τουλάχιστον από μικρότερο αριθμό δυσαρεστημένων. Βέβαια, η αλήθεια είναι πως οι βουλευτές δεν φταίνε σε τίποτα καθώς οι αποφάσεις σχετικά με τις αποζημιώσεις παίρνονται από τα «κεντρικά». Μάλιστα, αρκετοί έχουν ήδη καταθέσει και σχετικές κοινοβουλευτικές ερωτήσεις. Σε κάθε περίπτωση, όλοι έχουν στραμμένο το βλέμμα στις εξαγγελίες του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ, ελπίζοντας ότι θα αντιστραφεί το κλίμα

Ο Μ.Λαζαρίδης έριξε τη «βόμβα» για αύξηση του πλαφόν εισόδου στη Βουλή

Στις κούρσες μεγάλων αποστάσεων, οι δυνατές ομάδες έχουν έναν δρομέα ο οποίος ξεκινά την κούρσα σε ιδιαίτερα υψηλό τέμπο, προσπαθώντας να συμπαρασύρει τους υπόλοιπους δρομείς με σκοπό να τους κουράσει, ώστε οι δρομείς της ομάδας του να έχουν πιο εύκολο έργο στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα. Αυτός ο δρομέας έχει μείνει στην αθλητική αργκό ως «λαγός». Η έκφραση αυτή πέρασε και στην πολιτική, όπου ως «λαγός» θεωρείται ένα στέλεχος της κυβέρνησης με μικρότερο «ειδικό βάρος» , το οποίο βγαίνει και κάνει κάποιες δηλώσεις υποστηρίζοντας μια σχεδιαζόμενη κυβερνητική πολιτική, για να τεστάρει τις αντιδράσεις κοινωνίας και αντιπολίτευσης. Με αυτόν ακριβώς τον τρόπο ερμήνευσε η αντιπολίτευση τις δηλώσεις του βουλευτή της ΝΔ, Μακάριου Λαζαρίδη, στο Πρώτο Πρόγραμμα την προηγούμενη εβδομάδα, όπου υποστήριξε πως το πλαφόν εισόδου των κομμάτων στη Βουλή θα πρέπει να αυξηθεί έως και στο 7% (!). Οι δηλώσεις αυτές έρχονται σε μια περίοδο κατά την οποία «οργιάζουν» οι φήμες και οι πληροφορίες, που δημοσιεύονται συχνά-πυκνά στα ΜΜΕ, σχετικά με την επερχόμενη αλλαγή του εκλογικού νόμου για να διατηρήσει η ΝΔ πιο εύκολα την αυτοδυναμία. «Κατά την προσωπική μου άποψη, το όριο εισόδου στη Βουλή πρέπει να αυξηθεί. Στο 5, στο 6, στο 7; Αυτό είναι μια συζήτηση που πρέπει να γίνει», είπε, ο κ.Λαζαρίδης σπεύδοντας πάντως να προσθέσει πως θεωρεί ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν θα προχωρήσει σε μια τέτοια αλλαγή για τις εκλογές του 2027. Αυτό που πρέπει να σημειωθεί είναι ότι ο Μακάριος Λαζαρίδης δεν είναι ένας απλός βουλευτής Καβάλας, αλλά υπήρξε διευθυντής του γραφείου του Κυριάκου Μητσοτάκη στα χρόνια της αντιπολίτευσης και διατηρεί ακόμα στενές σχέσεις με τον πρωθυπουργό. Εδώ να προσθέσουμε πως, αν αποφασιστεί αυτή η αλλαγή, θα μπορούσε να περάσει σχετικά «ανώδυνα», καθώς όλα τα κόμματα εντός της Βουλής, εκτός της Νίκης, θα συμφωνούσαν στην αύξηση του πλαφόν στο 5%. Για πιο πάνω όμως, π.χ. στο 7%, εκεί ναι, θα υπάρξει αντιπαράθεση.

Aκυρώθηκε ο διαγωνισμός για το ΚΕΛ των Δήμων Ραφήνας-Πικερμίου και Σπάτων-Αρτέμιδας!

Δύο χρόνια πέρασαν μετά την προκήρυξη του διαγωνισμού για την κατασκευή και λειτουργία του για το πολυαναμενόμενο έργο του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων (ΚΕΛ) των Δήμων Ραφήνας-Πικερμίου και Σπάτων-Αρτέμιδας ο οποίος τελικά ακυρώθηκε! Το 2023 η ΕΥΔΑΠ είχε προκηρύξει διαγωνισμό για το έργο, που ξεπερνά τα 110 εκατομμύρια ευρώ, και οι προσφυγές που έγιναν για τον αποκλεισμό μεγάλων κατασκευαστικών εταιριών, έχουν ως αποτέλεσμα να γίνει μία «τρύπα» στο νερό, καθώς οι δικαστικές εμπλοκές που έχουν προκύψει, οδηγούν σε αδιέξοδο. Το μεγαλύτερο αδιέξοδο βέβαια το ζουν οι πολίτες της περιοχής (που είναι πολλές δεκάδες χιλιάδες) οι οποίοι θα συνεχίσουν να ζουν ποιος ξέρει για πόσα χρόνια με το γνωστό σύστημα των βόθρων. Εν έτει 2025 και ακόμα η Αττική έχει περιοχές που δεν διαθέτουν ολοκληρωμένο αποχετευτικό σύστημα! Η τελευταία εξέλιξη είναι ότι η Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών ακύρωσε όλες τις προσφορές των συμμετεχόντων κατασκευαστικών σχημάτων, οδηγώντας στον τερματισμό του διαγωνισμού. Η απόφαση αυτή, παράλληλα, μπλοκάρει την προσπάθεια της ΕΥΔΑΠ να αποκλείσει υποψήφιους αναδόχους που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον και διέθεταν ίσως και μεγαλύτερη εμπειρία σε τέτοια σύνθετα έργα. Μονόδρομο αποτελεί πια η έναρξη νέας διαγωνιστικής διαδικασίας, που όχι μόνο θα έχει νέα καθυστέρηση σε ένα απαραίτητο έργο, αλλά και πρόσθετο κόστος στον δρόμο για την επίλυση του ζητήματος των λυμάτων στην Ανατολική Αττική. Υπενθυμίζεται ότι η Ελλάδα έχει καταδικαστεί από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για το θέμα.

Η συνάντηση Πούτιν-Τραμπ στην Αλάσκα ήταν ένα ακόμα ράπισμα για την «σωστή πλευρά της Ιστορίας»

Στο  κόκκινο χαλί του  αεροδρομίου Έλμεντορφ – Ρίτσαρντσον, στην Αλάσκα, o N.Tραμπ έδειξε την εκτίμησή του στον Ρώσο πρόεδρο Β.Πούτιν στώνοντας του «κόκκινο χαλί» αλλά και δημιουργώντας στον ρωσικό εναέριο χώρο το περίφημο ρωσικό αστέρι! Δεν ξέρουμε κατά πόσο έγινε κατανοητό αυτό στην Ελλάδα και ειδικότερα στην κυβέρνηση Μητσοτάκη αλλά φάνηκε για μία ακόμα φορά πως το αφήγημα ότι η Ελλάδα βρίσκεται στην «σωστή πλευρά της ιστορίας» δεν ευσταθεί καθόλου. Στο μέγαρο Μαξίμου κατέστρεψαν  απερίσκεπτα, διακρατικές σχέσεις αιώνων, που άντεξαν σε όλα τα  διαφορετικά καθεστώτα, εκατέρωθεν. Ακόμα και επί κομμουνισμού οι σχέσεις με την τότε Σοβιετική Ένωση (Σοβιετική Ρωσία επί του πρακτέου) ήταν πολύ καλές. Τώρα έχουμε τις ίδιες τις ΗΠΑ να λένε πως η Ρωσία δικαιούται τα εδάφη που έχει καταλάβει με πολεμική προσπάθεια και βαρύ φόρο αίματος. Τι σκοπεύει να πράξει η ελληνική κυβέρνηση; Θα στραφεί και κατά της πολιτικής των ΗΠΑ με την ελπίδα ότι κάποτε θα επιστρέψουν οι Δημοκρατικοί στην εξουσία; Δεν ξέρουμε κατά πόσο το κατάλαβαν στην Ελλάδα αλλά ο Ν,Τραμπ είπε στον Β.Ζελένσκι ότι «εσύ ξεκίνησες τον πόλεμο», Δηλαδή με λίγα λόγια το δίκιο είναι με την Ρωσία. Τώρα τι έχουμε; Το σύνολο των Ευρωπαίων δογματικά να σπεύδει στην Ουάσινγκτον για να αρνηθούν την ήττα που έχουν υποστεί και να ζητήσουν την σνυέχιση του πολεμου μέχρι να κερδίσουν κάποτε οι... Ουκρανοί ακόμα κι αν χρειαστούν να περάσουν κάνα δύο αιώνες. Το πρόβλημα είναι ότι η κυβέρνηση κατάφερε να αποκοπεί απο τις ΗΠΑ και από την Ρωσία με μείζονα προβλήματα να απειλούν τον Ελληνισμό. Αντίθετα επιλέγει την προσέγγιση με την ΕΕ, της οποίας τα κράτη μέλη αδιαφορούν παντελώς για τα ελληνικά εθνικά συμφέροντα και μάλιστα πολλές φορές, όπως στην περίπτωση της Ιταλίας με την Λιβύη, πάνε κόντρα σε αυτά! Και όμως παρόλα αυτά ο  Κ.Μητσοτάκης ενεπλάκη στην τηλεδιάσκεψη των «Προθύμων»! Για ποιο λόγο;