Δημοκρατία έχουμε, ότι θέλουμε λέμε, έτσι Αλέξη;

Οι Έλληνες εφοπλιστές στηρίζουν την Ρωσία – Ποιοι ξεκίνησαν πάλι τις μεταφορές ρωσικού πετρελαίου

Αυτή την φορά οι μεταφορές γίνονται μέσω των βασικών και γνωστών ναυτιλιακών εταιρειών των εφοπλιστών

Οι Έλληνες εφοπλιστές στηρίζουν την Ρωσία – Ποιοι ξεκίνησαν πάλι τις μεταφορές ρωσικού πετρελαίου

Τρεις κορυφαίοι Έλληνες εφοπλιστές επανεκκίνησαν επίσημα τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου, για πρώτη φορά μετά το 2023 όπως αποκαλύπτει η στήλη «Έγκυροι Κύκλοι» του pronews.gr 

Συγκεκριμένα, πρόκειται για τους Γιάννη Αλαφούζο, Γιώργο Προκοπίου και Ανδρέα Μαρτίνο, των οποίων τα πλοία έχουν φορτώσει ρωσικό αργό πετρέλαιο επανειλημμένα από τον Μάρτιο και μετά.

Οφείλεται κατεξοχήν στην αλλαγή της αμερικανικής πολιτικής καθώς πλέον δεν αντιμετωπίζουν κυρώσεις με τη νέα διακυβέρνηση Τραμπ.

Σημειώνεται ότι η οικογένεια Μαρτίνου αντιμετώπισε πολλά προβλήματα με την πρότερη κυβέρνηση Μπάιντεν στις ΗΠΑ.

Ο Θανάσης Μαρτίνος ήταν ο Πολιτικός διοικητής του Αγίου Όρους από τον Οκτώβριο του 2019 μέχρι τον Ιούλιο του 2023 όταν και αναγκάστηκε να παραιτηθεί κατόπιν πιέσεων της τότε αμερικανικής κυβέρνησης.

Όταν γίνεται λόγος για «επίσημη» επανέναρξη, σημαίνει ότι οι μεταφορές πραγματοποιούνται από τις βασικές και γνωστές ναυτιλιακές εταιρείες των εν λόγω εφοπλιστών —κάποιες εκ των οποίων είναι και εισηγμένες στο χρηματιστήριο— και όχι μέσω μικρότερων ή «αόρατων» εταιρειών όπως συνέβαινε στο παρελθόν.

Η εξέλιξη αυτή συνδέεται με την πτώση της τιμής του ρωσικού πετρελαίου κάτω από τα 60 δολάρια ανά βαρέλι, το οποίο είναι και το όριο (price cap) που έχει τεθεί ώστε να αποφεύγονται κυρώσεις.

Η πτώση οφείλεται κυρίως στη σημαντική αύξηση παραγωγής από τη Σαουδική Αραβία.

Οι Έλληνες εφοπλιστές θεωρούν πλέον ότι το πολιτικό περιβάλλον στις ΗΠΑ με την κυβέρνηση Τραμπ είναι πιο ευνοϊκό, γεγονός που μειώνει τον κίνδυνο άμεσων αντιποίνων ή περιορισμών.

Σύμφωνα με την εταιρεία Vortexa, ελληνόκτητα πλοία μετέφεραν το 26% του ρωσικού αργού πετρελαίου που φορτώθηκε από λιμάνια της Βαλτικής και της Μαύρης Θάλασσας τον Απρίλιο, και το 30% τον Μάρτιο.

Τα ποσοστά αυτά είναι υπερδιπλάσια σε σχέση με το μερίδιο της ελληνικής ναυτιλίας στις αντίστοιχες μεταφορές νωρίτερα μέσα στο 2024.

Πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι τα πραγματικά ποσοστά πιθανόν να είναι ακόμη υψηλότερα, καθώς και κατά το διάστημα που η τιμή του ρωσικού πετρελαίου ξεπερνούσε τα 60 δολάρια, πάλι πλοία ελληνικών συμφερόντων τα μετέφεραν, τα οποία όμως ανήκαν σε εταιρίες «βιτρίνα» για να μη φαίνεται ο πραγματικός ιδιοκτήτης.

Αυτή η πρακτική ακολουθείται ακόμα από ορισμένους Έλληνες εφοπλιστές οι οποίοι, σε αντίθεση με τους τρεις που προαναφέραμε, θεωρούν πως το ρίσκο παραμένει μεγάλο για ανοιχτή μεταφορά.

Με λίγα λόγια φοβούνται μήπως αλλάξει τίποτα όσο δεν λύνεται το ουκρανικό ζήτημα.

Ορισμένοι Έλληνες εφοπλιστές τις καλές περιόδους φέρεται να αποκομίζουν έσοδα έως και 5 εκατομμύρια δολάρια ημερησίως από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.