
Οι Αμερικανοί απαιτούν «έξωση» των Κινέζων της COSCO από το λιμάνι του Πειραιά και επιστροφή του σε ιδιοκτησία δυτικών συμφερόντων.
Η Αμερικανίδα πρέσβης Κίμπερλι Γκίλφοϊλ, χαρακτήρισε «ατυχές γεγονός» ότι το λιμάνι του Πειραιά πέρασε στα χέρια της COSCO και σημείωσε ότι υπάρχουν τρόποι να περιοριστεί η κινεζική επιρροή, με αμερικανικές υποδομές σε άλλα λιμάνια, ενώ άφησε υπόνοιες ακόμα και για αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος.
«Είναι πολύ σημαντικό ότι τόσοι πολλοί ενδιαφέρονται, σε ό,τι αφορά στις υποδομές, να έχουμε αμερικανικές υποδομές εδώ, προκειμένου να βοηθήσουν στη στήριξη της περιοχής, να βελτιώσουν, ίσως, την απόδοση από άλλα λιμάνια και περιοχές, για να αντισταθμίσουν την κινέζικη επιρροή στο λιμάνι του Πειραιά», είπε η Κίμπερλι Γκίλφοϊλ στην χθεσινή συνέντευξή της σε τηλεοπτικό σταθμό.
Στην συνέχεια μίλησε για την περίοδο κατά την οποία το λιμάνι του Πειραιά περιήλθε στην COSCO, σημειώνοντας ότι τότε «η Ελλάδα δεν διέθετε την απαιτούμενη σταθερότητα».
«Δυστυχώς εκείνη την εποχή, όπως είχε αναφέρει ο πρωθυπουργός σας, δεν υπήρχαν άλλοι πλειοδότες.
Ήταν μία περίοδος οικονομικής ύφεσης, τα πράγματα ήταν λίγο δύσκολα. Δεν υπήρχε τόση σταθερότητα στην Ελλάδα και νομίζω πως γι’ αυτό συνέβη.
Είναι ατυχές, αλλά νομίζω πως υπάρχουν τρόποι να παρακαμφθεί, να βρεθεί λύση».
Η Αμερικανίδα πρέσβης δεν έδωσε σαφή εξήγηση ως προς τους «τρόπους παράκαμψης» αλλά ήταν σαφέστατο πως η κινεζική παρουσία στον Πειραιά θα βρεθεί στο «στόχαστρο» των ΗΠΑ.
Σημειώνεται ότι οι Υπουργοί Οικονομικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενέκριναν την φορολόγηση των μικρών δεμάτων που εισάγονται στην ΕΕ από την Κίνα, αξίας κάτω των 150 ευρώ.
Η ΕΕ ελπίζει ότι θα μπορέσει να εφαρμόσει από το πρώτο τρίμηνο του 2026 αυτό το μέτρο, που έχει σκοπό να αντιμετωπίσει τη μαζική εισροή κινεζικών προϊόντων που παραγγέλλονται σε πλατφόρμες όπως το Temu ή το Shein και δεν τηρούν τους ευρωπαϊκούς κανόνες.
Το μέτρο προτάθηκε τον Φεβρουάριο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και επρόκειτο αρχικά να τεθεί σε εφαρμογή στα μέσα του 2028, μαζί με τη μεταρρύθμιση της τελωνειακής ένωσης.
Όμως οι χώρες μέλη και η Κομισιόν θέλουν να προχωρήσουν πιο γρήγορα και να το εφαρμόσουν από το πρώτο τρίμηνο του 2026, μέσω ενός μεταβατικού συστήματος που αναμένεται να εγκριθεί κατά την προσεχή σύνοδο υπουργών στις 12 Δεκεμβρίου.
Η φορολόγηση αυτών των μικρών δεμάτων αναμένεται εξάλλου να συνοδευθεί από έξοδα διεκπεραίωσης κάθε μικρού δέματος που εισέρχεται στην ΕΕ, τα περισσότερα από αυτά οποία προέρχονται από πλατφόρμες κινεζικής προέλευσης όπως το Shein ή το Temu.
Το ύψος αυτών των εξόδων δεν έχει ακόμη οριστεί, όμως οι Βρυξέλλες πρότειναν τον Μάιο να ανέρχεται στα δύο ευρώ ανά δέμα.
Όπως και αν έχει είναι σαφές ότι η φορολόγηση αυτή αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου σχεδιασμούς για τον περιορισμό της κινεζικής εμπορικής ισχύος.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.