Τον νέο ΚΟΚ θα τον πληρώσει ακριβά η κυβέρνηση. Ήδη δύο δημοσκοπήσεις είχαν κακά μαντάτα...

Για ποιο λόγο ο Ν.Τραμπ δεν θέλει ποτέ να επιβάλει κυρώσεις στην Κίνα: Είναι κυρίαρχη στις εξαγωγές σπάνιων γαιών

Υπάρχουν ορισμένοι βασικοί λόγοι για τους οποίους δεν μπορούν να επιβληθούν κυρώσεις σε μία μεγάλη χώρα όπως η Κίνα και ο Ν.Τραμπ θέλει να το αποφύγει αυτό με κάθε τρόπο. Η Κίνα διαθέτει κάτι σε αφθονία που οι υπολοιποι δεν το έχουν και το χρειάζονται για την πρόοδό τους και την εημερία τους και αυτό είαι οι σπάνιες γαίες. Το CNBC αποκάλυψε ότι τον Ιούνιο η Κίνα εξήγαγε 3.188 τόνους σπάνιων γαιών μόνιμων μαγνητών, καταγράφοντας αύξηση +160% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα Μάιο. Οι περίφημες «σπάνιες γαίες» θεωρούνται πλέον αγορά στρατηγικής σημασίας για την παγκόσμια βιομηχανία υψηλής τεχνολογίας αλλά και για την πράσινη μετάβαση. Οι σπάνιες γαίες μόνιμοι μαγνήτες είναι ζωτικής σημασίας υλικά για πλήθος προηγμένων βιομηχανικών εφαρμογών, όπως ηλεκτρικά οχήματα, ανεμογεννήτριες, ηλεκτρικοί κινητήρες υψηλής απόδοσης και τηλεπικοινωνιακά συστήματα. Η Κίνα, κατέχοντας πάνω από το 80% της παγκόσμιας προσφοράς, διατηρεί ηγεμονική θέση σ’ αυτή την αλυσίδα αξίας των σπάνιων γαιών. Η εκρηκτική αύξηση +160% στις εξαγωγές του Ιουνίου ίσως να οφείλεται σε βραχυπρόθεσμες κινήσεις κινεζικών εταιρειών για να αξιοποιήσουν ευνοϊκές τιμές ή για να προλάβουν νέες ρυθμίσεις και δασμούς. Το θέμα είναι ότι η διεθνής ζήτηση αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο και προς το παρόν μόνον η Κίνα μπορεί να ικανοποιήσει τη ζήτηση. Αυτά για να γίνει κατανοητό πόσο γραφικοί ήταν αυτοί που ζητούσαν από Ν.Τραμπ και ΕΕ να επιβάλουν κυρώσεις στην Κίνα επειδή... βοηθάει την Ρωσία και αγοράζει το πετρέλαιό της. Ειδικά στην ΕΕ καλύτερα να έκοβαν όλοι μαζί τα χέρια τους...

«Απιαστο» όνειρο για τον Έλληνα η κατανάλωση βόειου κρέατος

Ένα αληθινό δράμα έχει γίνει για τους Έλληνες καταναλωτές η βρώση βόειου κρέατος καθώς η τιμή του έχει «εκτοξευτεί». Βέβαια αυτό συμβαίνει σε όλες τις χώρες απλά στην Ελλάδα φαίνεται περισσότερο καθώς οι μισθοί είναι για γέλια. Το περιβόητο «Νew York Steak», η φημισμένη μπριζόλα των Αμερικανών, κατατάσσεται πλέον στα είδη πολυτελείας. Ποτέ άλλοτε το βόειο κρέας δεν ήταν τόσο ακριβό. Στην Αμερική, οι λιανικές τιμές του βόειου κρέατος με βάση τα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Γεωργίας, έχουν αυξηθεί στο ρεκόρ των 6,10 δολαρίων ανά λίβρα. Δηλαδή 10 ευρώ το κιλό. Τα τελευταία 3 χρόνια, οι τιμές του βόειου κρέατος αυξήθηκαν κατά περισσότερο από +50%, λόγω σοβαρής έλλειψης βοοειδών. Οι κτηνοτρόφοι έχουν μειώσει τα κοπάδια λόγω των υψηλών επιτοκίων, των ακριβών ζωοτροφών και της επίμονης ξηρασίας. Από την 1η Ιουλίου, το απόθεμα βοοειδών και μοσχαριών των ΗΠΑ ανερχόταν σε 94,2 εκατομμύρια. Αυτή είναι η χαμηλότερη ποσότητα, στα μέσα του έτους, από τότε που ξεκίνησαν οι μετρήσεις, το 1973, σύμφωνα με το Υπουργείο Γεωργίας. Υπάρχει μια υποψία ολιγοπωλίου στην Αμερικανική οικονομία. Τέσσερις μόνο εταιρείες ελέγχουν πλέον το 85% της επεξεργασίας. Οι συσκευαστές επηρεάζουν το 62% της τελικής τιμής, έναντι μόλις 36% τη δεκαετία του ’80, Οι κτηνοτρόφοι φτωχαίνουν με χαμηλές αμοιβές—και οι καταναλωτές υποφέρουν από τους φουσκωμένους λογαριασμούς. Εδώ στην Ελλάδα; Απλώς δεν τρώνε βόειο κρέας και το έχουν «ρίξει» μαζικά στα... κοτόπουλα (το οποίο και αυτό έχει ακριβύνει αισθητά). Γιατί εδώ δεν υπάρχει ουσιαστική παραγωγή και οι εισαγωγές βόειου κρέατος έχουν γίνει πολύ ακριβές.

Μεγάλη μπίζνα τα σκουπίδια: Η ΔΕΗ θέλει να «χωθεί» και εκεί

Δεν είναι μόνο τα νερά για τα οποία η ΔΕΗ εμφανίζεται να έχει στρατηγικό ενδιαφέρον. Με ταχείς ρυθμούς φαίνεται να ξεδιπλώνεται και το σχέδιο της Επιχείρησης για την αναπτυξιακή επανατοποθέτησή της στην Δυτική Μακεδονία, με την ταυτόχρονη προώθηση δύο κρίσιμων επενδυτικών αξόνων: Την ανάπτυξη γιγαντιαίων data center και την ενεργειακή αξιοποίηση αποβλήτων. Το σχέδιο έχει αρχίσει να παίρνει σάρκα και οστά με τη ΔΕΗ να έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες για την υλοποίηση μονάδας ενεργειακής αξιοποίησης αποβλήτων (WtE), η οποία θα αποτελέσει πιλότο κυκλικής οικονομίας στην πρώην λιγνιτική περιοχή της Κοζάνης. Το πρώτο βήμα γίνεται με την πρόσληψη συμβούλου ενώ παράλληλα εξετάζονται πιθανά σενάρια χρηματοδότησης από εθνικά και κοινοτικά κονδύλια. Τελικά τα σκουπίδια θα αποδειχτούν η πιο μεγάλη μπίζνα του 21ου αιώνα και αυτό γιατί έχουν αυξηθεί σε τέτοιο βαθμό που σε λίγο θα χρειαστούμε άλλον πλανήτη για να μένουμε. Πραγματικότητα είναι ότι ακόμα και για ένα μικρό προϊόν που αγοράζει κάποιος είναι υποχρεωμένος να πετάξει μία συσκευασία που γεμίζει τουλάχιστον μία σακούλα...  Μετά αυτό που «μάρανε» τις κυβερνήσεις ήταν τα πλαστικά καλαμάκια.

Σςςς, ησυχία, η αντιπολίτευση κοιμάται (ή μάλλον κάνει διακοπές)

«Πυρά» δέχθηκε ο πρωθυπουργός από τον αντιπολιτευόμενο Τύπο για την  «καθυστερημένη» επιστροφή του στην Αθήνα από τις διακοπές του στα Χανιά, προκειμένου να ενημερωθεί και να συντονίσει την αντιμετώπιση των πυρκαγιών που πλήττουν ολόκληρη τη χώρα, και κυρίως την Αχαΐα. Θα περίμενε κανείς οι ηγέτες της αντιπολίτευσης να είχαν αδράξει την ευκαιρία και να είχαν κινηθεί πρώτοι, ώστε να εκμεταλλευτούν το ολιγοήμερο κενό που άφησε ο Μητσοτάκης, χτίζοντας ένα ηγετικό προφίλ που τόσο λείπει από όλους τους. Αμ δε! Πλην του Μητσοτάκη, μόνο δύο πολιτικοί αρχηγοί —κι αυτοί μικρότερων κομμάτων— διέκοψαν τις δικές τους διακοπές και βρέθηκαν στην Πάτρα για να ακούσουν τα παράπονα των πολιτών και να δουν με τα ίδια τους τα μάτια τις καταστροφές. Αυτοί ήταν ο Αλέξης Χαρίτσης και ο Στέφανος Κασσελάκης, οι οποίοι, αφού άκουσαν τους πυρόπληκτους, προχώρησαν σε επικριτικές δηλώσεις κατά της κυβέρνησης. Κανένας άλλος πολιτικός αρχηγός δεν έκρινε σκόπιμο να διακόψει τις διακοπές του και να πάει στο «πεδίο» και δεν μιλάμε για κανένα απομακρυσμένο χωριό, αλλά για την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας, που σημαίνει ότι μια επίσκεψη θα μπορούσε να συντονιστεί σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα και με ευκολία. Εξαίρεση αποτέλεσε ο Γιώργος Παπανδρέου, ο οποίος επισκέφθηκε την περιοχή με την ιδιότητά του ως βουλευτής Αχαΐας του ΠΑΣΟΚ. Αλήθεια, ποια ήταν η τελευταία φορά που θυμάστε αρχηγό αντιπολιτευόμενου κόμματος να πηγαίνει ανάμεσα στον κόσμο και να ακούει τα προβλήματά του; Μετά πάντως ας μην αναρωτιούνται στην αντιπολίτευση γιατί τους «γλεντάει» ο Μητσοτάκης συνεχώς… Πολιτική μόνο από το TikTok και το iPhone δεν γίνεται, πρέπει να λερώσεις και τα μανίκια.

Μ.Ηλιόπουλος: Ας ανάψει ένα κεράκι στην Παναγία, γλίτωσε δεύτερο συνεχόμενο κάζο η ΑΕΚ

Ένα κεράκι στην Παναγία θα πρέπει να ανάψει σήμερα ο Μάριος Ηλιόπουλος, μετά τη χθεσινή πρόκριση της ΑΕΚ στην παράταση επί του… Άρη Λεμεσού, για την επόμενη φάση των προκριματικών του Conference. Όλοι αντιλαμβανόμαστε πως σε περίπτωση δεύτερου συνεχόμενου αποκλεισμού από την Ευρώπη, η παραμονή του στο «τιμόνι» της Ένωσης θα γινόταν πάρα πολύ δύσκολη. Η στήλη είχε προειδοποιήσει πως τόσο οι καθυστερημένες μεταγραφές, όσο και η έλευση —κι αυτή καθυστερημένη— ενός προπονητή με «αναιμικό» βιογραφικό όπως ο Νίκολιτς, δεν αποτελούν την εγγύηση επιτυχίας που χρειάζεται η ΑΕΚ μετά την περσινή καταστροφική χρονιά. Έτσι, χθες χρειάστηκε την παράταση για να «λυτρωθεί» στην έδρα της απέναντι στον Άρη Λεμεσού, ο οποίος έχει budget το 1/5 (και αν) από αυτό της ΑΕΚ. Βέβαια, τα δύσκολα είναι μπροστά για την ΑΕΚ και τον Ηλιόπουλο, αφού στον τελευταίο γύρο των προκριματικών έχει να αντιμετωπίσει την πανίσχυρη Άντερλεχτ. Ίσως, τελικά, χρειαστεί και… δεύτερο κεράκι.

«Μπάσιμο» κοσοβάρικων supermarket στην Ελλάδα;

Με μεγάλο ενδιαφέρον παρακολουθεί ο κλάδος των σούπερ μάρκετ τις κινήσεις της κοσοβάρικης αλυσίδας Viva Fresh, η οποία έχει ξεκινήσει «ντεμαράζ» εξαγορών στα Βαλκάνια, με πληροφορίες να τη θέλουν να εξετάζει και την αγορά της Ελλάδας. Η εταίρα του Xhevdet Rexhepi διαθέτει ήδη πάνω από 100 καταστήματα στο Κόσοβο, ενώ έχει και δεκάδες στη Βόρεια Μακεδονία. Η Viva Fresh πρόσφατα εξαγόρασε τη δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ της Αλβανίας, την Spar Albania, έναντι 36,4 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, η εξαγορά αυτή χρηματοδοτήθηκε με ευρωπαϊκά κεφάλαια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης. Πολλοί παράγοντες της αγοράς θεωρούν πιθανό η Viva Fresh να εκμεταλλευτεί τη μεγάλη ρευστότητα που παρατηρείται αυτή την περίοδο στην αγορά των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, προκειμένου να κάνει «μπάσιμο».