
Δεύτερη μήνυση για παράβαση καθήκοντος σε βάρος του εφέτη ανακριτή που χειρίζεται την υπόθεση του εγκλήματος των Τεμπών κατέθεσαν σήμερα, η σύζυγος και οι κόρες του Γεωργίου Κουτσούμπα, μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας, ο οποίος έχασε την ζωή του στην σιδηροδρομική τραγωδία.
Στην μήνυση η σύζυγος και οι κόρες του μηχανοδηγού κάνουν λόγο για «ενέργειες του εφέτη ανακριτή, οι οποίες πέραν του γεγονότος, ότι προσβάλλουν σφόδρα τη μνήμη του αποθανόντος συγγενή μας, πλήττουν καίρια τη λειτουργία της δικαιοσύνης και ουδόλως αποσκοπούν στην αναζήτηση της ουσιαστικής αλήθειας».
Συγκεκριμένα, στο σχετικό κείμενο της μήνυσης γίνεται επίκληση στις καταθέσεις εννέα (9) επιβατών – επιζώντων του δυστυχήματος, οι οποίοι στις μηνυτήριες αναφορές τους αμέσως μετά το δυστύχημα κατέθεσαν ότι η επιβατική αμαξοστοιχία σταμάτησε λίγα λεπτά μετά τον σταθμό της Λάρισας.
Ο δικηγόρος της οικογένειας εξηγεί, ότι «αυτό έγινε προκειμένου να λάβει ο μηχανοδηγός περαιτέρω οδηγίες, όπως επιτάσσει ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας ΟΣΕ, αν και προηγουμένως, όπως είναι γνωστό, ουδέποτε του υπεδείχθη η ακριβής πορεία του».
Επιπλέον, στο κείμενο της μήνυσης, γίνεται επίκληση στην μηνυτήρια αναφορά που έχει κατατεθεί για 11 λεπτά που φαίνεται να «απουσιάζουν» από τα ηχητικά αρχεία, που αφορούν στις συνομιλίες σταθμαρχών και μηχανοδηγών, τα οποία έχουν κατασχεθεί από την ανάκριση, για να φτάσει στο συμπέρασμα, «ότι έχει εμφιλοχωρήσει αλλοίωση των ηχητικών αρχείων, διότι χρονικά συμπίπτει απολύτως με την ακινητοποίηση της επιβατικής αμαξοστοιχίας. Και η χρονική αυτή ταύτιση (ξαφνικής σιωπής στα ηχητικά και ακινητοποίησης της αμαξοστοιχίας) δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερες αμφιβολίες, ως προς τη γνησιότητα των συνομιλιών που παραδόθηκαν, όταν τόσο πριν την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας από τον Σταθμό Λάρισας όσο και αμέσως μετά την τραγική σύγκρουση, ΟΛΕΣ οι συνομιλίες λαμβάνουν χώρα ανά δευτερόλεπτα! Το μοναδικό χρονικό διάστημα «σιωπής» 11 λεπτών, παρουσιάζεται μεταξύ της χρονικής στιγμής που αναχωρεί η αμαξοστοιχία από τη Λάρισα, ακινητοποιείται, λίγα λεπτά μετά, «στη μέση του πουθενά» όπως καταθέτουν οι επιβάτες και διαρκεί έως και την στιγμή της τραγικής σύγκρουσης».
Ειδική μνεία γίνεται στην πρόσφατη κατάθεση επιβάτιδας επιζήσασας του δυστυχήματος, η οποία δήλωσε στον Τύπο ότι δέχθηκε πιέσεις από την ανάκριση προκειμένου να αναθεωρήσει την κατάθεσή της σχετικά με την ολιγόλεπτη στάση του τρένου έξω από τη Λάρισα. Επίσης γίνεται εκτενής αναφορά στην 30ετή οδηγική εμπειρία του Γεωργίου Κουτσούμπα.
Επισημαίνεται δε ότι η ανάκριση επιχείρησε να αλλοιώσει καταθέσεις μαρτύρων, οι οποίες αποδεικνύουν ότι ο σύζυγος και πατέρας τους οδηγούσε την επιβατική αμαξοστοιχία, ακολουθώντας πλήρως τους κανόνες, που ορίζονται στο Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας του ΟΣΕ.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.