Ανακαλύφθηκε εξωπλανήτης στο μέγεθος του Δία γύρω από αστέρι νάνο (βίντεο)

Το απροσδόκητο μέγεθος του οδήγησε τους ερευνητές στο να τον αποκαλούν «απαγορευμένο πλανήτη»

Ανακαλύφθηκε εξωπλανήτης στο μέγεθος του Δία γύρω από αστέρι νάνο (βίντεο)

Οι αστρονόμοι βρήκαν έναν ασυνήθιστα μεγάλο πλανήτη σε τροχιά γύρω από ένα αστέρι νάνο, που βρίσκεται περίπου 280 έτη φωτός από τη Γη.

Το απροσδόκητο μέγεθος του πλανήτη που ανακαλύφθηκε πρόσφατα, που ονομάζεται TOI 5205b, έχει οδηγήσει τους ερευνητές να τον αποκαλούν «απαγορευμένο πλανήτη».

Το μέγεθός του είναι σχεδόν ίσο με του Δία, όπως εντοπίστηκε από ερευνητές χρησιμοποιώντας το Transiting Exoplanet Survey Satellite ή TESS της NASA .

Προς το παρόν, σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε, ο Δίας είναι ο μεγαλύτερος πλανήτης του ηλιακού μας συστήματος.

Ο εξωπλανήτης περιφέρεται γύρω από ένα αστέρι «κόκκινο νάνο» που ονομάζεται TOI-5205, το οποίο έχει περίπου το 40% του μεγέθους και της μάζας του ήλιου, ενώ στην επιφάνεια του επικρατούν περίπου 3.127 βαθμοί Κελσίου, με τη θερμοκρασία του ήλιου να αγγίζει κατά μέσο όρο τους 5.527 βαθμούς Κελσίου.

Ένα αστέρι νάνος είναι μικρότερο, πιο ψυχρό και πιο κόκκινο από τον ήλιο.

Οι ερευνητές συνέκριναν τον πλανήτη με ένα μπιζέλι που περιστρέφεται γύρω από ένα λεμόνι, ώστε να γίνει αντιληπτή η διαφορά μεγέθους ανάμεσα στον πλανήτη και το άστρο του. Στο ηλιακό μας σύστημα, ο Δίας θα μπορούσε να συγκριθεί με ένα μπιζέλι που περιφέρεται γύρω από ένα γκρέιπφρουτ (Ήλιος). εξωπλανήτης-αστέρι κόκκινος νάνος

Τα αστέρια σχηματίζονται από τεράστια σύννεφα αερίου και σκόνης στο διάστημα. Το υλικό που απομένει από το σχηματισμό των άστρων, στροβιλίζεται γύρω από το αστέρι και δημιουργεί έναν περιστρεφόμενο δίσκο, με αποτέλεσμα να γεννιούνται οι πλανήτες.

Οι ερευνητές θέλουν να παρατηρήσουν τον πλανήτη στο μέλλον χρησιμοποιώντας το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb , το οποίο θα μπορούσε να ανιχνεύσει εάν το TOI-5205b έχει ατμόσφαιρα και να ξεκλειδώσει περισσότερα από τα μυστικά σχετικά με τον τρόπο σχηματισμού του.