ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Πώς μπορεί να ξεφτιλίσεις στην Ελλάδα και τις πιο ιερές έννοιες: Βάζεις τον Αυτιά να ανακράξει «Πατρίδα, Θρησκεία, Οικογένεια»!

Δείτε πως μπορείτε να ενταχθείτε στο μητρώο 11 και να μπλοκάρετε τις ανεπιθύμητες κλήσεις

Για να ολοκληρωθεί το αίτημα εγγραφής (ή και διαγραφής) στο μητρώο απαιτούνται 30 ημέρες

Δείτε πως μπορείτε να ενταχθείτε στο μητρώο 11 και να μπλοκάρετε τις ανεπιθύμητες κλήσεις

Καθημερινά τα κινητά μας κατακλύζονται από κλήσεις που προέρχονται από εταιρίες οι οποίες μας προτείνουν να αλλάξουμε πάροχο ηλεκτρικού ρεύματος, τηλεφωνίας ή φυσικού αερίου ή μας προτρέπουν να επενδύσουμε σε χρηματοοικονομικά προϊόντα ή ακόμα και να παρακολουθήσουμε την ομιλία ενός βουλευτή.

Αν έχετε αναρωτηθεί πώς μπορείτε να μπλοκάρετε τις κλήσεις αυτές, φαίνεται, τελικά, πως υπάρχει λύση, καθώς οι πολίτες μπορούν να ζητήσουν να ενταχθούν στο μητρώο 11.

«Η ένταξη στο μητρώο του άρθρου 11 του νόμου 3471/2006 αποτελεί μονόδρομο ώστε να πάψει ένας πολίτης να δέχεται ανεπιθύμητες – διαφημιστικές ή προωθητικές – κλήσεις στο σταθερό ή στο κινητό τηλέφωνο.

Εάν κάποιος δεν ενταχθεί στο συγκεκριμένο μητρώο, μέσω της αυτοματοποιημένης διαδικασίας που ακολουθούν οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών, οι κλήσεις για διαφημιστικούς – προωθητικούς σκοπούς βρίσκονται σε γκρίζα ζώνη» λέει ο δικηγόρος Χρήστος Τσιαμάκης.

Το «μητρώο 11» είναι μια λίστα την οποία οφείλει να τηρεί κάθε πάροχος υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, περιλαμβάνει τα στοιχεία των συνδρομητών του που έχουν ζητήσει να μη δέχονται τηλεφωνικές κλήσεις με ανθρώπινη παρέμβαση, για σκοπούς απευθείας εμπορικής προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών και για κάθε είδους διαφημιστικούς σκοπούς. Προκειμένου να εγγραφεί κάποιος στο «μητρώο 11», θα πρέπει να απευθυνθεί στον πάροχό του.

Οι εταιρείες προώθησης προϊόντων κατά τη διαμόρφωση της τελικής λίστας τηλεφωνικών αριθμών, στους οποίους πρόκειται να πραγματοποιηθούν κλήσεις εξαιρούν τους τηλεφωνικούς αριθμούς στους οποίους δεν επιτρέπεται να πραγματοποιηθούν κλήσεις με τη χρήση ειδικού λογισμικού.

Οι εταιρείες που παραβαίνουν τον νόμο βρίσκονται αντιμέτωπες με την επιβολή διοικητικών προστίμων από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, αλλά και με μηνύσεις – αγωγές αποζημίωσης για παραβίαση των προσωπικών δεδομένων.

Πώς μπορείτε να ενταχθείτε στο μητρώο

Οι πελάτες μπορούν να καταθέσουν αίτηση σε υποκατάστημα του παρόχου τους, να καλέσουν στον ειδικό πενταψήφιο αριθμό τηλεφωνικής εξυπηρέτησης (π.χ. 13888 για την Cosmote, 13830 για τη Vodafone) ή να αποστείλουν email, ακολουθώντας τις οδηγίες για το μητρώο άρθρου 11 που περιγράφονται στην ιστοσελίδα της εταιρείας τηλεπικοινωνίας που ανήκουν. Για να ολοκληρωθεί το αίτημα εγγραφής (ή και διαγραφής) στο μητρώο απαιτούνται 30 ημέρες.

Πάντως, η ένταξη στο μητρώο αυτό δεν προσφέρει καμία προστασία από εταιρείες και call centers που βρίσκονται ή εμφανίζονται να βρίσκονται στο εξωτερικό σύμφωνα με τα ΝΕΑ.

Αποκλεισμός κλήσεων από απόκρυψη

Ακόμα, ο συνδρομητής μπορεί να ζητήσει από την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας στην οποία ανήκει να μη δέχεται κλήσεις με απόκρυψη αριθμού. Ετσι όταν κάποιος τον καλεί με απόκρυψη αριθμού, θα του δείχνει ότι ο αριθμός του είναι κατειλημμένος.

Σε περίπτωση που κάποιος συνδρομητής, παρότι είναι εγγεγραμμένος στο μητρώο του άρθρου 11, εξακολουθεί να δέχεται ενοχλητικές κλήσεις με απόκρυψη, μπορεί να κάνει αίτηση στον πάροχό του για εξουδετέρωση της απόκρυψης του καλούντος για περιορισμένο χρονικό διάστημα, με σκοπό να εντοπιστούν οι ενοχλητικές ή κακόβουλες κλήσεις.

Σε αυτή την περίπτωση, όταν σας καλεί κάποιος με απόκρυψη αριθμού, θα ακούει ηχογραφημένο μήνυμα μέσω του οποίου θα ενημερώνεται ότι η απόκρυψή του έχει εξουδετερωθεί. Ετσι μπορείτε να μάθετε ποιος αριθμός σας καλεί με απόκρυψη και στη συνέχεια να εντοπιστεί το άτομο που κάνει τις ενοχλητικές κλήσεις και να προχωρήσετε σε έγκληση αυτού που σας ενοχλεί.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.