
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, προανήγγειλε την τοποθέτηση καμερών στους σταθμούς του μετρό προκειμένου να ελέγχονται οι παραβάτες που δεν χρησιμοποιούν εισιτήριο.
«Έχοντας την τεχνολογία για την τεχνητή νοημοσύνη, ως σύμμαχο στον τρόπο με τον οποίο διαχειριζόμαστε τις μεταφορές στις αστικές συγκοινωνίες, μπορούμε συνεχώς να τις βελτιώνουμε», είπε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών στην ειδική μόνιμη κοινοβουλευτική επιτροπή έρευνας και τεχνολογίας για τα εργαλεία που έχει στη διάθεση του πλέον το υπουργείο.
Ο αναπληρωτής υπουργός ενημέρωσε τα μέλη της επιτροπής μεταξύ άλλων πως τίθεται άμεσα σε εφαρμογή σύστημα που θα καταγράφει, με τεχνητή νοημοσύνη, και θα αποδίδει με απόλυτη ακρίβεια τα δρομολόγια των συρμών του μετρό της Αθήνας. Με τη συγκεκριμένη εφαρμογή θα εκδίδονται αυτοματοποιημένες αναφορές οι οποίες θα αποδίδουν την «απόλυτη αλήθεια» για τις χρονοσυχνότητες, την πυκνότητα των δρομολογίων και τις ώρες και στιγμές που υπάρχει συνωστισμός στις αποβάθρες.
Ακόμη, για την εισιτηριοδιαφυγή, ανακοίνωσε ότι τίθεται σε λειτουργία σύστημα που με την αξιοποίηση καμερών και τεχνητής νοημοσύνης θα εντοπίζει τα «διπλοπεράσματα» από τα ακυρωτήρια.
Όταν εντοπίζεται παράβαση θα υπάρχει σήμανση. «Αν το σύνολο των επιβατών πληρώνουν κανονικά το εισιτήριό τους, υπάρχουν περισσότεροι διαθέσιμοι πόροι ώστε να αυξηθούν οι συρμοί και η ποιότητα και η συχνότητα να είναι καλύτερες», ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός και επισήμανε ότι ήδη τα αποτελέσματα από την τεχνολογική αναβάθμιση για την πληρωμή εισιτηρίου (πληρωμή με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα) είναι θεαματικά και στην Αθήνα η αύξηση είναι κατά ένα εκατομμύριο ευρώ στις εισπράξεις. Τα αυξημένα έσοδα από την εισιτηριοδιαφυγή συνδέονται και με τους πολλούς ελέγχους που διενεργούνται. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο μετρό και στον ηλεκτρικό, το 2021 οι έλεγχοι ήταν 1.020.000, φέτος μέχρι και τον μήνα Οκτώβριο οι έλεγχοι ανήλθαν σε 4.981.000».
Σε σχέση με την ηλεκτροκίνηση στην Αθήνα, ο κ. Κυρανάκης είπε ότι μέχρι τον Μάρτιο του 2026 θα υπάρχουν 1.075 καινούργια λεωφορεία, εκ των οποίων, το ένα τρίτο ηλεκτρικά, ακόμη ένα τρίτο θα είναι λεωφορεία που θα κινούνται με φυσικό αέριο και λίγο παραπάνω από το ένα τρίτο θα είναι τεχνολογίας diesel αλλά φιλοπεριβαλλοντικής τεχνολογίας. Στη Θεσσαλονίκη η διαφορά είναι ήδη αισθητή, είπε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, με αύξηση του στόλου και των δρομολογίων.
. Τέλος, από τον περασμένο μήνα τέθηκε σε λειτουργία εφαρμογή report.oasa.gr με την οποία θα μπορεί ο πολίτης, τη στιγμή που βλέπει κάποιο πρόβλημα να το αναφέρει, είτε αφορά πρόβλημα σε στάση λεωφορείου, σε όχημα ή πρόβλημα με συμπεριφορά οδηγού ή καθυστερήσεις δρομολογίων και αντίστοιχα προβλήματα στο μετρό. Ήδη έχουν συγκεντρωθεί περισσότερες από 3.000 καταγγελίες, εκ των οποίων το 70% μέχρι σήμερα έχει ήδη απαντηθεί.
Οι αναφορές αυτές των πολιτών σε ποσοστό 78% είναι για λεωφορεία, 7% για το μετρό, 7% για τα τρόλεϊ, 5% για τον ηλεκτρικό, 2% για το τραμ και 1% για τις υπόλοιπες υπηρεσίες του ΟΑΣΑ.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.