«Άσφαιρες» και απροστάτευτες έρχονται οι FDI-Belharra! Απίστευτο;

Οι νέες αυξήσεις στα καύσιμα ξεκίνησαν και φέρνουν μειώσεις στα κρατικά έσοδα

Μπορεί στην κυβέρνηση να κρατάνε τον ΕΦΚ ψηλά για να εισπράττουν μεγάλους φόρους αλλά κάπου έχει ένα όριο και το όριο αυτό έχει φτάσει καθώς πλέον ξεκινά η αντίστροφη πορεία, δηλαδή όσο αυξάνεται η τιμή των καυσίμων τόσο πέφτει η κατανάλωση και τα κρατικά ταμεία. Από τις 13 Ιουνίου που ξεκίνησε η κρίση, η μέση τιμή της αμόλυβδης «τσίμπησε» ακόμα και 20 λεπτά το λίτρο (από 1,76 σε 1,96). Επιστημονικές έρευνες έχουν δείξει πως μια αύξηση 10% στην τιμή οδηγεί σε μείωση κατανάλωσης κατά 3–4%, που στην περίπτωση μας (+12,8%) μεταφράζεται σε περίπου 4–5,1% μείωση κατανάλωσης. Με την μέση ημερήσια κατανάλωσης βενζίνης στην Ελλάδα στα 8.281.000 λίτρα και με τον ΕΦΚ να αντιπροσωπεύει τα 70 λεπτά ανά λίτρο, χάνονται 231.000 – 290.000  ευρώ ανά ημέρα, ή 2,3–2,9 εκατ. ευρώ σε διάστημα 10 ημερών, αποκλειστικά από μία αύξηση 20 λεπτών… Οι υπολογισμοί είναι ενδεικτικοί του τι ζημιά μπορεί να πάθει το Δημόσιο σε περίπτωση που όχι μόνο διαρκέσει αλλά ενταθεί και άλλο η κρίση...

«Μαλλιά κουβάρια» μέτοχοι και διοίκηση στη ΓΣ της LAMDA

Ένταση επικράτησε στη Γενική Συνέλευση της LAMDA Development, καθώς οι μέτοχοι εξέφρασαν την αγανάκτησή τους προς τη διοίκηση τόσο για την απουσία μερίσματος, όσο και για την πτωτική πορεία της μετοχής τον τελευταίο χρόνο. Αναφορικά με τη χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας, το management απάντησε πως δεν μπορεί να κάνει τίποτα διαφορετικό, παρά μόνο να συνεχίσει να επενδύει στην ανάπτυξη της εταιρείας. Στο θέμα της διανομής μερίσματος, η απάντηση ήταν ξεκάθαρη: δεν προβλέπεται στο άμεσο μέλλον, καθώς το έργο ανάπτυξης στο Ελληνικό απαιτεί την επανεπένδυση κεφαλαίων.«Δεν μπορώ να απαντήσω αν θα διανεμηθεί μέρισμα από το 2027 και μετά», σημείωσε χαρακτηριστικά ο CEO Οδυσσέας Αθανασίου σε επανειλημμένες ερωτήσεις μετόχων, κάτι που πυροδότησε περαιτέρω την ένταση. Ο Οδυσσέας Αθανασίου βρέθηκε στο στόχαστρο όχι μόνο για το bonus που προβλέπεται να λάβει, αλλά και για τις παραθαλάσσιες βίλες, καθώς –όπως φάνηκε– αρκετοί μέτοχοι της LAMDA είναι αναγνώστες της στήλης και του υπενθύμισαν τη δήλωση της αδελφής του Πρωθυπουργού, Κατερίνας Μητσοτάκη, σύμφωνα με την οποία η εταιρεία πούλησε παραθαλάσσιες βίλες κοψοχρονιά. Σε μια από τις ελάχιστες στιγμές που φάνηκε να χάνει την ψυχραιμία του, ο Αθανασίου πρότεινε ειρωνικά σε μέτοχο... να αναλάβει ρόλο μεσίτη.

«Στριπτίζ» JP Morgan σε ΧΑ: Κανείς σοβαρός επενδυτής δεν θέλει αν επενδύσει σε αυτό!

Σε ένα ανεπανάληπτο «στριπτίζ» του κυβερνητικού αφηγήματος και των φιλοκυβερνητικών ΜΜΕ για το Χρηματιστήριο Αθηνών προχώρησε η JP Morgan η οποία σε έκθεση της έγραψε ότι κανένας σοβαρός επενδυτής δεν θέλει να επενδύσει σε αυτό! Όλα ξεκίνησαν όταν τις προηγούμενες ημέρες διακινούνταν σενάρια ότι το Χρηματιστήριο Αθηνών «έραβε κοστούμι», καθώς η JP Morgan ετοιμαζόταν να ζητήσει την αναβάθμισή του σε «ανεπτυγμένη αγορά» από τον δείκτη MSCI.Τελικά, το μόνο που έραψε ήταν η στολή του κλόουν, καθώς σήμερα ήρθε η έκθεση της JP Morgan, η οποία, ούτε λίγο ούτε πολύ, χαρακτήρισε το Χρηματιστήριο Αθηνών, αν όχι "της πλάκας", τουλάχιστον τρίτης κατηγορίας. Χαρακτηριστικά, η αμερικανική τράπεζα σημειώνει: «Κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους, έχουμε λάβει λιγότερες από 5 ερωτήσεις συνολικά για Νορβηγία, Αυστρία, Ιρλανδία και Πορτογαλία, αγορές με ανάλογο ή και μεγαλύτερο βάρος από την Ελλάδα στον δείκτη MSCI Europe. Πιστεύετε ότι η Ελλάδα θα προσελκύσει περισσότερο ενδιαφέρον από την Πορτογαλία ή την Ιρλανδία;» Και συνεχίζει: «Δεν έχουμε ακούσει ούτε έναν διαχειριστή κεφαλαίων ανεπτυγμένων αγορών να μας λέει ότι θέλει η Ελλάδα να ενταχθεί στο δικό του benchmark.» Με απλά ελληνικά, κανένα fund που επενδύει στα μεγάλα χρηματιστήρια του κόσμου — ΗΠΑ, Λονδίνο, Τόκιο κ.ά. — δεν θεωρεί το Χρηματιστήριο Αθηνών ελκυστικό προορισμό για επενδύσεις. Αντίθετα, είναι πιο ελκυστική για επενδυτές που επικεντρώνονται σε αναπτυσσόμενες αγορές, με άλλα λόγια επενδυτές «αμφιβόλου ποιότητας». Και εμείς αναρωτιόμαστε γιατί άραγε;Μήπως γιατί κανένας σοβαρός επενδυτής που διαχειρίζεται δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ δεν ρισκάρει να «παίζει» με μετοχές τύπου «Κλωνατέξ» και «Folli Follie» εταιρείες που από τη μία στιγμή στην άλλη μπορούν να καταρρεύσουν και να χάσει ΟΛΑ τα λεφτά του; Ακόμα και στις τράπεζες, που σήμερα πλασάρονται ως «σταθερές», πόσες φορές έχουν χάσει οι επενδυτές όλα τους τα χρήματα; Ποιος μπορεί να τους κατηγορήσει που δεν εμπιστεύονται μια αγορά, όπου μπορείς κυριολεκτικά ένα πρωί να ξυπνήσεις με μηδενικό κεφάλαιο;

Νέος τελωνειακός κώδικας: Η ΓΣΕΒΒΕ μιλά για εξοντωτικά πρόστιμα που έρχονται

Aπάλειψη διατάξεων που προβλέπουν εξοντωτικό πρόστιμο και διάκριση των έμμεσων φόρων και τελών από τα ποσά επί των οποίων υπολογίζεται η προμήθεια των τραπεζών στις ηλεκτρονικές συναλλαγές, ζητά με επιστολές της στο ΥΠΟΙΚ η ΓΣΕΒΒΕ. Συγκεκριμένα: Για τις τραπεζικές προμήθειες Η ΓΣΕΒΕΕ τονίζει ότι παρά τις παρεμβάσεις για τη μείωση των προμηθειών, το αντίτιμο που καλούνται να καταβάλλουν οι επιχειρήσεις στις τράπεζες για κάθε ηλεκτρονική συναλλαγή εξακολουθεί να είναι υπερβολικό. Το γεγονός μάλιστα ότι η προμήθεια υπολογίζεται στο σύνολο του ποσού είσπραξης, επομένως και στους έμμεσους φόρους που οι επιχειρήσεις εισπράττουν  και αποδίδουν στα κρατικά ταμεία, συνιστά εκ των πραγμάτων άδικη επιβάρυνση, αφού οι επαγγελματίες λειτουργούν ως έμμεσοι εισπρακτικοί μηχανισμοί του κράτους, επωμίζονται το διοικητικό βάρος της όλης διαδικασίας και χρεώνονται από τις τράπεζες το αναλογούν κόστος αυτών των ποσών. Η ΓΣΕΒΕΕ ζητά να υπάρξει διάκριση των ποσών επί των οποίων υπολογίζεται η προμήθεια, δηλαδή να αφαιρούνται από αυτό ΦΠΑ, ΕΦΚ και λοιπά τέλη που εισπράττονται μαζί με την αξία συναλλαγής. Απάλειψη εξοντωτικών προστίμων Η ΓΣΕΒΕΕ τοποθετείται αρνητικά και ζητά την απόσυρση των διατάξεων του υπό διαβούλευση νέου τελωνιακού κώδικα όπου προβλέπονται: Α. Ο δεκαπλασιασμός των προστίμων για διακίνηση χωρίς παραστατικά καθορίζοντας τα πρόστιμα από 500 σε 5.000 ευρώ για απλογραφικά και από 1.000 σε 10.000 ευρώ για διπλογραφικά βιβλία (άρθρο 213), με το σκεπτικό ότι σε μια περίοδο πρώτης εφαρμογής του ψηφιακού δελτίου αποστολής με πολλά προβλήματα να εντοπίζονται κατά την εφαρμογή, είναι αδιανόητο να δεκαπλασιάζονται το προβλεπόμενο πρόστιμο και μάλιστα με αναδρομικής ισχύ (από 02.06.25). Η ΓΣΕΒΕΕ επισημαίνει μάλιστα τον κίνδυνο επαγγελματίες να βρεθούν αντιμέτωποι με δυσθεώρητα πρόστιμα όχι για σκόπιμη απόκρυψη διακίνησης προϊόντων, αλλά για λάθη ή δυσλειτουργίες του συστήματος. Β. Η υποχρεωτική είσπραξη μέσω POS για IRIS πληρωμές (άρθρο 214), δηλαδή για συναλλαγές για τις οποίες εκδίδεται νόμιμη απόδειξη που διαβιβάζεται άμεσα στους ελεγκτικούς μηχανισμούς, δεν εξυπηρετεί κανένα σκοπό και στερεί τα πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης δυνατότητας (ταχύτητα και ευκολία). Τα πρόστιμα μάλιστα που προβλέπονται είναι εξοντωτικά παρά το γεγονός ότι οι συναλλαγές αυτές είναι νόμιμα καταγεγραμμένες. Συγκεκριμένα  επιβάλλεται πρόστιμο εξόντωσης ύψους 10.000 € για όσους τηρούν απλογραφικό λογιστικό σύστημα και 20.000 € για τους τηρούντες διπλογραφικό λογιστικό σύστημα, τα οποία μάλιστα διπλασιάζονται και τριπλασιάζονται σε περίπτωση επανάληψης της συγκεκριμένης παράβασης εντός πενταετίας. Η επιβολή προστίμου που μπορεί να ξεπερνά τον κύκλο εργασιών χιλιάδων επιχειρήσεων για νόμιμη και καταγεγραμμένη συναλλαγή που δεν δύναται να αποκρύπτεται, είναι καταφανώς άδικη και παράλογη. Η ΓΣΕΒΕΕ ζητά από το ΥΠΟΙΚ να αποσύρει και τις δύο επίμαχες διατάξεις που περιλαμβάνονται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο.