Αυτό με τον Λίβυο Αρχηγό ΓΕΕΘΑ πόσο τυχαίο ήταν άραγε;

Υπάρχει σύνδεση της υπόθεσης του πλοίου «BLUME» με τις συλλήψεις των λιμενεργατών;

Οι Αρχές, όπως είναι ήδη γνωστό από το πρωί, εξάρθρωσαν κύκλωμα που διακινούσε κοκαΐνη με βασικούς πρωταγωνιστές Έλληνες λιμενεργάτες και Αλβανούς διακινητές. Εύλογα όλοι αναρωτιούνται αν υπάρχει κάποια σύνδεση της υπόθεσης αυτής με αυτήν του πλοίου BLUME για το οποίο πριν μερικές ημέρες είχαμε τρεις συλλήψεις μετά από έρευνες 1,5 έτους για μια τεράστια ποσότητα κοκαΐνης, βάρους 4.223,75 κιλών, που εντοπίστηκε στις 18 Ιανουαρίου 2023 από τις ισπανικές αρχές ανοιχτά της Λας Πάλμας. Το κοινό και στις δύο υποθέσει είναι ότι τα ναρκωτικά ανήκουν σε Αλβανούς διακινητές. Μάλιστα το επίμαχο φορτίο του πλοίου ανήκει στον διαβόητο Αλβανό ναρκέμπορα Σαντέρ Πεμάι και δεν υπάρχει κανένας ουσιαστικός λόγος να μην ανήκει και τώρα σε αυτόν καθώς όλοι οι Αλβανοί διακινητές γι΄αυτόν εργάζονται. Ειδικότερα σήμερα δύο από τους επτά βασικούς λιμενεργάτες εντοπίστηκαν να παραλαμβάνουν σάκους με κοκαΐνη από κοντέινερ που μόλις είχε φτάσει στο λιμάνι του Πειραιά από τον Ισημερινό. Η διαδρομή των ναρκωτικών ξεκινούσε από λιμάνι του Ισημερινού, όπου δρούσε αντίστοιχη ομάδα εργαζομένων που διευκόλυναν τη φόρτωση ναρκωτικών σε εμπορευματοκιβώτια με προορισμό την Ελλάδα. Μόλις τα κοντέινερ έφταναν σε ελληνικό λιμάνι, επτά Έλληνες λιμενεργάτες αναλάμβαναν δράση. Αξιοποιώντας τη θέση τους, κατάφερναν να παραλάβουν το εμπόρευμα και να το παραδώσουν στους Αλβανούς διακινητές, έναντι ταρίφας 200.000 ευρώ για κάθε κοντέινερ. Το συγκεκριμένο φορτίο, που έφτασε τις πρώτες πρωινές ώρες της Δευτέρας, φαίνεται πως ήταν το ραντεβού που περίμεναν οι Αρχές για να ξετυλίξουν το κουβάρι της υπόθεσης. Δύο από τους επτά εμπλεκόμενους λιμενεργάτες προσέγγισαν με μηχανάκια το σημείο όπου είχε ανοιχτεί το κοντέινερ και παρέλαβαν σάκους με κοκαΐνη. Οι σάκοι φορτώθηκαν αμέσως σε πολυτελές αυτοκίνητο μάρκας Porsche, στο οποίο περίμενε ακόμη ένας συνεργός τους. Ακολούθησε επιχείρηση των διωκτικών αρχών, καθώς οι τρεις προσπάθησαν να διαφύγουν. Η Porsche, που αποδείχθηκε πως ανήκει σε έναν εκ των επτά λιμενεργατών, χρησιμοποιείτο συστηματικά για τη μεταφορά των ναρκωτικών. Εγκέφαλος του κυκλώματος φέρεται να είναι ένας 35χρονος Έλληνας, γνωστός στις Αρχές από παλαιότερη σύλληψη για υποθέσεις ναρκωτικών. Ο ίδιος είχε αναπτύξει δίκτυο επαφών με τους Αλβανούς διακινητές που, σύμφωνα με εκτιμήσεις, κάποιοι βρίσκονται ήδη εντός της ελληνικής επικράτειας. Η οργάνωση των λιμενεργατών δεν ήταν τυχαία. Ο καθένας είχε αναλάβει καίριο ρόλο μέσα στο λιμάνι: ένας είχε τη διαχείριση των καμερών για να «θολώνει» τα ίχνη, άλλος κανόνιζε τις βάρδιες ώστε όλη η ομάδα να εργάζεται ταυτόχρονα, διευκολύνοντας τη δράση τους. Η επικοινωνία τους γινόταν πάντα από κοντά, καθώς φρόντιζαν να μην μιλούν ποτέ στο τηλέφωνο για να μην εντοπιστούν. Οι Αρχές συνεχίζουν τις έρευνες, ενώ έχει εκδοθεί ένταλμα για τη σύλληψη των Αλβανών διακινητών που δεν έχουν εντοπιστεί ακόμη. Οι ανακριτικές Αρχές εξετάζουν πλέον αν το δίκτυο έχει εμπλοκή και σε άλλες μεταφορές ή αν υπήρξαν κι άλλα κοντέινερ που πέρασαν «κάτω από τη μύτη» των ελεγκτικών μηχανισμών. Το σίγουρο είναι πως με κάποιο τρόπο η υπόθεση αυτή συνδέεται με αυτήν του πλοίου και τους τρεις συλληφθέντες. Οι Αρχές πρέπει να ξετυλίξουν το «κουβάρι».

Ποιος μπορεί να διαψεύσει τις θέσεις του Γ.Βαρουφάκη;

Ένα ενδιαφέρον άρθρο δημοσιεύει στο Project Syndicate o οικονομολόγος και πρώην υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης για το «ελληνικό success story», που, όπως επισημαίνει, είναι περισσότερο εικονική πραγματικότητα παρά ουσιαστικό. «Η Ελλάδα είναι το νέο Ελ Ντοράντο των χρηματοπιστωτικών κύκλων. Έρχονται, αγοράζουν ένα κόκκινο στεγαστικό δάνειο στο 5% της ονομαστικής του αξίας, πετούν έξω την οικογένεια που ζει στο υποθηκευμένο διαμέρισμα, το πουλάνε στο 50% της αξίας του δανείου και –ιδού– αποκομίζουν δεκαπλάσια απόδοση. Στη συνέχεια, επενδύουν μέρος των κερδών σε ελληνικά κρατικά ομόλογα, απολαμβάνοντας ένα ωραίο, χωρίς ρίσκο περιθώριο αποδόσεων έναντι των γερμανικών ομολόγων, χάρη στη συνεχιζόμενη στήριξη της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας στο ελληνικό δημόσιο χρέος. Με δάνεια από ελληνικές τράπεζες –που ανακεφαλαιοποιήθηκαν από τους Έλληνες φορολογούμενους μέσω τεράστιων δανείων από άλλους Ευρωπαίους φορολογούμενους– μια κρατική γερμανική εταιρεία αγόρασε 14 κερδοφόρα αεροδρόμια (μεταξύ των οποίων της Μυκόνου και της Σαντορίνης), τα ανακαίνισε με ευρωπαϊκά κονδύλια που προορίζονταν για την Ελλάδα, και τώρα εισπράττει εντυπωσιακές αποδόσεις που επαναπατρίζονται στη Γερμανία μέσω Λουξεμβούργου. Το εθνικό εισόδημα σε ευρώ είναι περίπου το ίδιο με του 2009, το συνολικό διαθέσιμο πραγματικό εισόδημα είναι 41% χαμηλότερο και οι πραγματικοί μισθοί έχουν μειωθεί κατά 30%; Γιατί να σε απασχολήσουν οι οφειλές των πολιτών προς το κράτος, που έχουν εκτοξευθεί από το 21,5% του ΑΕΠ το 2009 στο 49,2% σήμερα, ή η τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος, που μετά την ιδιωτικοποίηση έχει αυξηθεί κατά 85%, ή τα ενοίκια που έχουν εκτιναχθεί κατά 93% την ίδια περίοδο; Άλλοι αναπτυξιακοί δείκτες δείχνουν την ίδια εικόνα. Ο αριθμός των γεννήσεων κατέρρευσε από 118.000 το 2009 σε λιγότερες από 63.000 το 2024». Ευχάριστο θα ήταν να ακούσουμε από πλευράς κυβέρνησης τον αντίλογο. Υπάρχει;    

Yπόθεση μεταφοράς 4,22 τόνων κοκαΐνης του πλοίου BLUME: Ποιος βρίσκεται από πίσω;

Τι θα γίνει με μερικούς - ελάχιστους- εφοπλιστές και τα φορτία ναρκωτικών που μεταφέρουν; Και όχι μόνο μικροεφοπλιστές, γιατί η «επιδημία» έχει κτυπήσει και μεγαλύτερους. Στην τελευταία περίπτωση έχουμε την υπόθεση τριών συλλήψεις μετά από έρευνες 1,5 έτους για μια τεράστια ποσότητα κοκαΐνης, βάρους 4.223,75 κιλών, που εντοπίστηκε στις 18 Ιανουαρίου 2023 από τις ισπανικές αρχές στο φορτηγό πλοίο BLUME, σημαίας Τόγκο, ανοιχτά των ακτών Λας Πάλμας. Βγήκε τώρα ο εφοπλιστής για του δικηγόρου του και λέει «Δικό μου ήταν το καράβι, δεν έχω καμία σχέση με το φορτίο και... απορώ γιατί επιμένουν οι αρχές και κάνουν έρευνες».  Στην Ισπανία έχουν καταδικαστεί 15 άτομα για την υπόθεση και η εκτιμώμενη αξία της κοκαΐνης ανέρχεται στα 164 εκατομμύρια ευρώ. Το πλοίο είχε εξαγοραστεί το 2022 από την εταιρεία Rentoor Chartering και λειτουργούσε υπό τη διαχείριση της Dignatio Corp — και οι δύο με έδρα τις Νήσους Μάρσαλ. Αυτές οι δύο εταιρείες είχαν ιδρυθεί από τον 68χρονο πρώην αστυνομικό, ο οποίος φέρεται να έχει ποινικό μητρώο. Το πλοίο μετονομάστηκε και μεταπωλήθηκε σε τουρκική εταιρεία τον Μάιο. Αναφορικά με τον 26χρονο γιο του 68χρονου (εμφανιζόμενου ως πλοιοκτήτη) και την υπάλληλο της εταιρείας που επίσης έχουν συλληφθεί, υπήρξε διαφωνία ανακριτή και εισαγγελέα και την τελική απόφαση θα λάβει το δικαστικό συμβούλιο. Και οι τρεις παρουσιάστηκαν την Παρασκευή ενώπιον εισαγγελέα, κατηγορούμενοι –μεταξύ άλλων– για σύσταση και διεύθυνση διεθνούς εγκληματικής οργάνωσης διακίνησης ναρκωτικών από το 2021. Το επίμαχο φορτίο ανήκει στον διαβόητο Αλβανό ναρκέμπορα Σαντέρ Πεμάι, ενώ δύο από την ομάδα του είχαν συλληφθεί από τις ισπανικές αρχές ως συνοδοί του φορτίου. Κάπου εδώ εμπλέκονται και κάποιοι αστυνομικοί της Δίωξης Ναρκωτικών που έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα. Και το κουβάρι, αντί να ξεμπλέκει, μπερδεύται... Η ερευνητική ομάδα της στήλης έχει «αμολυθεί» για στοιχεία και σε λίγες ημέρες θα έχουνε νεότερα...

Τι συμβαίνει με την Premia και το ξενοδοχείο στα Κανάρια Νησιά; – Το ξενοδοχείο ανήκει σε μέτοχο της εταιρείας!

Περίεργα πράγματα ακούγονται στην αγορά για την Premia και την έκδοση νέων μετοχών. Και όλη αυτή η κατευθυνόμενη αερολογία για το ότι ο Αντετονκούμπο ή ο Σκλαβενίτης αγοράζουν μερίδιο από τις νέες μετοχές ειλικρινά μας προβληματίζει. Γιατί η εταιρία συστηματικά εκδίδει μετοχές με τεράστιο discount έναντι της εσωτερικής αξίας και ταυτόχρονα αγοράζει ακίνητα, σε εύλογη αξία. Με τον τρόπο αυτό απομειώνεται η αξία συμμετοχής των μετόχων μειοψηφίας αλλά δεν φαίνεται να συμβαίνει το ίδιο και με τους μεγαλομετόχους. Και αυτό δεν άλλαξε ούτε αυτή τη φορά όπου η αύξηση κεφαλαίου που ξεκίνησε με μεγάλη καθυστέρηση σε σχέση με τα αρχικώς ανακοινωθέντα αλλά γίνεται προς όφελος βασικών μετόχων αλλά και των νέων μετόχων έναντι των παλιών. Συγκεκριμένα η Premia ανακοίνωσε την υπογραφή συμφωνίας για... εξαγορά ξενοδοχείου στις Κανάριες Νήσους (Gran Canaria) έναντι ποσού 64 εκατομμυρίων ευρώ από τον όμιλο της NLTG (Nordic Leisure Travel Group) με 20ετή μίσθωση και ετήσιο καθαρό μίσθωμα 4,65 εκατομμυρίων ευρώ (triple net rent). Κάτι που αρχίζει και προβληματίζει γιατί ο πωλητής είναι ήδη μέτοχος με ποσοστό κοντά στο 10% στην Premia! Tο είχε αποκτήσει σε συμφωνία από προηγούμενη εξαγορά της Premia στα 1,36 ευρώ ενώ όπως ανακοινώθηκε στην αύξηση που τρέχει ο Petter Stordalen (μέσω εταιρείας ομίλου NLTG) θα συμμετέχει με ποσό 6,5 εκατομμυρίων ευρώ. Και έτσι σε μια εταιρία με εσωτερική αξία (NAV) 2,11 ευρώ, θα αποκτήσει μετοχές έναντι 1,30 ευρώ, δηλαδή με discount 38%. Πρόκειται για κίνηση που λειτουργεί και εκβιαστικά στη συμμετοχή των παλιών μετόχων μειοψηφίας. Οι πληροφορίες μάλιστα αναφέρουν πως άλλαξε συντονιστές τοποθέτησης και δύο συστημικές τράπεζες αποχώρησαν από τη διαδικασία ενώ τη θέση τους ανέλαβε η Optima Bank. Και η αποχώρηση των δύο συστημικών τραπεζών από τη διαδικασία θα πρέπει να εξηγηθεί από την Premia... Η Premia με βάση τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου έχει χαμηλά κεφάλαια από λειτουργικές δραστηριότητες 1,3 εκατ. ευρώ, προσαρμοσμένο ΕΒΙΤDA 4,9 εκατ. ευρώ, σύνολο επενδύσεων 526,5 εκατ. ευρώ και καθαρό δανεισμό 308,5 εκατ. ευρώ. Για το 2025 έχει δώσει εκτίμηση για συνολικά ενοποιημένα έσοδα μεταξύ €34εκατ. Και 35 εκατ.€ και λειτουργική κερδοφορία (Adjusted EBITDA) μεταξύ 22 εκατ.€ και 23 εκατ.€. Σήμερα αναζητά κεφάλαια 40 εκατ. ευρώ με τιμή διάθεσης των μετοχών 1,30 ευρώ και η δημόσια προσφορά θα ξεκινήσει στις 21 Ιουλίου και θα ολοκληρωθεί 23 Ιουλίου.

Η Ουγγαρία αρχίζει και «φλερτάρει» με την ιδέα του HUXIT από την ΕΕ! – Δηλώσεις Β.Ορμπάν

Ο Ούγγρος πρωθυπουργός Βίκτορ Οβμπάν για πρώτην φορά μίλησε για το ενδεχόμενο εξόδου από την Ευρωπαϊκή Ένωση! Στη συνέντευξή του στην διαδικτυακή πύλη Ultrahang, ο Orban άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο αποχώρησης της Ουγγαρίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση, προκαλώντας ισχυρούς κραδασμούς σε ολόκληρη την Ευρώπη. Όπως τόνισε χαρακτηριστικά: «Αν φτάσουμε σε ένα σημείο χωρίς επιστροφή, τότε η διαδικασία αποχώρησης μπορεί να ξεκινήσει». Παρότι ο Orban δεν φαίνεται διατεθειμένος να κινήσει άμεσα διαδικασίες αποχώρησης, οι δηλώσεις του αποτελούν ένα σαφές προειδοποιητικό μήνυμα: Η Ουγγαρία δεν θα ανεχτεί επ’ αόριστον την πίεση των Βρυξελλών. Αν η ΕΕ συνεχίσει να απομακρύνεται από τα ιδρυτικά της ιδεώδη, το σενάριο ενός “Huxit” (Hungary + Exit) μπορεί να πάψει να είναι απλώς θεωρητικό. Η Βουδαπέστη εξακολουθεί να βλέπει πλεονεκτήματα στη συμμετοχή της στην Ένωση, κυρίως σε οικονομικό επίπεδο. Ωστόσο, η υπομονή των Ούγγρων –όπως τονίζει ο ίδιος ο Όρμπαν– δεν είναι ανεξάντλητη. Η Ουγγαρία δεν θα αποδεχθεί τον προτεινόμενο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προϋπολογισμό της ΕΕ για το 2028–2034, καθώς προβλέπει την κατανομή ουγγρικών κονδυλίων στην Ουκρανία, έγραψε ο Orban σε ανάρτησή του στο Facebook, όπως σημείωσε ήδη από χθες το pronews.gr Η Βουδαπέστη θεωρεί ότι οι Βρυξέλλες παραβιάζουν την κυριαρχία των κρατών-μελών, επιχειρώντας να επιβάλλουν ένα ενιαίο πολιτικό και ιδεολογικό πλαίσιο που δεν ανταποκρίνεται στις εθνικές ιδιαιτερότητες. Ο Όρμπαν εκφράζει σταθερά την αντίθεσή του σε αυτή την «ομογενοποίηση», δίνοντας έμφαση στην εθνική ανεξαρτησία και τις παραδοσιακές αξίες της Ουγγαρίας. Παρά τις έντονες επικρίσεις του για την πορεία της Ένωσης, ο Orban εμφανίζεται προσεκτικός ως προς το αν η Ουγγαρία θα ακολουθήσει το παράδειγμα της Βρετανίας. «Μπορώ να υποσχεθώ στους Ούγγρους ψηφοφόρους ένα πράγμα: Aν δω ότι η παραμονή μας στην ΕΕ "δεν αξίζει πλέον τον κόπο", θα μιλήσω. Όμως σήμερα, ακόμη είναι πιο συμφέρον να αγωνιζόμαστε από μέσα για αλλαγή, παρά να φύγουμε», δήλωσε χαρακτηριστικά. Υπενθύμισε, το παράδειγμα του Brexit δείχνει πως η Ένωση που εγκατέλειψαν οι Βρετανοί δεν έχει καμία σχέση με την ΕΕ του 2004, όταν προσχώρησε η Ουγγαρία. Κατά τον ίδιο, η ΕΕ δεν έχει πλέον τη δυναμική να βελτιώσει την ευημερία των λαών της, αλλά αντίθετα «διαλύεται, εξατμίζεται, αποσυντίθεται». Aν η Ουγγαρία βγει από την ΕΕ, δεν έχει τίποτα να φοβάται: Στηρίζεται από τις ΗΠΑ, την Ρωσία και την Κίνα!

«Τα κρυπτονομίσματα αποτελούν το μεγαλύτερο “πλυντήριο” χρήματος από καταβολής κόσμου» λέει η… ΕΕ

Tα κρυπτονομίσματα αποτελούν τη μεγαλύτερη πρόκληση στην προσπάθειά της να εμποδίσει το βρόμικο χρήμα να διεισδύσει στο χρηματοπιστωτικό σύστημα της Ευρώπης, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή αρχή κατά του ξεπλύματος χρήματος… Ειδικότερα, η Bruna Szego, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Αρχής για την Καταπολέμηση του Ξεπλύματος Χρήματος (AMLA), δήλωσε στους Financial Times ότι η αγορά των κρυπτονομισμάτων αποτελεί σαφή προτεραιότητα, καθώς είναι «σημαντικά εκτεθειμένη σε κινδύνους που σχετίζονται με το ξέπλυμα χρήματος και τη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας». Η Ευρώπη χρειάζεται να βρίσκεται σε αυξημένη επαγρύπνηση απέναντι σε αυτούς τους κινδύνους, σημείωσε η Szego, επειδή «η αγορά μας είναι αρκετά κατακερματισμένη και πολλοί πάροχοι υπηρεσιών σχετικών με τα κρυπτονομίσματα επιδιώκουν να λάβουν άδειες λειτουργίας εδώ» βάσει του νέου πανευρωπαϊκού πλαισίου αδειοδότησης που τέθηκε σε εφαρμογή στις αρχές του έτους. Τα κρυπτονομίσματα ενέχουν αυξημένους κινδύνους, πρόσθεσε, εξαιτίας του διασυνοριακού χαρακτήρα τους, της ανωνυμίας την οποία προσφέρουν και της ταχύτητας με την οποία μπορούν να μεταφερθούν. Η AMLA, η οποία ιδρύθηκε πέρυσι και ανέλαβε επίσημα τις νομικές της αρμοδιότητες την 1η Ιουλίου, έδειξε την πρόθεσή της να επικεντρωθεί στον τομέα των κρυπτονομισμάτων προειδοποιώντας για τον κίνδυνο «ασυνεπών ελέγχων» μεταξύ των εθνικών ρυθμιστικών αρχών της ΕΕ.