Αυτό με τον Λίβυο Αρχηγό ΓΕΕΘΑ πόσο τυχαίο ήταν άραγε;

Eλλάδα: Η χώρα των συνταξιούχων! – 48.000 νέοι συνταξιούχοι σε 3 μήνες!

Η πιθανή σύνδεση του προσδόκιμου ζωής με την ηλικία συνταξιοδότησης εκτόξευσε τις συνταξιοδοτήσεις των Ελλήνων στο πρώτο τρίμηνο του έτους με αποτέλεσμα η χώρα να αποκτήσει 48.000 νέους συνταξιούχους! Tο ενδεχόμενο αύξησης των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης που μπαίνει στο τραπέζι από τους δανειστές της χώρας, έχει ωθήσει δεκάδες χιλιάδες ασφαλισμένους από τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα στην «έξοδο», προκειμένου να γλυτώσουν τυχόν επιβαρυντικές διατάξεις. Την επιμήκυνση του επαγγελματικού βίου στη χώρα μας προβλέπει και η τελευταία Έκθεση για τις Προοπτικές Απασχόλησης του ΟΟΣΑ (OECD Employment Outlook 2025), που επισημαίνει πως η μέση ηλικία εξόδου από την αγορά εργασίας στην Ελλάδα διαμορφώνεται στα 59,7 έτη για τις γυναίκες και στα 63,2 έτη για τους άνδρες, και συνιστά μία από τις χαμηλότερες στην ευρωπαϊκή κατάταξη. Και αυτό δεν είναι καλό κατά τον ΟΟΣΑ, που θέλει να εργαζόμαστε μέχρι λίγο πριν πεθάνουμε! Και μιλάνε για το το παράδειγμα της Δανίας, που αύξησε τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης στα 70 έτη για όσους ασφαλισμένους είναι σήμερα έως 55 ετών! Απλά να σημειώσουμε ότι λόγω της γήρανσης του πληθυσμού οι Έλληνες εις το γένος, εργαζόμενοι, είναι πλέον σχεδόν όσοι και οι συνταξιούχοι. Οι Αλβανοί και οι λοιποί αλλοδαποί που ήρθαν τα τελευταία 35 χρόνια στην Ελλάδα, είναι οι υπόλοιποι ενεργοί εργαζόμενοι...

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Το μυστήριο με το «σοβαρό περιστατικό» σε πτήση της Aegean προς Ελβετία

Ένα «περίεργο» συμβάν σε πτήση της Aegean από Αθήνα προς Γενεύη μετέφερε αξιόπιστη πηγή της στήλης από την Ελβετία, η οποία παρακολουθεί ενδελεχώς τα δεδομένα πτήσεων, με έμφαση στις πτήσεις cargo προς την Αφρική και την Ανατολική Ευρώπη. Έτσι, ξαφνιάστηκα όταν την προηγούμενη εβδομάδα μου έστειλε μήνυμα, ενημερώνοντάς με, στην γαλλική γλώσσα, για ένα σοβαρό περιστατικό που σημειώθηκε στις 27 Νοεμβρίου 2024, στην πτήση A3-854 της Aegean από Αθήνα προς Γενεύη. Σύμφωνα με όσα μου είπε, το αεροσκάφος Airbus A320 της εταιρίας «έγλυψε» το έδαφος, ενώ βρισκόταν σε απόσταση χιλιομέτρων από τον αεροδιάδρομο. Πρόσθεσε πως το περιστατικό ερευνάται και σύντομα θα υπάρξει επίσημη ανακοίνωση από τις ελβετικές αρχές. Όπως γίνεται αντιληπτό, αν και προερχόταν από εξαιρετικά αξιόπιστη πηγή, δυσκολεύτηκα να πιστέψω ότι θα μπορούσε να έχει συμβεί κάτι τέτοιο χωρίς να έχει διαρρεύσει πουθενά. Έτσι, περίμενα την επίσημη ανακοίνωση των ελβετικών αρχών, η οποία ήρθε την Παρασκευή και επιβεβαίωσε πλήρως την πληροφορία. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το αεροπλάνο βρέθηκε στα 30 μέτρα(!) από το έδαφος στα 6 χιλιόμετρα (3,3 ναυτικά μίλια) από τον αεροδιάδρομο σε σημείο όπου θα έπρεπε κανονικά να βρίσκεται σε ύψος 335 μέτρων(!), κάτι που το κατατάσσει σε «σοβαρό περιστατικό» το οποίο ερευνάται. Το αξιόπιστο σάιτ Avition Herald αναφέρει: «Το πλήρωμα εκτέλεσε διαδικασία απογόρευσης προσγείωσης (go-around), επανατοποθετήθηκε για νέα προσέγγιση στον διάδρομο 22 και προσγειώθηκε χωρίς περαιτέρω πρόβλημα περίπου 18 λεπτά αργότερα.» «Στις 25 Ιουλίου 2025, η Ελβετική Αρχή Διερεύνησης Ασφάλειας Μεταφορών (SUST) ανέφερε ότι το συμβάν κατατάσσεται ως σοβαρό περιστατικό και βρίσκεται υπό διερεύνηση.» Είναι επιτακτική ανάγκη να ακούσουμε τη θέση της Aegean για το περιστατικό, καθώς πρόκειται για εταιρεία με «αστραφτερό» μητρώο στα θέματα ασφαλείας.

«Επίθεση αγάπης» Π.Καμμένου σε Γ.Δημητριάδη

Το εγκώμιο του Γρηγόρη Δημητριάδη έπλεξε ο πρώην ΥΠΑΜ Πάνος Καμμένος σε πρόσφατη συνέντευξή του, κάνοντάς μας να αναρωτιόμαστε αν υπάρχει περίπτωση επιστροφής του στην πολιτική, έστω και από το «παράθυρο», καθώς το τελευταίο διάστημα εμφανίζεται όλο και πιο συχνά στο προσκήνιο. «Για τον Κυριάκο Μητσοτάκη είναι μεγάλη απώλεια ο Γρηγόρης Δημητριάδης», είπε ο Καμμένος και πράγματι έχει απόλυτο δίκιο. «Ο Δημητριάδης είναι ένας άνθρωπος με τον οποίο εγώ είχα επαφή. Τον ξέρω από παιδί, είναι χρήσιμος για τη χώρα. Μακάρι να επιστρέψει. Το θεωρώ απαραίτητο. Είναι απαραίτητο», πρόσθεσε και μάλιστα προχώρησε και ένα βήμα παραπέρα δηλώνοντας ότι η παρουσία του στην κυβέρνηση είναι ζήτημα εθνικού συμφέροντος! «Δύο άνθρωποι είναι αυτοί οι οποίοι θα μπορέσουν να διαφυλάξουν και την πολιτική της πατρίδος και της παρατάξεως και της χώρας. Είναι ο Γρηγόρης Δημητριάδης ανεξάρτητα του τι του ρίξανε επάνω του διότι είχε τα θέματα των απόρρητων, όπως παλαιότερα ο Γρυλλάκης και ο Τόμπρας, και ο Στέλιος Νικηφοράκης. Θεωρώ ότι έπρεπε να στηριχθεί ο Δημητριάδης. Ξέρω ότι τουλάχιστον όσον αφορά στα διεθνή, ήταν από τους ανθρώπους οι οποίοι είχαν τη δύναμη να διαπραγματευτούν, να δίνουν λύσεις και να κρατάνε ισορροπίες». Οι φιλοφρονήσεις του Καμμένου προς την πλευρά του Δημητριάδη έρχονται σε μια περίοδο όπου πληθαίνουν οι φήμες που θέλουν τον Δημητριάδη να επιστρέφει (επίσημα, γιατί ανεπίσημα δεν έφυγε ποτέ) σε πόστο στη Νέα Δημοκρατία, ειδικά ενόψει της προεκλογικής περιόδου. Την ίδια στιγμή, ο Καμμένος έχει αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο της επιστροφής του στην πολιτική για να σταματήσει τον… Αντώνη Σαμαρά. Βέβαια, η στήλη δεν βλέπει πώς, στην παρούσα φάση, ο Καμμένος θα μπορούσε να επιστρέψει στη Νέα Δημοκρατία πριν τις εκλογές, καθώς εδώ και 6 χρόνια η ρητορική της κυβέρνησης Μητσοτάκη βασίζεται στη δαιμονοποίηση της περιόδου διακυβέρνησης Τσίπρα. Παρόλα αυτά, η επιστροφή του ως επικεφαλής κόμματος που θα απορροφηθεί από τη Νέα Δημοκρατία μετεκλογικά, δεν μπορεί να αποκλειστεί. Βρε, λες;

Ο Μ.Σάλλας ζητά σχέδιο 250 εκατ. ευρώ για να «σωθεί» η Αθήνα από την υπερτουριστικοποίηση

Σε μία σωστή τοποθέτηση – αν και επιτρέψτε μας να τη θεωρούμε κάπως υποκριτική – προχώρησε ο πρώην επικεφαλής της Τράπεζας Πειραιώς, Μιχάλης Σάλλας, μέσα από άρθρο του στο Βήμα, σχετικά με την υπερτουριστικοποίηση της Αθήνας. Ο ίδιος προτείνει ένα εκτεταμένο πρόγραμμα έργων ύψους 250 εκατομμυρίων ευρώ, μέσω του οποίου θα γίνουν μια σειρά από παρεμβάσεις και θα αναβαθμιστούν διάφορες υπηρεσίες και υποδομές που έχουν επιβαρυνθεί λόγω της υπερτουριστικοποίησης. Ο Μιχάλης Σάλλας επισημαίνει χαρακτηριστικά: «Η Αθήνα έχει αλλάξει δραματικά σαν εικόνα και σαν σκηνικό, αλλά χωρίς υπόβαθρο, χωρίς υποδομές, με κίνδυνο η προβαλλόμενη τουριστική αύξηση από επιτυχία να εξελίσσεται σε εφιάλτη». Ανάμεσα σε όσα κατακρίνει, περιλαμβάνονται η «προπολεμική αποχέτευση», η «προβληματική διαχείριση απορριμμάτων», το τεράστιο κυκλοφοριακό, οι ταμπέλες με «τριτοκοσμική αισθητική», ενώ σημειώνει με ανησυχία: «Το ιστορικό κέντρο κινδυνεύει όχι από εισβολείς ή σεισμούς, αλλά από τη δική μας αδράνεια, την πλήρη απουσία σχεδιασμού και την καθημερινή φθορά της ανεξέλεγκτης τουριστικής εκμετάλλευσης». Την ίδια ώρα, η άναρχη τουριστική άνθηση επιτείνει τα προβλήματα: δεκαπλασιασμός των βραχυχρόνιων μισθώσεων, αύξηση 400% (!) σε εστιατόρια και μπαρ. «Το φαινόμενο της Αθήνας δεν είναι μία δημοτική διαχειριστική αστοχία. Είναι μία Αστική Ήττα, προϊόν της έλλειψης σχεδιασμού και υπευθυνότητας». «Για την συνεργασία Κράτους-Περιφέρειας-Δήμου δεν είμαι αισιόδοξος, παρά μόνο αν με κάποιο τρόπο το ανέθεταν σε ιδιώτες. Το σύνολο της δαπάνης ενός τέτοιου διετούς σχεδιασμού για την υλοποίηση του προγράμματος, δεν θα ξεπεράσει τα 200-250 εκ. ευρώ.» Ο κ. Σάλλας έχει δίκιο σε πολλά απ’ όσα λέει. Αναρωτιόμαστε, ωστόσο: γιατί πρέπει ένα τέτοιο σχέδιο να χρηματοδοτηθεί από το κράτος και όχι από τις τράπεζες; Αν, όπως υποστηρίζει, το ρίσκο είναι χαμηλό και η απόδοση κοινωνικά κρίσιμη, γιατί δεν καλεί τους τραπεζίτες να ανακοινώσουν ένα σχέδιο χρηματοδότησης για έργα «ανακούφισης» της Αθήνας; Μήπως ήρθε η ώρα οι τράπεζες να αναλάβουν την ευθύνη που τους αναλογεί και να σταματήσουν να περιμένουν τα πάντα από το κράτος και την ΕΕ;

«Βατερλό» για τις ελληνικές βιομηχανίες αλουμίνιου και χάλυβα η συμφωνία Ούρσουλα-Τραμπ

«Εξέλεξε κλόουν, ετοιμάσου για τσίρκο», λέει μια πολύ γνωστή αγγλοσαξονική ρήση, η οποία ταιριάζει γάντι στις εμπορικές διαπραγματεύσεις ΗΠΑ–ΕΕ και στην Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν προσωπικά. Αν και η ΕΕ ξεκίνησε με τυμπανοκρουσίες, ειρωνείες και υποτιμητικά σχόλια για τον Τραμπ και τους δασμούς του, τελικά, στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων «ξεβρακώθηκε». Αναμενόμενο βέβαια, αφού εκπροσωπούνταν από το «ανέκδοτο» που ονομάζεται φον ντερ Λάιεν, η οποία μάλιστα, μετά το τέλος των συνομιλιών χαρακτήρισε τον Ντόναλντ Τραμπ «σκληρό αλλά δίκαιο», δημιουργώντας συνειρμούς… «άλλου τύπου». Σε κάθε περίπτωση, τη «νύφη» για την διαπραγματευτική ανυπαρξία της ΕΕ θα την πληρώσουν (και) οι ελληνικές επιχειρήσεις, συγκεκριμένα, οι επιχειρήσεις αλουμινίου και χάλυβα, οι οποίες εξήγαν σημαντικό ποσοστό της παραγωγής τους στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με τη νέα συμφωνία, οι εξαγωγές αυτές θα υπόκεινται πλέον σε δασμούς 25%. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), οι ελληνικές εξαγωγές αλουμινίου και χάλυβα προς τις ΗΠΑ διαμορφώθηκαν το 2024 στα 201,71 εκατ. ευρώ. Δεδομένου ότι η συνολική αξία των ελληνικών εξαγωγών προς τις ΗΠΑ το 2024 ανήλθε σε περίπου 2,41 δισ. ευρώ, προκύπτει ότι οι εξαγωγές αλουμινίου και χάλυβα αντιπροσωπεύουν το 8,4% του συνόλου, ποσοστό διόλου ευκαταφρόνητο. Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι ορισμένα προϊόντα αλουμινίου συγκαταλέγονται μεταξύ των 30 κορυφαίων (βάσει αξίας) ελληνικών εξαγώγιμων προϊόντων προς τις ΗΠΑ. Άλλη φορά (εάν ποτέ υπάρξει) ας είμαστε πιο προσεκτικοί σε ποιους αναθέτουμε να διαπραγματευτούν για λογαριασμό μας.

Έξαλλοι οι δήμαρχοι με το σχέδιο για το νερό: «Η αυτοδιοίκηση τελείωσε»

«Στα κάγκελα» βρίσκονται από χθες όλοι οι δήμαρχοι της περιφέρειας, μετά τις ανακοινώσεις του Πρωθυπουργού για τη συγχώνευση άνω των 700 υδρευτικών εταιρειών – οι περισσότερες υπό δημοτικό έλεγχο – σε μία ενιαία εταιρεία, η οποία θα τεθεί υπό την εποπτεία της ΔΕΗ και του CEO της, κ. Γ. Στάσση. Ουσιαστικά, ο Πρωθυπουργός επιδιώκει να δημιουργήσει το μοντέλο «μία εταιρεία – μία χώρα», μετατρέποντας τη ΔΕΗ σε μία από τις ελάχιστες εταιρείες multi-utility στον κόσμο, με δραστηριότητες σε όλες τις μορφές ενέργειας, στα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα και πλέον και στον τομέα του νερού. Ωστόσο, το σχέδιο αυτό, όπως μου είπε δήμαρχος ενός από τους μεγαλύτερους δήμους της περιφέρειας, ουσιαστικά θα εξαλείψει την όποια ελάχιστη ανεξαρτησία έχουν απομείνει στις περιφερειακές δημοτικές αρχές. «Αν περάσει το νομοσχέδιο για το νερό, η αυτοδιοίκηση τελείωσε», τόνισε χαρακτηριστικά. Κι αυτό διότι οι δημοτικές εταιρείες ύδρευσης αποτελούν μία από τις βασικότερες πηγές εσόδων των περιφερειακών δήμων. Χωρίς αυτές, οι δήμοι ουσιαστικά παύουν να έχουν ανεξάρτητο προϋπολογισμό, καθώς τα έσοδα από τα δημοτικά τέλη είναι "αστεία". Ένα από τα βασικά αποτελέσματα του νομοσχεδίου είναι πως η κυβέρνηση θα αποκτήσει πλήρη έλεγχο επί των δημοτικών αρχών, οι οποίες θα υποβιβαστούν σε απλούς διαχειριστές κονδυλίων που θα δίνονται απευθείας από το κεντρικό κράτος. Πάντως, οι δήμαρχοι δεν σκοπεύουν να το αφήσουν έτσι και από τον Σεπτέμβριο ετοιμάζονται για δυναμικές κινητοποιήσεις. Ήδη, το πρώτο «καρφί» ήρθε από τον πλέον αρμόδιο: τον Πρόεδρο της Ένωσης Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης (Ε.Δ.Ε.Υ.Α.) και δήμαρχο Ρεθύμνου, κ. Γιώργο Μαρινάκη, ο οποίος δήλωσε πως οι δήμοι «δεν μπορούν να μην συμμετέχουν σε μια τόσο σοβαρή συζήτηση». Στη συνέχεια, κατήγγειλε(!) επιχειρηματικά σχέδια που, όπως υποστήριξε, κρύβονται πίσω από το κυβερνητικό σχέδιο. Η Ε.Δ.Ε.Υ.Α., η οποία εκπροσωπεί 125 εταιρείες ύδρευσης, εξέδωσε ανακοίνωση όπου εκφράζει έντονη αντίθεση στο νέο σχέδιο, προειδοποιώντας ότι θα επιφέρει κατακόρυφες αυξήσεις στους καταναλωτές (κάτι για το οποίο έχει ήδη προειδοποιήσει η στήλη), ενώ κατηγορεί την κυβέρνηση ότι δεν της έχει παράσχει καμία στήριξη – παρότι το ενεργειακό κόστος έχει εκτοξευθεί.