
Η εποχή των χαμένων προστίμων στους δρόμους φτάνει στο τέλος της. Με νέο ψηφιακό σύστημα RF, η διαδικασία βεβαίωσης και είσπραξης των κυρώσεων μεταμορφώνεται, φέρνοντας άμεσο αποτέλεσμα στους οδηγούς που παρανομούν αλλά και στα δημόσια ταμεία.
Η εισαγωγή του RF κωδικού (Reference Number) σε κάθε παράβαση φέρνει τη δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής και σύνδεσης με το σύστημα της εφορίας σε περίπτωση καθυστέρησης, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και διαφάνεια.
Η αναβάθμιση αφορά τόσο τις παραδοσιακές κλήσεις της ελληνικής αστυνομίας, που ξεπερνούν τις 13.000 κάθε εβδομάδα, όσο και τις κυρώσεις που βεβαιώνονται μέσω κινητών καμερών σε λεωφορεία και άλλους χώρους.
Με τον RF κωδικό, ο παραβάτης θα μπορεί να εξοφλήσει άμεσα την κλήση μέσω e-banking ή άλλων ηλεκτρονικών μέσων, αποφεύγοντας τη μετατροπή της οφειλής σε ληξιπρόθεσμη.
Σε περίπτωση μη εξόφλησης, η απαίτηση θα μεταφέρεται αυτόματα στην ΑΑΔΕ και θα αντιμετωπίζεται ως φορολογική οφειλή, με ενδεχόμενες τραπεζικές δεσμεύσεις.
Σήμερα, η πραγματική είσπραξη κυρώσεων δεν ξεπερνά το 40% των βεβαιωμένων ποσών, δηλαδή περίπου 35-37 εκατ. ευρώ από τα 110 εκατ. ευρώ ετησίως. Η καθυστέρηση στη βεβαίωση των παραβάσεων και η πολυπλοκότητα των διαδικασιών καθιστούν αναγκαία την ψηφιοποίηση.
Ο νέος φορέας που θα συσταθεί στο Υπουργείο Εσωτερικών θα αναλάβει τη βεβαίωση των παραβάσεων, την αποστολή στο κεντρικό σύστημα, τη διαχείριση του RF κωδικού και την είσπραξη, προκειμένου τα έσοδα να αποδίδονται στους δικαιούχους, δηλαδή δήμους, Ταμείο Οδικής Ασφάλειας και ενδεχομένως στο ταμείο των αστυνομικών.
Η μεταρρύθμιση φέρνει και ενίσχυση των καμερών με τεχνητή νοημοσύνη στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας, με περισσότερες από 2.000 μονάδες που θα καλύπτουν κεντρικούς κυκλοφοριακούς κόμβους και περιοχές υψηλής παραβατικότητας.
Η τεχνολογία θα επιτρέπει την ταχεία ανίχνευση παραβάσεων και την άμεση βεβαίωση, ακόμη και για αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες, που μέχρι σήμερα αποτελούσαν πρόβλημα στην είσπραξη.
Για τους οδηγούς, η διαδικασία γίνεται απλή: άμεση βεβαίωση, πληρωμή ηλεκτρονικά, και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, η υπόθεση μετατρέπεται σε οφειλή προς την εφορία.
Το αποτέλεσμα αναμένεται να είναι διπλό: ταχύτερη είσπραξη και αποθάρρυνση της συστηματικής μη πληρωμής. Οι δήμοι, παρά τις ενστάσεις για τη διανομή των εσόδων, καλούνται να προσαρμόσουν τις υπηρεσίες τους και να συνδεθούν ψηφιακά με το νέο φορέα.
Η μετάβαση θα γίνει σταδιακά, ξεκινώντας από τις μεγάλες αστικές περιοχές, ενώ σταδιακά θα επεκταθεί και σε μικρότερους δήμους.
Στόχος είναι η πλήρης διασύνδεση της διαδικασίας από την κόλληση της κλήσης μέχρι την πληρωμή, με άμεση συμβολή στην οδική ασφάλεια και στα δημόσια έσοδα.
Οι επόμενοι μήνες θεωρούνται κρίσιμοι για την εφαρμογή του νέου μοντέλου, που υπόσχεται να αλλάξει για πάντα την εικόνα των προστίμων στους δρόμους.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.