Δημοκρατία έχουμε, ότι θέλουμε λέμε, έτσι Αλέξη;

Βήμα πίσω από Κ.Κυρανάκη μετά την «έφοδο» των ιδιοκτητών ταξί στο υπουργείο: «Θέλουμε διάλογο»

Σχετικά με τα έμφορτα ταξί, ο κ. Κυρανάκης ανακοίνωσε ότι μόνη εξαίρεση κίνησης στις λεωφορειολωρίδες θα έχουν τα οχήματα ειδικού τύπου που χρησιμοποιούν τα ΑΜΕΑ, αλλά και τα ταξί μηδενικών ρύπων, τα οποία θα αποκτήσουν πινακίδες σε ξεχωριστό χρώμα

Βήμα πίσω από Κ.Κυρανάκη μετά την «έφοδο» των ιδιοκτητών ταξί στο υπουργείο: «Θέλουμε διάλογο»

Με μήνυμα «υπέρ του διαλόγου, αλλά και με κόκκινες γραμμές απέναντι στον εκβιασμό», ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης μίλησε για τις αλλαγές στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τη λειτουργία των λεωφορειολωρίδων, τις σχέσεις με τον κλάδο των ταξί και τη φιλοσοφία της κυβέρνησης γύρω από τη βελτίωση των μεταφορών.

Την Πέμπτη, οι οδηγοί και ιδιοκτήτες ταξί βρέθηκαν στα κάγκελα της εισόδου του υπουργείου Μεταφορών όταν έγινε γνωστό ότι στην αντιπροσωπεία που προσκλήθηκε για διάλογο δεν ήταν ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος.

Ο κ. Κυρανάκης είχε καλέσει από εχθές αντιπροσωπεία των ταξί σε συνάντηση για διάλογο και μιλώντας σήμερα στο ραδιοφωνικό σταθμό του ΣΚΑΙ, σημείωσε ότι  «δεν μπορούμε να συνομιλούμε με όσους μπουκάρουν στα γραφεία και επιτίθενται λεκτικά σε υπαλλήλους του υπουργείου».

Σχετικά με τα έμφορτα ταξί, ο κ. Κυρανάκης εξήγησε ότι θα επιτρέπεται η επιβίβαση και η αποβίβαση, ανακοινώνοντας ότι μόνη εξαίρεση κίνησης στις λεωφορειολωρίδες θα έχουν τα οχήματα ειδικού τύπου που χρησιμοποιούν τα ΑΜΕΑ, αλλά και τα ταξί μηδενικών ρύπων, τα οποία θα αποκτήσουν πινακίδες σε ξεχωριστό χρώμα, με προτεραιότητα πάντα στην κίνηση των λεωφορείων.

Σε ό,τι αφορά την επιμέρους διάσταση απόψεων με τον πρώην υφυπουργό Βασίλη Οικονόμου ως προς τη χρήση λεωφορειολωρίδας, ο κ. Κυρανάκης δηλώνει ότι συνολικά η συνεργασία τους για όλα τα υπόλοιπα θέματα ήταν και είναι εξαιρετική, και η εκτίμηση αμοιβαία, κάτι που άλλωστε έχει εκφραστεί δημόσια και από τους δυο. Αναγνώρισε ότι η δημιουργία του νέου ΚΟΚ είναι έργο που αφορά τόσο την σημερινή όσο και τις προηγούμενες πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

«Σεβασμός στον πολίτη που χρησιμοποιεί το λεωφορείο»

Ο κ. Κυρανάκης εξήγησε ότι το νέο σύστημα ελέγχου στις λεωφορειολωρίδες, με κάμερες στα εμπρόσθια μέρη των λεωφορείων και αυτόματες ψηφιακές κλήσεις, αποσκοπεί στο να αποκατασταθεί η κυκλοφοριακή προτεραιότητα υπέρ των ΜΜΜ, όπως συμβαίνει σε κάθε σύγχρονη πόλη της Ευρώπης. Όπως τόνισε, «θέλουμε να δείξουμε επιτέλους σεβασμό στον άνθρωπο που περιμένει το λεωφορείο και αισθάνεται ότι κανείς δεν τον βλέπει».

Νέος στόλος

Ο Κυρανάκης ανέφερε ακόμη ότι έως το τέλος του 2025 θα ενταχθούν περίπου 1.000 νέα λεωφορεία στην Αττική, κυρίως ηλεκτρικά, ενώ πραγματοποιούνται ήδη νέες προσλήψεις οδηγών. Ο στόχος είναι η ενημέρωση δρομολογίων που γίνεται μέσω του app του ΟΑΣΑ να έχει τη μέγιστη δυνατή ακρίβεια και αξιοπιστία.

Νέος ΚΟΚ: Υποτροπές και point system

Ο νέος ΚΟΚ εισάγει σύστημα υποτροπής, με αυστηρότερες ποινές σε επαναλαμβανόμενες παραβάσεις: π.χ. χρήση κινητού χωρίς ατύχημα επιφέρει πρόστιμο 350 ευρώ, αλλά σε δεύτερη φορά φτάνει τα 1000 ευρώ, και στην τρίτη 2000 ευρώ με αφαίρεση διπλώματος για έναν χρόνο. Παράλληλα, ενεργοποιείται το νέο ψηφιακό point system, ώστε κάθε πολίτης να έχει πλήρη εικόνα του ιστορικού του.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.